Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, om jag skulle försöka få ihop lite tankar också… Varit lite diskussion kring hur vi röstar fram borgmästare. Monstermom undrar även lite över onda spionen, det skulle kunna vara en hint till ulvarna, men kan lika gärna vara en god som inte förstår rollen helt. Eller för den delen en ulv. :crazy:

Killaloe blir ledsen då Monstermom vill förstöra för henne, jag tolkar hela det replikskiftet som skämt dock. :)

Glömmerallt är noga med att påpeka att alla goda måste rösta, jag utgår ifrån att röstningen för borgmästare också är obligatorisk, men förstår ändå hennes resonemang.

Sedan har jag och monstermom diskuterat lite kring visioner och att man borde fridlysa mig. :angel:

Saknar fyra personer i leken dock: Mumorsan, bumpo, blacksmithfarm och Teamlundver. De kanske är ordentliga av sig, sover på natten och jobbar på dagen. ;)
 
Det är verkligen förvirrande med samma snubbe på flera avatarer!
Jag läste igenom Habinas inlägg härovanför och fattade inte vems inlägg det var först.
Men å andra sidan så leker jag ju dessa lekar för att träna min hjärna.
 
Det är verkligen förvirrande med samma snubbe på flera avatarer!
Jag läste igenom Habinas inlägg härovanför och fattade inte vems inlägg det var först.
Men å andra sidan så leker jag ju dessa lekar för att träna min hjärna.

Det är inga problem för mig - jag ser inte att det är samma en! :laugh:
 
Ok, om jag skulle försöka få ihop lite tankar också… Varit lite diskussion kring hur vi röstar fram borgmästare. Monstermom undrar även lite över onda spionen, det skulle kunna vara en hint till ulvarna, men kan lika gärna vara en god som inte förstår rollen helt. Eller för den delen en ulv. :crazy:

Killaloe blir ledsen då Monstermom vill förstöra för henne, jag tolkar hela det replikskiftet som skämt dock. :)

Glömmerallt är noga med att påpeka att alla goda måste rösta, jag utgår ifrån att röstningen för borgmästare också är obligatorisk, men förstår ändå hennes resonemang.

Sedan har jag och monstermom diskuterat lite kring visioner och att man borde fridlysa mig. :angel:

Saknar fyra personer i leken dock: Mumorsan, bumpo, blacksmithfarm och Teamlundver. De kanske är ordentliga av sig, sover på natten och jobbar på dagen. ;)

Ja, det har jag också antagit. Att man inte kan strunta i att rösta, för då blir man straffad precis som när man missar en vanlig lynchröst?
@Niyama ?
 
Det är verkligen förvirrande med samma snubbe på flera avatarer!
Jag läste igenom Habinas inlägg härovanför och fattade inte vems inlägg det var först.
Men å andra sidan så leker jag ju dessa lekar för att träna min hjärna.

Om det är någon tröst cirkus, så blev jag jätteförvirrad när jag läste igenom ett inlägg från någon, som lät precis som mina tankar. :eek: Fattade ingenting, tills jag insåg att jag ju bytt bild och det var mitt eget inlägg. :o
 
Ja, det har jag också antagit. Att man inte kan strunta i att rösta, för då blir man straffad precis som när man missar en vanlig lynchröst?
@Niyama ?

Ja, den röstningen är också obligatorisk och missar man att rösta så räknas det som en missad röst och missar man sedan en röstning till så kan man kickas. Dock startade ju leken sent igår och jag satte DL för denna röstning till 19.00 så jag har förståelse för om någon som inte hittat leken än missar.
 
Jag funderar lite kring det här med borgmästaren. Att försöka hitta en god att rösta fram under dag 1 känns som ett ordentligt lotteri med lite väl dåliga odds för min smak. Alltså är det kanske bättre att försöka rösta på någon som brukar ha koll tidigt i lekar och därmed även kan lägga en eventuell utslagsröst på en ond. Samtidigt vill jag inte rösta på någon som brukar vara alltför slug som ond för om man då röstat på en onding så kan den ställa till det ordentligt.

Alltså någon som brukar ha koll tidigt som god men samtidigt är lite halvkass på att spela ond. Frågan är bara vem som passar in på de kriterierna :cautious:
 
Ok, om jag skulle försöka få ihop lite tankar också… Varit lite diskussion kring hur vi röstar fram borgmästare. Monstermom undrar även lite över onda spionen, det skulle kunna vara en hint till ulvarna, men kan lika gärna vara en god som inte förstår rollen helt. Eller för den delen en ulv. :crazy:

Killaloe blir ledsen då Monstermom vill förstöra för henne, jag tolkar hela det replikskiftet som skämt dock. :)

Glömmerallt är noga med att påpeka att alla goda måste rösta, jag utgår ifrån att röstningen för borgmästare också är obligatorisk, men förstår ändå hennes resonemang.

Sedan har jag och monstermom diskuterat lite kring visioner och att man borde fridlysa mig. :angel:

Saknar fyra personer i leken dock: Mumorsan, bumpo, blacksmithfarm och Teamlundver. De kanske är ordentliga av sig, sover på natten och jobbar på dagen. ;)

Saknar du inte mig ;)
 
Det verkar ju vara väldigt viktigt att alla goda i varje fall röstar och inte låter bli bara för att man är osäker! annars måste det ju vara jättelätt för elakingarna att rösta fram en av dem?

Det här skaver lite. Låter som en dold godförklaring och det reagerar jag alltid på, speciellt så här tidigt i leken.
 
Nä, men jag fattar inte hur vi skall kunna fatta ett bra beslut. :banghead: Vem finns det att lita på första dagen liksom. :nailbiting:

Känns helt omöjligt att veta vem kan lita på första dagen. Det är lite som ett lotteri. Har du tur så får du vinst..
 
Jag antog att de kan försöka förvilla de goda? Alltså inte bara hitta på nåt (ljuga fick de inte har jag för mig?), men komma med typ nån förvanskad antydan?



Ja alltså jag fattar ju (som sagt :angel:) att jag är lite... överspänd? Men det lät faktiskt jättekonstigt. Det är klart att det vore bra att veta vem man "ska" rösta på, men det var lite, typ, "hoho, var är ni?" vilket inte goda tjänar på tänker jag.

Jag tolkade som att Habina skämtade med det uttalandet.
 
Jag funderar lite kring det här med borgmästaren. Att försöka hitta en god att rösta fram under dag 1 känns som ett ordentligt lotteri med lite väl dåliga odds för min smak. Alltså är det kanske bättre att försöka rösta på någon som brukar ha koll tidigt i lekar och därmed även kan lägga en eventuell utslagsröst på en ond. Samtidigt vill jag inte rösta på någon som brukar vara alltför slug som ond för om man då röstat på en onding så kan den ställa till det ordentligt.

Alltså någon som brukar ha koll tidigt som god men samtidigt är lite halvkass på att spela ond. Frågan är bara vem som passar in på de kriterierna :cautious:

Jag hänger nog inte med här? Tror jag? :cautious:

Rimligtvis är det väl fler goda än onda i leken (vad brukar det vara, typ 1/4-1/3 onda eller så?), så oddsen i ett röstlotteri är väl absolut på de godas sida?!

Därmed inte sagt att jag själv inte är orolig för att välja fel borgmästare, men det här tycker jag är att blåsa saken ur proportion. Eller kanske snarare att fokusera på fel saker - det du säger sedan att man borde rösta på en "kompetent" spelare är ju katastrof att fokusera på, eftersom en duktig spelare som är ulv rimligen torde bli en total mardröm om den också blir borgmästare!? :eek:
 
Jag tolkade som att Habina skämtade med det uttalandet.

Ja, och det gjorde hon säkert. Men även i skämt kan det finnas saker att lägga märke till, och det är ytterligare ett fall av "fel fokus" för mig - man låter bli att (öppet i alla fall) leta goda roller... Visst, risken att nån hoppar på frågan och vinkar *japp, här är jag!* är väl typ noll, men det är ändå något som skaver lite för mig.

Det ska ju dock sägas att jag nu minns att jag gått efter @Habina ganska hårt i någon/några andra lekar just för att hon fokuserat på att identifiera goda istället för (som jag tycker är rätt då :p) att leta efter onda, och det finns ju såklart olika sätt att spela på... Men ja, jag håller med om att det såklart var ett skämt, men samtidigt så struntar jag inte helt i saker jag reagerar på bara för att de var på skoj heller...
 
Info!



Ja, det är frivilligt och alla inskickade når mediet (denne får även veta vem som skrivit visionen).

Och ett förtydligande till:
Givetvis får döda ulvar prata med sina kollegor, gäller även tvillingarna.

Hm, då kan inte ulvarna ställa till med något i visionerna då i alla fall?! :idea:
(Eftersom om mediet vet att det var en död ulv som sa det så vet hon ju bättre än att gå på det, tänker jag? :up:)
 
Jag hänger nog inte med här? Tror jag? :cautious:

Rimligtvis är det väl fler goda än onda i leken (vad brukar det vara, typ 1/4-1/3 onda eller så?), så oddsen i ett röstlotteri är väl absolut på de godas sida?!

Därmed inte sagt att jag själv inte är orolig för att välja fel borgmästare, men det här tycker jag är att blåsa saken ur proportion. Eller kanske snarare att fokusera på fel saker - det du säger sedan att man borde rösta på en "kompetent" spelare är ju katastrof att fokusera på, eftersom en duktig spelare som är ulv rimligen torde bli en total mardröm om den också blir borgmästare!? :eek:
Jag tror du missförstår mig.

Jag är helt med på att vi är fler goda än onda men eftersom det som regel inte finns ett dyft att ta på i första leken så blir det en ren gissningslek och så hade åtminstone jag uppskattat om oddsen var typ 99% säkert att man röstar på en god. Nu är det ju inte så och då ser jag helst att personen som röstas fram brukar vara lite genomskinlig som ond på så sätt ökar chansen att den röstas bort om den råkar var ond. Samtidigt vill jag att borgmästaren, om vi lyckas rösta fram en god, är duktig på att hitta vilka som är goda respektive onda och därför kan lägga sin eventuella utslagsröst på rätt person.

Alltså gäller det att hitta någon som är usel på att spela ond men som samtidigt är bra på att se igenom andra spelare.
 
Alltså gäller det att hitta någon som är usel på att spela ond men som samtidigt är bra på att se igenom andra spelare.

Mjo, men hur realistiskt är det? Jag har i alla fall ingen aning om vilken spelare som skulle kunna beskrivas på det sättet (och inte kan jag lita på dig om du pekar ut nån heller! :p)... Och visst, 99% vore ju bättre än vad vi har. Men ~65-75% (jaja, matte är inte min starka sida :o) är ju inte dåligt det heller... Och som redan påpekats, ulvarna lär knappast våga gänga ihop sig och tillsammans rösta fram sin kandidat helt öppet (aaaah, I fattar varför det är en öppen omröstning! :idea::up:), så deras fördel att de vet mer än de goda är förmodligen inte värt så mycket att det tippar oddsen i deras fördel ändå.

Jag trooooor jag fattar hur du menar. Men som sagt, jag vet ingen spelare som passar in på den beskrivningen - och det blinkar lite "följ mig!"-varningslampor kring resonemanget... Å andra sidan är det ju så med röstningsdiskussioner, man diskuterar ju sina åsikter. Å tredje(?) sidan är det väl så att det är kriterier som är omöjliga att kolla upp eftersom det handlar om erfarenheter utanför den här specifika leken...

Jag vet inte, jag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 188
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 826
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 532
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Uppdateringstråd 29
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp