Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snurrfian har hakat upp sig lite på Mammas och jag funderar på om hon har en (snurrig) poäng? Inte att Mammas och Myrten skulle ha hört ihop för det vet vi ju att de inte gjorde utan det som Myrten och Mammas skämtade om, hintar hit och dit kanske inte var skämt från Mammas sida?
Var Myrten nära sanningen och blev därför ulvmat?

Det var ju så tidigt i leken dom skämtade. Innan leken kom igång ordentligt. Väljer ulvarna att käka någon för något sånt?

(Ändrade ett stavfel)

Jag skrev ut att den rollen tillkommit, sedan är det den som bestämmer när den använder sin förmåga. :)
Jag antar att du menar att det är den som är drake som bestämmer när den använder sin förmåga och upp till LL för resp lek att bestämma om det påannonseras i tråden också ;)

Jag tycker inte alls att det är udda med Mammas "utfrågning" av Snurrfian. Så brukar Mammas mig veterligen göra när hon vill veta något, alltså frågar tills hon får ett svar. Reder ut saker och ting. Gör inte alla det?

Ja, klart jag fortsätter ta upp något när jag inte förstår?

Det jag inte förstår och som jag vill att du bemöter (på ett annat sätt än "NU är jag misstänksam för att du fortsätter tjata" när jag frågar dig om hur du menar) är att du skrev att du kommer att fortsätta ha tanken om ett samband mellan mig och Myrten i bakhuvudet, när du vet att vi inte kan höra ihop. Jag vill veta hur du tänker att teorin ser ut, på vilket sätt tror du att det har med leken att göra?

Och jag har flera gånger skrivit att jag inte ifrågasätter att du inte ser mig som oskyldig (hade du däremot typ godförklarat mig pga det så hade jag definitivt misstänkt dig!), utan att du ska fortsätta fundera över ev samband mellan mig och en död god spelare vi VET spelade ensam.
Nja jag skrev att jag kommer att ha den teorin i bakhuvudet eftersom något gjorde att jag kopplade ihop dig med Myrten, alltså måste jag fundera vad som gjorde det. Det kan lika gärna betyda att du är bybo precis som Myrten, men jag tvivlar allt mer på det. @LenaH s teori om varför Myrten blev ulvmat är den samma som har snurrat i mitt huvud hela dagen. Jag har försökt att se det ur andra synvinklar men jag lutar allt mer åt att den är rätt... Oavsett om du säger att du aldrig skulle göra det som ond, jag har svårt att tro att du skulle skriva ett erkännande på det... :D

För det första och som största: för att jag skrev det som ett skämt och uppfattade det som så från Myrtens sida.

Och angående att som ond äta någon väljer jag ibland någon som misstänkt mig, men inte på grund av det. Jag kan välja någon om jag tror att den siat mig, men annars väljer jag i regel folk som inte går att knyta ihop med mig. Vilket i princip gör att ibland är det någon som misstänker en i lyan, ibland någon som är helt fel ute etc. Dvs inte "på ett sätt", men en "misstanke" av den graden Myrten hade mot mig är inte grund för käkning från min sida. Observera att jag inte säger att jag som ond inte skulle kunna äta Myrten, men inte med den motiveringen.

Jag tycker inte alls att det är udda med Mammas "utfrågning" av Snurrfian. Så brukar Mammas mig veterligen göra när hon vill veta något, alltså frågar tills hon får ett svar. Reder ut saker och ting. Gör inte alla det?

Så uppfattar även jag mammas, speciellt efter leken då jag var ond spion och hon ulv. Då jäklar :p
Menar dock inte på att hon frågar ut i denna leken för att hon är ulv.

För det första och som största: för att jag skrev det som ett skämt och uppfattade det som så från Myrtens sida.

Och angående att som ond äta någon väljer jag ibland någon som misstänkt mig, men inte på grund av det. Jag kan välja någon om jag tror att den siat mig, men annars väljer jag i regel folk som inte går att knyta ihop med mig. Vilket i princip gör att ibland är det någon som misstänker en i lyan, ibland någon som är helt fel ute etc. Dvs inte "på ett sätt", men en "misstanke" av den graden Myrten hade mot mig är inte grund för käkning från min sida. Observera att jag inte säger att jag som ond inte skulle kunna äta Myrten, men inte med den motiveringen.
Tack för lite gratis utbildning i ulvlekande! :)

Kan jag rösta på dig för att du är ond oavsett roll då?

Måste instämma med @Sasse Tycker mammas är som vanligt, jag förstår också varför hon fortsätter att fråga @Snurrfian för jag förstår inte heller hur teorin om att myrten och mammas hänger ihop kan vara relevant nu när vi vet att myrten var bybo.

jag brukar ju låta @Mammas göra det åt mig ;)

Skämtåsido, om det är ngt jag vill ha svar på så brukar jag ställa frågan, men jag ligger definitivt inte i lika mycket som Mammas. Däremot är det helt i linje med hur Mammas brukar spela att ligga i tills hon fått ett svar så jag tycker inte detta säger något alls om hennes roll.

@Matmissbrukaren Nej, alltså, jag menar att hon gör så oavsett roll. Att hon vill reda ut vad som gäller, det är något hon alltid gör. Jag har svårt att tänka mig att någon spelare hade släppt en teori mot sig själv som dom tyckt var märklig.

Tillägg: Paddan höll visst inte med mig :p

Måste instämma med @Sasse Tycker mammas är som vanligt, jag förstår också varför hon fortsätter att fråga @Snurrfian för jag förstår inte heller hur teorin om att myrten och mammas hänger ihop kan vara relevant nu när vi vet att myrten var bybo.

Så som jag ser det så faller ju den teorin totalt så det finns väl ingen mening med att fortsätta tänka i det spåret.

Habina är aktiv i leken, diskuterar onda fen och FiaMs avatar med en fe, håller med Snurrfian om att alla är onda (oklart om hon inkluderar sig själv), är förvirrad över hintarna (men det är nog alla utom Mammas), snurrar in sig på tvillingar - förklarar sig och vill gå på magkänslan. Varför allt snack om tvillingar, det förbryllar. Å andra sidan var jag nog den enda som inte trodde Niyama var tvilling förrän hon blev utröstad i förra leken. Jag trodde mig skydda en eventuell tvilling, den eventuella tvillingen blev målet för käket den natten och jag visste varken ut eller in.

Många inlägg många åsikter men hon känns halvljum men åt det onda hållet. men liksom tvillingar är Habina direkt förvirrande.
----
Matmissbrukaren anser mig vara hård och vilja tvinga fram godförklaring när jag skämtar med Snurris, vet inte om någon annan uppfattade det så men det var knappast min mening och jag ska försöka vara mer generös med Smileys så kan vi nog förstå varandra bättre. Kan man tvinga fram godförklaringar är förstås en relevant fråga och kanske anklaga någon för att vara ond? Därefter så halkar MM in på Habina och tvillingarna och hennes deklaration om att hon vet vem som är tvilling. Här håller jag med MM om att det är skumt men köper delvis Habinas förklaring. Det blev mycket snack om detta och det gör mig inte klokare, inte den blekaste aning om om MM är ond eller god, ingen känsla alls.

MM verkar leta misstänkta onda till skillnad från vissa andra så hon är lite åt det goda hållet ändå trots bristen på känsla.

Paddington har inte skrivit något i leken som jag fastnar vid. Då kommer återigen den vanliga frågan en god med ont om tid eller en ond dito eller det klassiska en ond som försöker smita undan ulvradarn?

Cirkus röstar på Sasse med en motivering om att Sasse och Jfrelin försöker fjärma sig från varandra. En motivering som har sin grund i något som jag tolkar som missförstånd från Cirkus sida. Anar jag en ulv som lägger en lätt röst?

Sasse har en del inlägg men ingenting här heller som jag fastnar vid när jag läser.

Nja jag skrev att jag kommer att ha den teorin i bakhuvudet eftersom något gjorde att jag kopplade ihop dig med Myrten, alltså måste jag fundera vad som gjorde det. Det kan lika gärna betyda att du är bybo precis som Myrten, men jag tvivlar allt mer på det. @LenaH s teori om varför Myrten blev ulvmat är den samma som har snurrat i mitt huvud hela dagen. Jag har försökt att se det ur andra synvinklar men jag lutar allt mer åt att den är rätt... Oavsett om du säger att du aldrig skulle göra det som ond, jag har svårt att tro att du skulle skriva ett erkännande på det... :D

Varför tror du att jag har en specialroll för att jag skämtade med Myrten? :confused: Eller menar du att jag är ond för att jag gärna vill att du förklarar hur du tänker? Varför skulle jag som ond vilja veta hur mina medspelare resonerar men inte som god? Det är väl om något snarare tvärtom?

Jag fattar fortfarande inte riktigt varför ett samband med en person som garanterat inte har samband med någon är något man vill fundera över. Utveckla gärna. :)

Så du tror att jag kände mig hotad av Myrten för att vi skämtat, och därför övertygade mina ulvkollegor om att hon var det största hotet för att hon var mig på spåren? Om jag känt mig hotad hade det väl varit från typ Cirkus som röstade på mig?

Och jag hänger verkligen inte alls med i ditt resonemang, så jag ser gärna att du svarar. :)

@Matmissbrukaren Nej, alltså, jag menar att hon gör så oavsett roll. Att hon vill reda ut vad som gäller, det är något hon alltid gör. Jag har svårt att tänka mig att någon spelare hade släppt en teori mot sig själv som dom tyckt var märklig.

Tillägg: Paddan höll visst inte med mig :p

Ja jo, jag menar också att hon är sån oavsett roll. Jag skrev lite luddigt när jag berättade om den leken. Men det var i den leken jag fick känna på hennes utfrågningar och jag uppfattar henne samma i denna leken, och rollen hon har spelar mindre roll, för det är ju hennes spelsätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 567
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 023
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 038
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur