DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio
fio - bybo
LenaH - byfåne
Sitter vid datorn för första gången idag och det har ju inte hänt så mycket i leken under dagen, flera har aviserat att de inte hinner in förrän till kvällen så antar att det kommer att ta lite mera fart allt eftersom
Flera har redan dividerat angående gårdagens röstning och jag tänkte komma med lite input jag med
hemlig röstar på fio först av alla igår med motvieringen att det kändes som att hon försökte villa bort oss andra om hur många det fanns i lyan.
Bumpo lägger en andra röst på fio för hennes kommentar om lyan så fio hamnar på 2 röster efter 3 lagda, innan hade cirkus lagt sin på hemlig
quarter4ever ( öh jag

) lägger en tredje röst på fio så fio hamnar på samma antal öppna röster som jag själv har Motiverar det med att jag vill rädda mig själv
Gabby_Ossi lägger sedan en fjärde röst på fio som knuffar upp fio till 4 röster mot mina 3 i lynchen
med motiveringen att hon tror hon kan ha velat peka ut sig själv lite extra som god genom att påpeka goda lyan i början.
Sedan kan det ju faktiskt ha varit hela 2 dolda röster igår, dels röstfifflaren samt kanske också byfånens? I vilket fall kan inte båda legat på mig för då hade jag åkt . Det känns dessutom som att OM LenaH valde att använda sin dolda röst att hon nog la den på mig och ingen annan i så fall.
Så antingen var det lottning igår eller så hade fio majoritet helt enkelt
Hm jag vet ju vart jag har mig själv men övriga 3 kan jag ju fundera lite över
Samtidigt är det första DL och inte ovanligt att goda röstar på goda , och det är ju väldigt bekvämt för onda när det blir så så det dröjer innan strålkastarna riktas på dem,
hemlig lägger ju första rösten, och hon verkar ju tidigt att ha hakat upp sig på fio, Jag skrev inatt i min sammanställning att det inte verkade så ulvigt av hemlig - ulvar brukar passa sig för att skriva sådant så direkt men säker kan jag ju inte vara förstås
Bumpo lägger en tidig andra röst , och det
skulle kunna vara som ett svar på att hemlig fick en röst av cirkus ifall nu hemlig och bumpo sitter i lyan ihop? Det var ganska många som undrat över hemlig så kändes inte otroligt att hon skulle kunna få fler röster senare? Bumpo har inte skrivit något utstickande alls egentligen utan håller ganska låg profil , eller så hittade hon inget annat bättre att rösta på?
G_O sätter en avgörande ( troligen ) röst på fio i sista minuten och det har bla
@cirkus funderat på. Och det är klart skulle hemlig visa sig vara ulv då känns det ju klart misstänkt att hon inte lägger rösten på hemlig så det skulle bli lottning eller att röstfifflarens ( samt kanske byfånens) dolda röst(er) skulle avgöra DL1 mellan mig, hemlig och fio. Men skulle det visa sig att hemlig är god- ja då talar det kanske mera för att G_O kanske inte är ond? för att ha tre uppe för lottning borde ju vara något en ond skulle tycka vore bra istället för att lägga en avgörande röst på en god? Så är kluven här - det kan ju precis lika gärna vara det ena alternativet som det andra som stämmer
Av de tre som röstade på mig är det bara BSF som är kvar i livet - BSF har funderat på om det är något medvetet från ulvarnas sida för att peka ut henne eftersom hon inte blev käk. Jag funderar över om ulvarna gjorde så för att få mig att se ond ut ? Dvs käkar de som var ute efter mig? Och jag hade ju näst mest röster igår och har min vana trogen trasslat in mig lite så folk reagerar på mig = kan vara lätt kanske att få lynchen mot mig idag? ( sett ut en ulvs perspektiv alltså)
Vi har en siarärling i leken som får sia varannan natt med start natt1 så en sia bör vara gjord så siarlärlingen bör antingen veta om en god eller ha hittat en ulv.
Inatt har byfånens ättling chans att sia ( den har ärvt en sia av byfånen som ju inte kunde sia förrän natt 2 så den sian måste finnas kvar ) Däremot är det lite mer osäkert att den dolda rösten finns kvar- LenaH kan ha använt den igår .