Ska försöka skriva något om alla och utgår från röstinläggen så får jag se om jag hinner gräva mer på någon/några sen.
Har varit borta hela dagen och ska iväg en sväng ikväll igen, så känner att jag måste försöka få till en röst då jag inte vet om jag är inne till 21 igen.
Första rösten blir som vanligt väldigt svår och det känns som en stor risk att lägga första, har för mig att det inte brukar vara populärt

I alla fall,
hemlig röstar på fio för att jag tror att hon försöker villa bort oss andra om hur många som finns i lyan.
Hemlig lägger första rösten på fio som blev lynchad och visade sig vara bybo. Hemlig kunde ju dock inte veta att flera skulle hänga på den rösten och vet inte om hon skulle våga lägga första rösten som ond? Hon hade ju vad jag minns reagerat på fio ganska tidigt. Eller så märkte hon att det var många som reagerat lite smått på fio och lyckades med en "kupp"?
Jag är hemskt ledsen men just nu blev det alldeles tokstressigt. Jag fick besök samtidigt som min sambo kanske måste köras till sjukhuset -
För att inte missa röstningen så får jag göra en mer eller mindre BoP
cirkus röstar på hemlig för att hon så tyckte att fio skulle ha uttryckt sig ulvigt. fios kommentar om lyan känns som att ifall hon är ulv vore som att outa sig själv - det har ju iofs hänt förr - men äh...dessutom är hemligs motivering är rätt så skum - jag hade mer hajjat om hon hållt kvar vid lyan-kommentaren, men att komma med ngt annat som att hon villar bort med antalet i lyan
cirkus får ont om tid och slänger in en säkerhetsröst som dock ligger kvar till slutet fast cirkus även är inne närmare DL(tror jag, har inte dubbelkollat), så hon måste ändå känna sig tillräckligt nöjd med den. Rösten hamnar på hemlig som nyss lagt en röst med motivering som jag tolkar det som att hemlig först reagerade på en sak i tråden men sedan använder något annat för att motivera sin röst? Är inte riktigt med på hur cirkus menar men behöver man slänga iväg en röst är det ju lätt att ta den som redan har röstat och hon skrev ju att det var nästan BoP.
Jag har legat och kadkadspytt av menssmärtor och har inte kunnat läsa lek alls...
Bumpo röstar på fio för kommentaren om lyan
bumpo har inte mått bra och slänger in en röst med kort motivering. "kommentaren om lyan" antar jag syftar på när q och fio "retades" med varandra? Inte lätt att må dåligt

, hoppas det värsta är över bumpo! Men jag tycker det skaver lite att lägga en andraröst om man nu inte känner sig på topp, när det är såpass tidigt och fortfarande öppet hade iaf jag hellre i det läget lagt en udda.
Tiden rinner iväg, jag sitter och håller på med annat och tittar in mellan varven, så för att inte riskera att missa DL känner jag att det är säkrast att jag röstar nu. I brist på bättre teorier.
Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
Då hennes nedtystande av teoriande lika gärna kan hjälpa onda som goda.
Bsf lägger första rösten på q för att hon ville "tysta ned" teoriande. Tror att jag vet vad bsf syftar på här även om jag inte minns exakt vad det var q skulle ha velat tysta ner? Jag var ju som jag skrivit innan lite inne på att någon i lyan kanske hade slängt in en röst på q (spec om hon är god men även ev som alibi om hon är ond). Dock var det mer de sena rösterna som jag tänkte på i det läget (men vi vet ju nu att både fio och LenaH var goda). Bsf skulle såklart fortfarande kunna vara ond men jag är inte mer misstänksam mot henne bara för att de andra två som röstade på q var goda iaf.
Äsch jag får dra till med nått här! Vill inte rösta på någon som redan har en röst så...
Fio röstar på Q
För att hon reagerade så på mitt skämt och sen för att hon inte ville vi skulle dela tankar här i tråden för att hjälpa de onda när det tvärtom kan hjälpa de goda!
Sorry Q
LenaH röstar på quarter4ever
Jag tycker att kommentaren om att inte spela ulvarna i händerna skaver rejält - det ffa jag skrev var kanske lite övertydliga instruktioner till hur goda lyan bör förhålla sig till info (och det kan man ju ha åsikter om) men att det skulle hjälpa onda kan jag inte för mitt liv se. Jag tycker också att svaret jag fick var osedvanligt undanglidande för att vara Evert och tycker att det är en indikator för ondska.
Att hon också trots aviseringar om mindre aktivitet än vanligt faktiskt spottar ur sig ungefär lika många inlägg som hon brukar tycker jag också vittnar om en viss hårighet, som ond vill man ofta inte bli beskylld för att försöka smyga under radarn.
Med detta sagt så kan jag ha helfel och får isf trösta mig med att om q åker ut så har vi en sällsynt vass och dedikerad spelare i goda lyan!
fio och LenaH är ju ute så slösar inte mer tid på dem nu
Nu griper jag verkligen efter halmstrån (men eftersom jag skriver långsamt blir jag skitstressad när DL närmar sig), men sen Artline kom in i leken har hon ändå inte skrivit något som jag ser som ens ett försök till en seriös teori, vilket påminner obehagligt mycket om min förra lek när hon var ond och lurade mig rejält. Därför:
Derring-Do röstar på Artline
DD röstar på Artline för att hon känner igen hennes "icke-teoriande" från en lek där Artline var ond. En uddaröst som i det läget med stor sannolikhet inte kommer spela roll eftersom fio har 2 röster och q 3 redan. Svårt att säga något om DD utifrån den rösten och kan inte komma på att hon utmärkt sig på något annat sätt i vad hon skrivit i tråden, skulle kunna vara en ond som smyger under radarn änsålänge men även en försiktig god.
Artline röstar på snurrfian
Jag vet en lek där hon var ond så ville hon inte räkna, min teori var då att hon inte ville räkna för hon inte ville avslöja sig. Nu anklagar hon någon för motsatsen för vad hon själv gjort.
(Nu är det fullt möjligt att det beror på mattekunskaperna men jag måste rösta på någon)
Artline lägger en ny uddaröst. Jag har nog missat det som hon skriver som motivering, förstår inte riktigt vad det är snurrfian skulle anklaga någon för? Men mest troligt är det väl också en lite krystad DL1-motivering för att kunna lägga en uddaröst. Samma analys som för DD ovan, minns inte så mycket från resten av tråden för Artline heller.
Råkade hamna i stallet och glömde bort tiden, men hunnit skumma igenom det senaste i alla fall!
Hemlig är nog den jag reagerat på mest hittills, det jag ifrågasatte om fios ulvighet fick jag aldrig svar på, så jag förstår fortfarande inte resonemanget. Sen var det väl cirkus som påpekade att hemligs röstmotivering var något annat än det hon reagerat på om personen tidigare (hoppas jag inte blandar ihop nåt nu) vilket kändes klarsynt och intressant.
Hedinn röstar på hemlig
Hedinn lägger en andraröst på hemlig och drar upp henne lika med fio. Hon hade försökt få svar på tidigare kommentarer från hemlig utan resultat och tycker även cirkus observation (som jag mest såg som lite krystad halv-BoP) är "klarsynt och intressant". Andraröster brukar ju alltid få lite extra granskning men svårt att säga så mycket innan vi vet vilken sida hemlig är på... Reagerar dock lite på inpassen till cirkus, försöker hon fjäska in sig där av någon anledning?
jag känner mig verkligen ganska lost idag
Å ena sidan så ja såklart att jag reagerade på fios illa dolda kommentar att jag skulle bvara ulv för att jag var avundsjuk för att jag inte skulle få vara med i lyan
men jag pudlade lite och det fick jag med skit för
Jag har försökt att förklara mig och redovisa mina tankar
EN tanke jag kan hålla med om är faktiskt att det vore bra om en god kommer i goda lyan så spioninfo kan komma ut
döremot är jag inte så säker på att det är det bästa totalt sett att försöka få ut goda bara för att ....
men eftersom jag absolut vill ha mig kvar i leken så känner jag mig närmast tvingad att rösta på
quarter4ever röstar på fio
mest för att jag vill rädda mig själv
q röstar på fio, inte så konstigt kanske med tanke på att hon som hon skriver är i riskzonen och fio var den som hade näst flest röster. Hedinns röst på henlig kom ju precis innan q's så hon hade antagligen bestämt sig innan hon såg den. För övrigt är q som vanligt ute och snurrar på alla möjliga håll och ser möjligheter som nästan ingen annan orkar tänka på. Känns dock som att hon blir lite väl uppslukad av att hon hittar något som KAN göras att hon inte rikigt tänker på om det verkligen är rimligt att någon verkligen gör det

Som alltid svårt att få grepp på q men hoppas såklart att hon är god, annars har jag ju gjort en liten tabbe.
Gabby_Ossi röstar på fio
för jag tror hon kan ha velat peka ut sig själv lite extra som god genom att påpeka goda lyan i början.
Min röst skrev jag mer ingående om innan.
bollen__
missade röstning och jag kan inte komma på att jag sett så mycket annat från henne heller?