Jag köper , i alla fall för tillfället, artlines förklaring på hedinns teori.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är tacksam!min hjärna är inte på topp och jag har funderat på var fio tog vägen,
jag fundetade även på var @Habina höll vid tills jag kom på att hon inte var med alls.
![]()
så hemlig röstar på Gabby_OssiJag är på flygplatsen nu och väntar på avgång om en halvtimme ca, landar sedan 21.30 så kommer inte kunna övervaka röstningen ( Tror inte det finns wifi på planet?). Hinner tyvärr inte med så mycket teoriande heller men ska försöka klämma fram en röst iaf innan vi lyfter.
Jag förstår att jag ligger illa till och att ni gärna vill syna mig men jag tycker såklart det hade känts bättre att få ut en ond![]()
Här satte du i princip exakt fingret på hur jag tänker i nuläget. Om Gabby är ond så tror jag mycket väl att bumpo kan vara i lyan hon också, för som du skriver, varför rösta på det sättet mot en god? Känns som att förhoppningen kan ha varit att bumpo skulle åkt och de blivit satta mer åt det goda hållet.Jag håller med om teorierna om Gabby. Nu när vi vet att Q är ond. Jag känner mig tveksam till om en ulv hade outat sig så. Men samtidigt tycker jag en avgörande röst på fio var konstig i det läget. Gabby har inte heller skrivit något som gör så hon känns god så hon är absolut min största misstänkta.
Om Gabby är ond. Så funderar jag på om även Bumpo är ond. Både Q och Gabby röstade på henne. Jag tänker att de kanske hellre ville offra en kollega som inte var så aktiv istället för de själva men varför de skulle välja att offra en kollega vet jag inte utan det är mest en känsla. Hade de velat försöka få ut en god så kunde de ha röstat på en god som redan hade röster. Deras röster på bumpo kändes väldigt oväntade.
DD röst på Cirkus förstår jag inte riktigt. Men jag vet inte heller om en ond DD hade röstat så.
Cirkus, Bsf och Hedinn tycker jag skriver kloka inlägg och jag vill att de ska vara goda men de kan lika gärna luras.
Snurrfian och Hemlig har jag dålig koll på. Dock får jag känslan av att hemlig vill dra nytta av att hedinn med flera har misstankar mot mig. Men det är bara en känsla.
Känns som att en god cirkus borde ha grävt mer efter andra onda än vad hon gör nu.
Jag fick lite samma tanke när jag läste. Överlag saknar jag lite av en röd tråd i hemligs teoriande och röstande, vilket gör att jag får svårt att hänga med i hur tankegångarna faktiskt går gällande de olika spelarna. Men ja, är Gabby ond tror jag absolut att det finns andra i lyan som vågar lägga tidiga röster på henne, som diskussionerna sett ut innan.Jag reagerar lite på hemligs röstmotivering faktiskt. Hon röstar på G_O för att G_O "gett upp"?
Inte för att hon la en röst på fio eller för den delen bumpo om man går på teorin att G_O och Qs röster var ett försök att få ut en mer inaktiv kollega och skapa egna alibin.
Känns som om det skulle kunna vara en alibiröst från lyan som tror att det är kört för G_O och gärna vill skaffa alibi i tid? Kanske?
Kom fram till i min genomgång att hemlig ju la första rösten på Q igår. Jag tycker inte det går ihop med teorin om att G_Os och Qs röster på bumpo var för att offra en kollega? Att hemlig då lägger en alibiröst på Q känns väl vågat? Eller?Jag fick lite samma tanke när jag läste. Överlag saknar jag lite av en röd tråd i hemligs teoriande och röstande, vilket gör att jag får svårt att hänga med i hur tankegångarna faktiskt går gällande de olika spelarna. Men ja, är Gabby ond tror jag absolut att det finns andra i lyan som vågar lägga tidiga röster på henne, som diskussionerna sett ut innan.
Ska försöka skriva något om alla och utgår från röstinläggen så får jag se om jag hinner gräva mer på någon/några sen.
Hemlig lägger första rösten på fio som blev lynchad och visade sig vara bybo. Hemlig kunde ju dock inte veta att flera skulle hänga på den rösten och vet inte om hon skulle våga lägga första rösten som ond? Hon hade ju vad jag minns reagerat på fio ganska tidigt. Eller så märkte hon att det var många som reagerat lite smått på fio och lyckades med en "kupp"?
cirkus får ont om tid och slänger in en säkerhetsröst som dock ligger kvar till slutet fast cirkus även är inne närmare DL(tror jag, har inte dubbelkollat), så hon måste ändå känna sig tillräckligt nöjd med den. Rösten hamnar på hemlig som nyss lagt en röst med motivering som jag tolkar det som att hemlig först reagerade på en sak i tråden men sedan använder något annat för att motivera sin röst? Är inte riktigt med på hur cirkus menar men behöver man slänga iväg en röst är det ju lätt att ta den som redan har röstat och hon skrev ju att det var nästan BoP.
bumpo har inte mått bra och slänger in en röst med kort motivering. "kommentaren om lyan" antar jag syftar på när q och fio "retades" med varandra? Inte lätt att må dåligt, hoppas det värsta är över bumpo! Men jag tycker det skaver lite att lägga en andraröst om man nu inte känner sig på topp, när det är såpass tidigt och fortfarande öppet hade iaf jag hellre i det läget lagt en udda.
Bsf lägger första rösten på q för att hon ville "tysta ned" teoriande. Tror att jag vet vad bsf syftar på här även om jag inte minns exakt vad det var q skulle ha velat tysta ner? Jag var ju som jag skrivit innan lite inne på att någon i lyan kanske hade slängt in en röst på q (spec om hon är god men även ev som alibi om hon är ond). Dock var det mer de sena rösterna som jag tänkte på i det läget (men vi vet ju nu att både fio och LenaH var goda). Bsf skulle såklart fortfarande kunna vara ond men jag är inte mer misstänksam mot henne bara för att de andra två som röstade på q var goda iaf.
fio och LenaH är ju ute så slösar inte mer tid på dem nu
DD röstar på Artline för att hon känner igen hennes "icke-teoriande" från en lek där Artline var ond. En uddaröst som i det läget med stor sannolikhet inte kommer spela roll eftersom fio har 2 röster och q 3 redan. Svårt att säga något om DD utifrån den rösten och kan inte komma på att hon utmärkt sig på något annat sätt i vad hon skrivit i tråden, skulle kunna vara en ond som smyger under radarn änsålänge men även en försiktig god.
Artline lägger en ny uddaröst. Jag har nog missat det som hon skriver som motivering, förstår inte riktigt vad det är snurrfian skulle anklaga någon för? Men mest troligt är det väl också en lite krystad DL1-motivering för att kunna lägga en uddaröst. Samma analys som för DD ovan, minns inte så mycket från resten av tråden för Artline heller.
Hedinn lägger en andraröst på hemlig och drar upp henne lika med fio. Hon hade försökt få svar på tidigare kommentarer från hemlig utan resultat och tycker även cirkus observation (som jag mest såg som lite krystad halv-BoP) är "klarsynt och intressant". Andraröster brukar ju alltid få lite extra granskning men svårt att säga så mycket innan vi vet vilken sida hemlig är på... Reagerar dock lite på inpassen till cirkus, försöker hon fjäska in sig där av någon anledning?
q röstar på fio, inte så konstigt kanske med tanke på att hon som hon skriver är i riskzonen och fio var den som hade näst flest röster. Hedinns röst på henlig kom ju precis innan q's så hon hade antagligen bestämt sig innan hon såg den. För övrigt är q som vanligt ute och snurrar på alla möjliga håll och ser möjligheter som nästan ingen annan orkar tänka på. Känns dock som att hon blir lite väl uppslukad av att hon hittar något som KAN göras att hon inte rikigt tänker på om det verkligen är rimligt att någon verkligen gör detSom alltid svårt att få grepp på q men hoppas såklart att hon är god, annars har jag ju gjort en liten tabbe.
Min röst skrev jag mer ingående om innan.
bollen__
missade röstning och jag kan inte komma på att jag sett så mycket annat från henne heller?