Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah, ni är nog ulvar allihopa! När jag letar efter den sista goda specialrollen känns det som att jag letar efter en stor lysande röd pusselbit och jag har tre små bruna bitar att välja på. :banghead::banghead::banghead:

Artline lyckades ju hinta så bra i förra leken att hon var siare att tom. jag uppfattade hinten (även om hon nu var ulv då :meh:), så det faktum att jag inte kan placera henne alls gör mig misstänksam
Snurrfian faller lite i samma kategori, borde inte hon kunna övertyga mig om hon nu faktiskt vore god?
Och hemlig har jag som vanligt inte en susning om var jag har, men eftersom jag aldrig förstått mig på henne så kanske det ändå är hon som är god?

@hemlig , om inte någon av de andra lyckas motivera varför de är goda så är jag nog beredd att följa din röst, tror jag
Vem ska jag välja att rösta på då? :arghh:

Vem ska jag välja att rösta på då? :arghh:
OM du nu har den goda rollen jag saknar så är de väl troligtvis ulvar båda två (om det bara var tre ulvar från början så är då en bybo, men då borde kanske hon ha protesterat när cirkus räknade ut att det bara var specialroller kvar), och i så fall är det ju bara att blunda och peka ;)

OM du nu har den goda rollen jag saknar så är de väl troligtvis ulvar båda två (om det bara var tre ulvar från början så är då en bybo, men då borde kanske hon ha protesterat när cirkus räknade ut att det bara var specialroller kvar), och i så fall är det ju bara att blunda och peka ;)
Du menar att det är du och jag mot bägge de? Hoppas du inte grundlurar mig nu, men jag litar på bsf.

hemlig röstar på Artline pga det jag skrev i ett tidigare inlägg "Det känns som ett alibiinlägg för att sätta sig själv i bättre dager än jag misstänker hon är.
Dels hennes känsla mot mig och att jag ville "dra nytta av Hedinns misstankar mot henne".
Att både q och G_O röstade på bumpo säger hon kan vara alibiröster. Nu vet vi att bumpo var god, att då försvara q och G_O's röster mot henne drar igång min ulvradar rejält."

Artlines inlägg som jag menade var detta:
Jag håller med om teorierna om Gabby. Nu när vi vet att Q är ond. Jag känner mig tveksam till om en ulv hade outat sig så. Men samtidigt tycker jag en avgörande röst på fio var konstig i det läget. Gabby har inte heller skrivit något som gör så hon känns god så hon är absolut min största misstänkta.

Om Gabby är ond. Så funderar jag på om även Bumpo är ond. Både Q och Gabby röstade på henne. Jag tänker att de kanske hellre ville offra en kollega som inte var så aktiv istället för de själva men varför de skulle välja att offra en kollega vet jag inte utan det är mest en känsla. Hade de velat försöka få ut en god så kunde de ha röstat på en god som redan hade röster. Deras röster på bumpo kändes väldigt oväntade.

DD röst på Cirkus förstår jag inte riktigt. Men jag vet inte heller om en ond DD hade röstat så.

Cirkus, Bsf och Hedinn tycker jag skriver kloka inlägg och jag vill att de ska vara goda men de kan lika gärna luras.

Snurrfian och Hemlig har jag dålig koll på. Dock får jag känslan av att hemlig vill dra nytta av att hedinn med flera har misstankar mot mig. Men det är bara en känsla.

Eftersom DL blir först imorgon (jag ska bort på dagen, men från 17 bör jag vara hemma igen så då kan jag ha DL närsom) så lägger jag mig nu.
God natt tråden :)

Tur att du skrev det där i blått, annars hade du sagt att du är ulv, för bara en ulv kan ju ha en ulvsyster :D
Äh, jag tycker det är väldigt talande om mig och min syster att jag varit god i alla lekar jag varit med i och hon varit ulv i alla (1) hon varit med i. ;) Det stämmer så väl med verkligheten. :D

Jag tänkte gå och lägga mig nu, men ska försöka hålla lite koll på när ni vill ha DL imorgon. Om inte någon annan lyckas övertyga mig om sin godhet kommer jag nog följa hemligs röst.

Jag ska ut och pressa halm nu, så jag röstar nu ifall ni skulle vilja köra DL innan jag kommer tillbaka:
Derring-Do röstar på Artline
för förutom rösten på q, som skulle kunna vara en alibiröst har hon inte gjort något som får mig att tro hon är god.

För min del kan ni köra DL när ni vill utan att vänta in mig, om det inte är någon som känner att de vill få mig att omvärdera min röst förstås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka