Vegetarisk huduvrätt

AgentCarter

Trådstartare
Ska ha hit en vegetarian på middag på fredag, är hyfsat säker på att personen äter de flesta mjölkprodukter förutom hårdost (eller det som är utan löpe äter hen).
Men jag har fått idétorka på vad jag ska servera, funderar på någon gryta med smaker från mellanöstern men vet inga bra recept. Men det vet jag dock att ni här på buke har så ös på!
Måste dock vara glutenfritt så inga pajer eller liknande :)
 
Gryta är kanske inte vad man önskar sig på sommaren? Det ska väl komma in lite värme till helgen också? Min tanke fastnade på en asiatisk sallad med marinerade risnudlar( tänk lime, chili, soya,sesamfrö) och grillade tzayspett eller tofu.
Jag har inte lagat det här receptet, men det kan vara en bra inspiration. Kom ihåg att kolla att smaksättare som soya ect. är glutenfria.

http://alltommat.se/recept/gadogado-indonesisk-sallad-med-jordnotssas/
 
Senast ändrad:
Gryta är kanske inte vad man önskar sig på sommaren? Det ska väl komma in lite värme till helgen också? Min tanke fastnade på en asiatisk sallad med marinerade risnudlar( tänk lime, chili, soya,sesamfrö) och grillade tzayspett eller tofu.
Jag har inte lagat det här receptet, men det kan vara en bra inspiration. Kom ihåg att kolla att smaksättare som soya ect. är glutenfria.

http://alltommat.se/recept/gadogado-indonesisk-sallad-med-jordnotssas/
Levt med det glutenfria snart 20 år :)
Du är inte i Värmland hör jag! Här har vi höst :p

Inga jordnötter heller kom jag på, en treåring ska mest troligt rata maten men under kan ske
 
Gryta är kanske inte vad man önskar sig på sommaren? Det ska väl komma in lite värme till helgen också? Min tanke fastnade på en asiatisk sallad med marinerade risnudlar( tänk lime, chili, soya,sesamfrö) och grillade tzayspett eller tofu.
Jag har inte lagat det här receptet, men det kan vara en bra inspiration. Kom ihåg att kolla att smaksättare som soya ect. är glutenfria.

http://alltommat.se/recept/gadogado-indonesisk-sallad-med-jordnotssas/
Det ska regna eller vara kallt hela helgen så grytor går bra (y)
 
Jag brukar rekommendera afrikansk linsgryta, och rekommendationen brukar möta uppskattning. Använder du Bukefalos sökfunktion för "afrikansk linsgryta" eller för all del google, så finner du både recept (det är enkelt!) och bevis på att även andra än jag gillat den. Inte riktigt mellanöstern iofs men kanske exotiskt nog? :d :)
 

Liknande trådar

Småbarn Dottern, 5 år, bestämde i helgen att hon inte längre vill äta kött. Vi diskuterade det fram och tillbaka och försökte belysa vad det...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 414
Senast: Thera
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 755
Mat Det här kanske kommer låta som världens dummaste frågor, det är fullt tillåtet att skratta ;) Jag har varit vegetarian sen jag var 14...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 601
Senast: Lickety
·
Kropp & Själ Jag måste ändra om min mat. Kopierar från beachtråden jag äter normalt. frukost runt 10 En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med...
2
Svar
22
· Visningar
3 985
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp