Vem har det kallast?

Har-10. Bor i södra roslagen/uppland Men ute vid kusten så brukar ha ett par grader kallare än längre in på land.
Men lite komiskt när norra Sverige har varmare
 
Lite färre minusgrader framöver ser jag men ändå runt -5 men sen ska det bli -11 igen? Vad är detta?! Vill mest gråta.
 
Från att varit gris kallt hela helgen där det pendlat mellan 17 minusgrader ned till minus 30 på nätterna ska de nu slå om till nollgradigt på dagtid. I för sig tror jag det när jag ser det men iaf 😂 Usch var ute en stund med barnen på jobbet igår på eftermiddagen när solen hade gått med fina -18 grader men de härdade ut iaf i 45 minuter innan de gav upp och ville in in i värmen igen. Hästarna ville knappt ut i helgen hälsade deras husse har jobbat långa pass hela helgen så mest jobbat och sovit så inte sätt den för ens idag men hästen var noll sugen på att gå ut igen efter han var inne en stund mitt på dagen. Förstår honom han är lika trött på vintern som sin matte 😂
 
Vi hade ända ner till, *håll i er*, HELA -17grader som kallast i Oxelösund :rofl: , när hotades med skulle bli -20 helgen som var.
Rena värmeböljan jämfört med flesta va er har haft 😂
nu runt -5 - 0grader framöver , helt ok även för en som avskyr vintern efter kylan som varit :rofl:
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 229
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 576
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 111
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp