Vems försäkring?

Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?
Nej! Känner jag spontant!

Du vet ju inte om det ens blir en seriös lagning

Plus massa andra anledningar!
 
Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?

Vilken sörja. Det är ju bilen som är försäkrad och det är ju den försäkringen som ska användas för att betala reparation av ditt släp. Förmodligen har hon inte vågat berätta för bilägaren att bilen har varit inblandad i en påkörning. Det är ynkligt om du frågar mig.

Hur som helst. Jag tycker inte att du ska gå med på det - både för din egen skull och för bilägarens (som jag antar inte är personen som backade på ditt släp) skull. Men om du gör det så tycker jag att du ska vara helt öppen med försäkringsbolaget så att du 1) frågar om det finns några juridiska hinder att göra på det sättet eller 2) att det kan drabba dig negativt på annat sätt. Om försäkringsbolaget inte har några problem med det så visst kan du göra så. Annars inte.

För att försäkra dig om att arbetet blir ordentligt gjort så skulle jag begära följande:
(1) Du vänder dig till en reparatör för att få en prisuppgift.
(2) Personen som backade på din bil får ett visst antal dagar på sig att lämna en summa pengar till dig som täcker reparationen enligt prisuppgiften ovan. Sker inte det, driv ärendet vidare som tidigare.
(3) Om du får pengar inom den avtalade tiden så lämnar släpet på reparation och betalar med de deponerade pengarna. Ev. överskott betalar du tillbaka.
 
Mitt FB har nu mailat att de skickat över skadeörendet till hennes bolag eftersom det är hennes försäkring som skall betala. Känner mig helt förvirrad vet ju inte ens vilket bolag hon har el vad hon säger där? Kan hon nu dra tillbaka ärendet på egen hand m utfästelse till sitt bolag att hon " skötet det själv"? Och vad händer isåfall om det inte görs? Mitt bolag verkar ju ha lämnat ärendet helt?
 
Mitt FB har nu mailat att de skickat över skadeörendet till hennes bolag eftersom det är hennes försäkring som skall betala. Känner mig helt förvirrad vet ju inte ens vilket bolag hon har el vad hon säger där? Kan hon nu dra tillbaka ärendet på egen hand m utfästelse till sitt bolag att hon " skötet det själv"? Och vad händer isåfall om det inte görs? Mitt bolag verkar ju ha lämnat ärendet helt?

Ring försäkringsbolaget och fråga. Vilket bolag och hur de fått reda på bolagsnamnet. Eller har de helt enkelt skickat ut felaktig bekräftelse till dig?
 
Irritationen steg ytterligare ikväll, nytt mess hon har vart till verkstad m bilder på skadorna de säger ( enligt henne) att skadorna på väggen omöjligt kan ha orsakats av hennes släp så nu vill hon bara laga blinkersen som hon köpt ( lampa + glas ) hos verkstan att montera själv. Tror för övrigt att elen till själva lampan är trasig med vilket Jag påtalade samt att väggen var ju hel innan du körde på transporten på just den sidan :banghead:. Jag har sagt att jag vill att FB gör sin bedömning och att jag inte vill att hon lagar ngt själv på min transport ( var liksom aldrig tanken från min sida utan verkstad på hennes alt FB bekostnad) . Hon menar att verkstan även sagt att FB aldrig kommer ta skadan på väggen då den inte kan styrkas komma från påbackningen. Ska ringa FB imorgon för att se vad som sagts där från henne . Men visst kan jag vägra henne "laga" min transport själv? Hon kan ju uppenbart inte ens manövrera sin egen så varför skulle hon kunna reparera min :meh:
 
Jag varnade dig....

Du ska INTE - upprepar: INTE sköta kontakter med henne direkt. Försöker hon laga något på din släpvagn utan din tillåtelse är det snarare brottsligt. egenmäktigt förfarande kanske?

Du ska låta ditt försäkringsbolag sköta kontakten. Det är sådant du har försäkringsbolaget till. Du är amatör. De gör sådant hela tiden.
 
Irritationen steg ytterligare ikväll, nytt mess hon har vart till verkstad m bilder på skadorna de säger ( enligt henne) att skadorna på väggen omöjligt kan ha orsakats av hennes släp så nu vill hon bara laga blinkersen som hon köpt ( lampa + glas ) hos verkstan att montera själv. Tror för övrigt att elen till själva lampan är trasig med vilket Jag påtalade samt att väggen var ju hel innan du körde på transporten på just den sidan :banghead:. Jag har sagt att jag vill att FB gör sin bedömning och att jag inte vill att hon lagar ngt själv på min transport ( var liksom aldrig tanken från min sida utan verkstad på hennes alt FB bekostnad) . Hon menar att verkstan även sagt att FB aldrig kommer ta skadan på väggen då den inte kan styrkas komma från påbackningen. Ska ringa FB imorgon för att se vad som sagts där från henne . Men visst kan jag vägra henne "laga" min transport själv? Hon kan ju uppenbart inte ens manövrera sin egen så varför skulle hon kunna reparera min :meh:
Sluta ha kontakt med henne!

Det enda du ska göra är att låta försäkringsbolaget sköta det. Du kommer bara snurra in dig i något dumt annars
 
Irritationen steg ytterligare ikväll, nytt mess hon har vart till verkstad m bilder på skadorna de säger ( enligt henne) att skadorna på väggen omöjligt kan ha orsakats av hennes släp så nu vill hon bara laga blinkersen som hon köpt ( lampa + glas ) hos verkstan att montera själv. Tror för övrigt att elen till själva lampan är trasig med vilket Jag påtalade samt att väggen var ju hel innan du körde på transporten på just den sidan :banghead:. Jag har sagt att jag vill att FB gör sin bedömning och att jag inte vill att hon lagar ngt själv på min transport ( var liksom aldrig tanken från min sida utan verkstad på hennes alt FB bekostnad) . Hon menar att verkstan även sagt att FB aldrig kommer ta skadan på väggen då den inte kan styrkas komma från påbackningen. Ska ringa FB imorgon för att se vad som sagts där från henne . Men visst kan jag vägra henne "laga" min transport själv? Hon kan ju uppenbart inte ens manövrera sin egen så varför skulle hon kunna reparera min :meh:
Hon gör ju allt för att slippa blanda in FB. Det tycker jag är ett tecken på att hon är oseriös.
 
Har svarat att det här får fortsätta vara ett försäkringsärende eftersom vi inte är överens om vad som hänt ( har alltså inte dragit tillbaka från FB som hon ville i måndags) och att hon absolut inte får laga/ åtgärda ngt på min transport u det skall göras av verkstad oavsett vad som skall åtgärdas. Hon frågade innan om hon kunde ersätta med en blinkers m vit ram istället för svart ram som det är på den andra , det var då jag sa gör INGET på transporten själv.
 
Har pratat med båda försäkringsbolagen idag. Hon hade öht inte hört av sig till sitt u de fick reda på det när mitt bolag skickade över skadeanmälan till dom. De har sökt henne via mail för att få hennes version men tills de hört den så anser de henne helt vållande enligt uppgiften i min skadeanmälan. Får avvakta tills hennes bolag får kontakt och hoppas på att hon står fast vid att hon kört in i ett parkerat släp. I annat fall har jag ju våra meddelande som styrker detta :D men surt m all tid som bara rinner iväg utan att jag kan få släpet fixat :down:
 
Har pratat med båda försäkringsbolagen idag. Hon hade öht inte hört av sig till sitt u de fick reda på det när mitt bolag skickade över skadeanmälan till dom. De har sökt henne via mail för att få hennes version men tills de hört den så anser de henne helt vållande enligt uppgiften i min skadeanmälan. Får avvakta tills hennes bolag får kontakt och hoppas på att hon står fast vid att hon kört in i ett parkerat släp. I annat fall har jag ju våra meddelande som styrker detta :D men surt m all tid som bara rinner iväg utan att jag kan få släpet fixat :down:
Bra. Stå på dig!

Om hon inte ens hört av sig visar det ju vilken oseriös människa det är. Och jag tycker hon är ego och feg som försöker smita ifrån ansvaret. Och komma undan med att inte ta det via FB.


Sen är det förstås tröttsamt att du råkade ut för detta, men så är det ju tyvärr ibland..
 
Nu börjar det bli lite fars artat :o hon messar att hon pratat m sitt FB och att de sagt att jag kan lämna in släpet på NÄRMASTE verkstad. Jag mm har också pratat m dom men kan visst välja vilken verkstad jag vill. Hon nä NÄRMASTE ( kan det vara för att NÄRMASTE är den hon valt och visat bilder för som tycker att byta glas på blinkers räcket utan att ens ha sett släpet :banghead:)
Den verkstan blir det inte utan en opartisk men hon försöker på alla vis få mig att tro närmaste är enda alternativet :laugh:
 
Nu börjar det bli lite fars artat :o hon messar att hon pratat m sitt FB och att de sagt att jag kan lämna in släpet på NÄRMASTE verkstad. Jag mm har också pratat m dom men kan visst välja vilken verkstad jag vill. Hon nä NÄRMASTE ( kan det vara för att NÄRMASTE är den hon valt och visat bilder för som tycker att byta glas på blinkers räcket utan att ens ha sett släpet :banghead:)
Den verkstan blir det inte utan en opartisk men hon försöker på alla vis få mig att tro närmaste är enda alternativet :laugh:
Jag har för mig man får välja verkstad i det läget, såvida inte det är så att ens eget försäkringsbolag säger något särskilt. Det låter bra med en opartisk verkstad. :up:
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 798
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 504
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 549
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp