Vems försäkring?

Ingen aning har aldrig haft leasingbil så vet inte hur det funkar :confused: hoppas bara att det löser sig för nu har det ju bara gått massa tid :wtf: har ju hela dialogen m erkännande och allt på messenger funderar på att printa ut och skicka in som bilaga ifall hon börjar konstra nu?
 
Ingen aning har aldrig haft leasingbil så vet inte hur det funkar :confused: hoppas bara att det löser sig för nu har det ju bara gått massa tid :wtf: har ju hela dialogen m erkännande och allt på messenger funderar på att printa ut och skicka in som bilaga ifall hon börjar konstra nu?

Fast hon har ju skrivit under händelseförloppet och skadeanmälan - väl? Då spelar det ju mindre roll vad hon ägnar sig åt nu, det kan hon ju inte gärna ta tillbaka. Det hon kan göra är att uppge ett annat bilnummer, men det spelar ju ingen roll för dig.

Leasingbil är ju någon annans bil. Cadservice AB leasar en bil som Nisse har. Leasingbolaget äger bilen, Cadservice betalar för bilen och Nisse brukar den. Kan tänka mig att Cadservice inte blir jätteglada om Nisses sambo Monika har tagit bilen och sedan kört in i ditt släp...
 
Ingen aning har aldrig haft leasingbil så vet inte hur det funkar :confused: hoppas bara att det löser sig för nu har det ju bara gått massa tid :wtf: har ju hela dialogen m erkännande och allt på messenger funderar på att printa ut och skicka in som bilaga ifall hon börjar konstra nu?
Absolut bör du skriva ut det!

Konstrar hon mer så är det enklast att sända in hela er meddelandeväxling. Där torde det framgå klart vad som hände?
 
Har skickat in skadeanmälan, de ringde från mitt bolag och ville ha dragbilens reg nr ( hade bara fått hennes pers nr och släpets reg nr. Hon vägrar ge mig reg nr på bilen eftersom det tydligen är en leasingbil ( vet ej vad det gör för skillnad för hennes del) hon skulle själv ringa till min handläggare sa hon i Tors . Sen kom mess om att hon gått för dagen ringer imorgon. På fredag nytt mess om att handläggaren ej gick att Nå pga tjänsteresa. Tänkte nog ringa handläggaren själv i EM och kolla om hon ringt upp och vad som händer :mad:
Låter krångligt, och om hon vill göra rätt för sig så ska hon ange bilens regnr. Kankse är hon rädd för något, t ex det du skrev att hon möjligtsvis inte hade behörighet för ekipaget hon körde när hon backade in i ditt släp.
 
Hon har inte skrivit på skadeanmälan hon bnad bara mig fylla i och skicka in...

Ajdå, det ska skrivas på plats och skrivas under av bägge parter. Stort fel. Kan bli väldigt jobbigt om hon strular. Skriv ut och skicka in konversationen. Jag hade ringt henne och meddelat att om hon inte fixar samtalet med handläggaren under dagen får du skicka in det underlag du har, d v s utskrifterna.
 
Trodde ju inte det skulle bli krångel eftersom hon faktiskt tog kontakt hade ju lika görna kunnat lämna den u åtgärd så det är lite förvånande faktiskt men till nästa gång vet jag bättre :up:
 
Låter krångligt, och om hon vill göra rätt för sig så ska hon ange bilens regnr. Kankse är hon rädd för något, t ex det du skrev att hon möjligtsvis inte hade behörighet för ekipaget hon körde när hon backade in i ditt släp.

Fast det är aldrig någon som frågat efter behörigheter eller liknande när jag varit involverad i något försäkringsärende med släp. Möjligen om det blivit brottsutredning, men det var aldrig något försäkringsbolaget var intresserade av. Då var det ändå i ett fall ett hyggligt tungt släp, obromsat.
 
Fast det är aldrig någon som frågat efter behörigheter eller liknande när jag varit involverad i något försäkringsärende med släp. Möjligen om det blivit brottsutredning, men det var aldrig något försäkringsbolaget var intresserade av. Då var det ändå i ett fall ett hyggligt tungt släp, obromsat.
Kanske inte, men hon kanske tror det och är rädd för? Det vet vi inte. Finns säkert en anledning till varför hon inte vill ge TS hennes regnr på bilen hon körde, vilket förvisso kanske inte är bra men ändå.
 
En tjej messade i lördags att hon råkat backa på mitt släp, kollade skadorna dagen efter behöver verkstad för att fixa. Träffades igår och gick igenom skadorna, inget tjafs hon tar på sig det. Men vill att min försäkring ska täcka och hon betala självrisk. Det är väl fel? Eller? Till saken hör möjligtvis att hon inte har behörighet för det ekipage hon körde när hon backade in i min transport. Vill helst inte börja tjafsa nu när hon vart både ärlig ( hörde av sig) samt tar kostnaden. Står dessutom på grannstallet så vi kommer ju ses nu och då.
Det är väl klart att hon vill att det ska gå på din försäkring så hon slipper undan. Är det så att hon inte har behörighet så är det frågan om olovlig körning och då slår försäkringsbolaget ifrån sig och hon får stå för hela baletten själv. Då är det ju billigare för henne att utnyttja din försäkring men att hon då står för självrisken. Hon är smart hon :up:
 
Har skickat in skadeanmälan, de ringde från mitt bolag och ville ha dragbilens reg nr ( hade bara fått hennes pers nr och släpets reg nr. Hon vägrar ge mig reg nr på bilen eftersom det tydligen är en leasingbil ( vet ej vad det gör för skillnad för hennes del) hon skulle själv ringa till min handläggare sa hon i Tors . Sen kom mess om att hon gått för dagen ringer imorgon. På fredag nytt mess om att handläggaren ej gick att Nå pga tjänsteresa. Tänkte nog ringa handläggaren själv i EM och kolla om hon ringt upp och vad som händer :mad:
Det kanske var så att den där leasingbilen inte fick köras av vem som helst :angel:
 
Ajdå, det ska skrivas på plats och skrivas under av bägge parter. Stort fel. Kan bli väldigt jobbigt om hon strular. Skriv ut och skicka in konversationen. Jag hade ringt henne och meddelat att om hon inte fixar samtalet med handläggaren under dagen får du skicka in det underlag du har, d v s utskrifterna.

Mjäe.

Vi skickade skadan på bil och släp ganska långt efter att det skedde. Och motparten åkte på det trots att h*n ljög och vi dessutom körde på h*n bakifrån.
 
Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?
 
Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?

Du säger bara nej. Det kommer aldrig att ta slut med strulet. Hon får väl diskutera med försäkringsbolaget i så fall.

Detta är en strulputte. Beblanda dig inte, allra minst ekonomiskt, med sådana människor.
 
Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?
Seriöst?
Det hade jag ALDRIG gått med på. ALDRIG!

Jag skulle kontra med att omedelbart uppdatera mitt bolag (Mitt bolag är min kompis i detta- inte hon) med den utskrivna konversationen samt meddela exakt vad hon säger - att hon vill att det inte ska bli ett försäkringsärende men att du står fast vid att du vill det.

Jag säger - what's in it för you?
Vad vinner DU på att inte låta det gå genom seriösa kanaler - dvs bolagen? Ingenting som jag ser det. Bara få osäkerhet om seriositeten på firman som lagar....

jag har en enda gång i livet gått med på att ta det utanför försäkring. En man backade på min bil på parkeringen vid Uppsala C. Det tog EVIGHETER innan jag hade fått mina pengar och allt var uppklarat. Aldrig mer säger jag. Det finns alldeles för många fallgropar och alldeles för mycket som kan gå totalfel om människan fortsätter strula.

Vem garanterar att hon faktiskt betalar? Hon har ju inte visat sig speciellt seriös hittills.
 
Det blir bara mer krångel för henne om hon inte uppger registreringsnummret.
Ny vändning igen, nu vill hon att jag drar tillbaka min skadeanmälan så ska hon lämna in transporten för lagning själv. Spelar ju ingen roll för mig om FB lagar el hon privat . Men tips på hur jag säkerställer att lagning faktiskt blir gjord och alltihop så jag inte drar tillbaka FB ärendet och sen blir det liksom inte gjort ändå? Vad säger jag till FB? Att hon vill lösa det u sin försäkring? Känns ju lite oseriöst ( för mindel) att först skicka in skadeanmälan sen inte återkomma m kompletteringar ( för jag får inte reg nr) och sen dra tillbaka allt :D:o kommer de tro att jag försökt en fuling och ångrat mig?

Det ska du absolut inte göra! Säg nej!

Hade aldrig litat på en människa som hela tiden ändrar sig och vägrar uppge registreringsnummer på bilen hon körde! Har hon kört olagligt så är det hennes problem inte ditt! Vänd dig till ditt FB och be dom kontakta henne i fortsättningen och svara inte på hennes SMS eller medelanden, låt FB ta hand om allt från och med nu.
 
Det blir bara mer krångel för henne om hon inte uppger registreringsnummret.


Det ska du absolut inte göra! Säg nej!

Hade aldrig litat på en människa som hela tiden ändrar sig och vägrar uppge registreringsnummer på bilen hon körde! Har hon kört olagligt så är det hennes problem inte ditt! Vänd dig till ditt FB och be dom kontakta henne i fortsättningen och svara inte på hennes SMS eller medelanden, låt FB ta hand om allt från och med nu.
Plus att byta stall ;)
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 797
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 504
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 548
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp