Verktyg i transporten

Wilfa

Trådstartare
Har kommit på att det kan var klokt att ha med en del verktyg när man kör med transport. Tänker då i första hand på kniv, hammare (för bommarna), fälgkors i rätt storlek.

Något jag har glömt som kan vara bra?

Hur skulle ni välja att förvara/transportera de här sakerna? Släpet körs med många olika bilar som dragbilar, så jag vill gärna ha det i/på transporten så att det inte blir kvarglömt i fel bil.

Släpet har inte sadelkammare. Det jag har funderat på är en låda som monteras framme på draget, låter det som en bra idé? :confused:

Sv: Verktyg i transporten

Eller mitt fram på släpet, svetsad i en balk. Ovanför draget alltså.

Jag har ett "kitt" i transporten som innehåller
-kniv
-hammare
-skruvmejsel
-fäljkors
-5-56
-extra grimma, träns, grimskaft och en filt.

OCH TACK VARE FODONG:bow:
som tipsade om varningstriangel så har jag också 2 extra i trailern.

Men jag hyr inte ut min, det är bara jag som har den så jag låser inte in sakerna.

Jag har en låda med lock som vi har bak i bilen med grimmor i allehanda storlekar....för det kan ju faktiskt vara någon annan än jag som behöver en om det händer något på en tävlingsplats.
Jag har tagit gamla fula grimmor som är solblekta eller med rostiga spännen, såna som man kan ge bort utan vidare.
Och så kniv och handskar och en reflexväst.....och grimskaft.

Ja faktiskt en tanke slog mig nu.

En ordentlig såg som tar sig igenom järn kan ju vara bra att ha, om mot förmodan ta i trä. Något skulle häna å låses fast å hästen tack vare det inte kommer att kunna komma ut ur transporten. Säg som att tillexempel bommen har fastnat elelr liknande.

Jag kör bara trailern med min bil och har i bilen: domkraft (till bil o trailer), två varningstrianglar, skruvmejsel, kniv, fälgkors, ett par meter bra rep (man vet aldrig, kan vara bra att ha), reflexväst, men 5-56 kan vara vettigt att packa ner och så kanske man skulle införskaffa sig en hammare med...

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 796
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver köpa mig en egen transport. Jag åker inte jättemycket, men vill ha friheten så det är viktigt att det är sådana bromsar som... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 507
Hästmänniskan Har letat och sökt på nätet men inte hittat, har nu vid flera tillfällen fått höra att det är lag på att man ska ha termometer och... 2
Svar
31
· Visningar
3 207
Senast: France
·
Utrustning Det börjar bli dags att fundera på en ny och större transport. Frågan är om det ens finns någon transport som uppfyller mina önskemål... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jane Austen eller Jane Eyre
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka