Bukefalos 28 år!

Vet hunden när den gjort fel?

Sv: Vet hunden när den gjort fel?

Ja det är roligt att diskutera detta, men ganska svårt också.

Men det jag skrev innan då;

Jag har två hundar hemma. Jag vet vem som gjort det med tanke på storleken av tuggmärkena. Om vi nu ponerar att hunden läser mina signaler och känner av adrealinet.
Varför skulle inte den lilla hunden reagera lika mkt på mina signaler om nu det stora gör det???
Jag tittade inte på någon av hundarna. Men en av dem fick låg hållning, tuggade lite och viftade på svansen. Och det var den hunden som hade tänder som passade in i märkena
 
Sv: Vet hunden när den gjort fel?

Grana skrev:
Jag skulle ändå aldrig fråga mina hundar vem som gjort vad. Aldrig någonsin. För vad du än säger så kan du inte vara helt säker.
Men JAG behöver ju inte vara riktigt säker. Det är ju hunden som talar om det för mig! De kommer ju garanterat ihåg vad de själva gjort och inte gjort! :idea:

Dina hundar kanske har så hög intelligens så när du är bort kanske den hunden som aldrig biter på tofflor gör det för den som brukar bita på tofflor ska få skulden
Tja, visst är det fullt möjligt egentligen, men jag tror att det där med att skapa intriger är en mänsklig sak. Hundar är rakt på sak, och det är det jag uppskattar mest hos dem.
 
Sv: Vet hunden när den gjort fel?

Jag kom just tillbaks efter att ha varit hemifrån i ca 10 minuter. Min valp ensamtränas flera gånger per dag och det brukar aldrig vara några problem. I vanliga fall brukar jag vänta tills han coolar ner sig lite eller somnar, men idag hade jag inte tid att vänta.

När jag kom hem kom jag på honom med "fingrarna i syltburken" och jag fyar honom direkt, men han fattar ingenting utan springer fram till mig och viftar på svansen..."ÅÅåå matte, du är världens bästa.. var har du varit i hundra timmar??"

Däremot mina tidigare hundar har mött en i dörren med svansen mellan benen och låg blick... - snacka om att avslöja sig själv... :-)

Pinglan
 
Sv: Vet hunden när den gjort fel?

nu kan jag inte svara för andra hundar, men mina vet defenitivt inte om de gjort fel flera timmar tidigare. min tik är ganska känslig och börjar huka sig om jag känner irritation (trots att jag inte säger något), men jag har mina misstankar om att det oftast är den andra hunden som hittar på ofog då jag bara kommit på honom på bar gärning. han ser dock lika glad ut som vanligt.
 
Sv: Vet hunden när den gjort fel?

Anser att mina hundar vet när dom gjort fel!

Ex. pojkens nappflaska låg på golvet mitt i mellan unghunn och pojken själv.
När jag tog upp flaskan såg jag att själva tutten var avbiten!
Tänkte på en gång att det var hunn då han har en förmåga att stjäla barnas leksaker i smyg.
Så jag sträckte fram flaskan mot hunden utan att säga nåt...
Inte en min gjorde han, bara nosa lite och sen var det inge mer.
HADE det varit han, då hade han bleve platt som en pannkaka efter golvet och rullat över på rygg.
Det syndes på bitmärkena vem som va den riktiga boven... pojken :smirk: Tur var väl att han inte svalt resterande bit! :crazy:

Han är inte van att få skäll varje gång man kommer hem utan viftar glatt på svansen varje gång. Pekar man på ev grej som då kan blivit tuggad på så sjunker han direkt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 199
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 815
Senast: mmbot
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 711
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 756
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp