veterinärbesiktningen vid säljning

Jag tror att det är bra att du struntar i de där köparna.

De verkar ju inte särskilt smarta. Jag tror att med den typen av köpare kan du råka på problem senare, det bara känns så.
 
Jag måste bara få fråga varför du inte vill besiktiga hästen själv??
Varför du är så tveksam till detta??
Jag betalade för bes på min ponny då han såldes.
Salu hästarna får köparna stå för bes.
 
ja vet inte riktigt om jag förstår din fråga.
det är JAG som säljer (det är alltså itne jag som ska köpa häst). och jag är inte tveksam till att besiktiga min egen häst.
jag bara undrade hur det brukar gå till.
 
när jag säljer hästar så är dom veterinärsbesiktigade på min bekostnad.
smidigast så.
 
Jag tycker att köparen borde göra besiktningen. Säljaren kan betala en vet så att den skriver u.a fast det igentligen borde ha flera anmärkningar, har hört flera som varit med om det.
Jag skulle i alla fall fixa en veterinär själv. :) Fast det kan ju vara lite svårt om man köper en häst som står 50 mil ifrån en, man vill ju inte gärna köra tillbaka den om den inte går igenom. :smirk:
 
nä...men ja behöv4r inte ha det problemet längre just med de köparna för vi har avbrutit med dem. eller vi avbröt tillsammans, det funkade inte, vi hade olika önskemål när det gällde mycket annat också. tex anmälde de att de ville komma o titta på hästen en vecka innan och då också ta med henne hem samma dag. det ville itne vi. då ringde de o sa att det inte blev något köp av...bäst så..de var lite skumma ibland...
 
När vi har köpt hästar har vi själv stått för besiktningen. Det för att man vet vilken vet. det är som besiktigar, man väljer ju någon man själv litar på.

Tror att det var bra att det inte blev någon affär med den köparen...låter ju konstigt att de inte vill veta att hästen är frisk!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 738
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 506
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 363
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 579
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp