Vi som är ensamma i jul

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 117
  • Visningar Visningar 5 583

Bukefalos 30 år!

MJLee

Trådstartare
Det kom upp lite i jultråden så tänkte starta en tråd om vi som inte vill(kan) fira jul med andra. Själv hoppas jag intensivt på att jag ska slippa men är ett sillmjölke. Men förhoppningsvis i år kan det vara jag, katten och ett julbord som bara innehåller vad jag vill ha. Vad kommer andra att göra?

Kommer hänga på buke.

Jag ska vara ledig från den 22/12 till den 2/1 inklusive helgerna från jobbet så blir ju riktigt långledigt, men ska absolut inte göra något annat än att gå ut med hundarna och se någon film eller serie eller så. Så lite som möjligt. Det vanliga jag gör alla andra dagarna faktiskt. tänker inte fira jul alls och inte köpa någon julmat heller i år. Har faktiskt ingen lust ens.

Även jag kommer vara ensam i jul , sen får vädret avgöra i fall jag åker till skånehuset före eller efter nyår.

Jag kommer vara själv med djuren, för långt för att åka till någon och för långt för någon att komma hit. Det blir vi på jul och nyår. Nyårsnatten kommer jag vara hos hästarna som vanligt.

Jag är själv som vanligt, även om mamma kört nån slags kampanj att ge mig dåligt samvete. Jag vet att ingen egentligen vill ha mig där vid jul, så varför ska jag åka? Bättre att vara hemma och kunna vara i stallen i lugn och ro.

Jag har firat själv i över tio år (minus ett år då jag blev medtvingad till en stallkompis julfirande och det var fruktansvärt) så det tänker jag fortsätta med.

Julafton är planen att åka till ponnyn efter lunch och till hästen efter middag. Får se om jag ens ids göra någon julmat eller om jag äter nåt annat.

Jag älskar julmat, tom saker som ingen annan gillar som pressylta :d. Sedan är det bra att man kan köpa några skivor i delikatessdisken, precis lagom för en person för den och några dagar efteråt.

Förhoppningsvis får jag tillbaka smak/lukt annars blir det miserabelt.

Jag tog beslutet att vara ensam hemma på julafton i år.
Har inte precis planerat något men jag tänker mig något gott att äta, mängder med godis, titta på film och kanske en skogspromenad om vädret tillåter.
Jag kommer säkert hänga en del på buke också :)

Jag planerar att vara hemma med hunden på jul. Är inte ovälkommen med familjen men jag orkar faktiskt inte med allt stim och stoj. Dessutom vet man aldrig om mina manliga släktingar häver ur sig nåt så kallat "skämt" om HBTQ-personer. Som queer i garderoben så vill jag inte höra den skiten.

Jag ska göra den julmat jag gillar, och nåt gott fika. Har redan hamstrat massa godis också. Tänkte ta en promenad och uppskatta lugnet när alla andra sitter inne och firar. Sen se på Kalle och några bra julfilmer samt hänga lite här och med onlinevännerna på Discord.

Jag firar själv iår igen, underbart! Det är typ det bästa jag gjort att slippa åka iväg någonstans och hantera andra människor bara mysa hemma med katten och det jag gillar <3 . Har inte bestämt vad det blir för mat än.

Kommer nog fira själv i år igen, familjen bor långt bort och jag kan inte lämna gården och djuren så länge. Blir lite julmat, film och lugn och ro, hoppas jag, lamningen bör vara klar till dess så då behöver jag lite vila😂 Sen är jag söv-bakjour på juldagen och annandagen så kanske blir lite jobb också.

Jag jobbar som vanligt så jag hittar oftast inte på något särskilt utöver att köpa hem något trevligt att äta och köra ett videosamtal med familjen. Den har ju krympt med åren så numera är det egentligen bara brorsan och föräldrarna.
Sitter säkert här och ugglar till kvällen också. :D

Jag fick frågan om att jobba, eftersom en kollega ville fira med familjen. Själv har jag inte direkt någon att fira med, så jag gick med på att byta. Blir därför jobb några timmar mitt på dagen, därefter högst oklart. Om det inte ösregnar så inleder jag dagen med en långpromenad. Kanske skulle passa på att äta gott sedan iaf.

Jag fick frågan om att jobba, eftersom en kollega ville fira med familjen. Själv har jag inte direkt någon att fira med, så jag gick med på att byta. Blir därför jobb några timmar mitt på dagen, därefter högst oklart. Om det inte ösregnar så inleder jag dagen med en långpromenad. Kanske skulle passa på att äta gott sedan iaf.

Jag tyckte det vara ganska mysigt att jobba på julafton när jag var på ICA (vi hade inte öppet så länge) och juldag-annandag var underbara att jobba på, väldigt lite folk och 100% OB :D

Jag tyckte det vara ganska mysigt att jobba på julafton när jag var på ICA (vi hade inte öppet så länge) och juldag-annandag var underbara att jobba på, väldigt lite folk och 100% OB :D
Tro mig, jag tänker på OB-tillägget nu också :rofl: (Hoppar in istället för sjuk kollega den här helgen, hade egentligen redan bytt bort den här helgen, så nu jobbar jag mååånga helger på rad istället...) Har förvisso fast månadslön nu, så jag får se ifall vi ordnar det med kompledigt eller något. Så länge jag får antingen pengar eller lediga dagar är jag nöjd. Just nu skulle jag nog helst ta lediga dagar faktiskt.

Tro mig, jag tänker på OB-tillägget nu också :rofl: (Hoppar in istället för sjuk kollega den här helgen, hade egentligen redan bytt bort den här helgen, så nu jobbar jag mååånga helger på rad istället...) Har förvisso fast månadslön nu, så jag får se ifall vi ordnar det med kompledigt eller något. Så länge jag får antingen pengar eller lediga dagar är jag nöjd. Just nu skulle jag nog helst ta lediga dagar faktiskt.

Ja, det är ju också jätteskönt, huvudsaken är ju att en är nöjd. Jag var fattig student när jag jobbade på ICA så 100% OB var eftertraktat plus att många av de ordinarie var glada att slippa jobba då eftersom de hade familj :D

Jag kommer att vara själv med katterna. (varannan jul med barnen).
Det blir lugnt och skönt, även om jag såklart kommer att sakna barnen på jul, det är en barnhögtid för mig.

Jag ska göra julmat till mig själv, springa långt och ha det skönt.

Det har jag också men går jag in extra får jag kvalificerad övertid vilket ger bra pengar.

Jag älskar julmat, tom saker som ingen annan gillar som pressylta :d. Sedan är det bra att man kan köpa några skivor i delikatessdisken, precis lagom för en person för den och några dagar efteråt.

Förhoppningsvis får jag tillbaka smak/lukt annars blir det miserabelt.
Jag tror faktiskt det är rätt många som gillar pressylta, men vet inte hur vanligt det är att man har det.

Liknande trådar

• Är julfesten död?
  • Egen tråd-myror.
  • utedass
  • När berätta att jag vill separera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat