Vi som är ensamma i jul

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 117
  • Visningar Visningar 5 583

Bukefalos 30 år!

Varit ute med hundarna på morgonkissrunda innan vi senare åkte till stallet och hästarna fick morötter, vatten och en ny höbal. Obligatorisk lekstund med hundarna innan vi åkte hem och jag tog ett juldopp i badkaret. Kort vila i sängen medan jag torkade lite innan jobbet.

Nu har jag ätit julmat, druckit julmust och tagit mig en kopp kaffe och lite choklad. :d

Förhoppningsvis fortsätter skiftet lika lugnt som hittills, ett par utkallningar men inga större problem. :up:

Igår kände jag mig rätt peppad på att se Kalle och hans vänner men idag slog juldeppen till så jag undviker allt med jultema.
Njuter av att det är så tyst huset, många är nog bortresta.
Ska äta en Felix pastarätt till julmiddag. :D Är hungrig så gör nog det strax.

När älskade blir dementa sliter det väldigt mycket och vi närstående måste ta hand om oss själva också. Annars har vi mycket snart inget kvar att ge. Känn efter hur DU vill göra.

Ni kommer att besöka honom i helgerna och han är inte övergiven.

På de boenden jag har erfarenhet av gör de lite jul. Äter julmat och godis. Kollar TV tillsammans.

Du behöver inte besöka honom. Om du vill/behöver för den egna sinnesfriden, då ska du. Men i den här situationen ska du absolut göra det som känns bäst för dig

Tack. Jo, det är så sant som det är sagt.

Det blev att jag hade svårt att somna och sen vaknade jag vid 07. Så efter en halvtimme utan att kunna somna om var det lika bra att komma iväg.
Kom iväg vid 09, var hos pappa vid 10.30. Stannade till 12, då de skulle äta julmat på boendet.
På vägen hem stannade jag och vovven och tog en skön skogspromenad (underbart väder idag :love: har inte sett solen på många veckor nu) och sen kom vi hem lagom till Kalle Anka.
Sen öppnade vi (eller ja, Abbe) julklapparna och nu håller jag på med lite julmat (fick ju akuthandla julmat eftersom jag inte planerat ha jul hemma) som ska avnjutas vid en julfilm.
IMG_5233.webp

Som vanligt har jag inte kommit till slutet av julbordet eftersom jag fastnat på sill, lax och lite jansson. Ätit en vörtbrödsmacka och väntar tills allt har sjunkit undan lite innan jag tacklar resten.

Jag tänkte ju köpa hem indiskt till middag men jag var hungrig när jag kom hem och åt ett par mackor. Nu är jag inte det minsta sugen längre. 😅 Sitter och bläddrar lite håglöst i menyerna och då känns det inte riktigt värt. Kanske imorgon istället. :)

Ätit för mycket som vanligt i jul utan att ens ha hunnit till skinkan. Nåja det bästa med julen är resterna. Nu är jag otroligt sömnig. Tyvärr smakade en av patérna riktigt äckligt så de får åka direkt i soppåsen. Har inte varit en bra jul i matväg.

Liknande trådar

• Är julfesten död?
  • Egen tråd-myror.
  • utedass
  • När berätta att jag vill separera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026