Vi som bär i sjal och sele 2

Idag kom min ergobaby adapt :) Bebis sov när maken kom hem med paketet så jag fick vänta en stund innan jag kunde prova med bebis i.

Gillade att jag kunde få hela bebis vikt i midjebältet istället för på axlarna så nu kan jag nog våga bära längre stunder :banana:

Däremot kändes det som att jag nästan fick dra in midjebältet till max när jag bara hade linne på mig :cautious: Vet ju folk som är ännu smalare än mig :confused:

Nu ska här bäras så mycket det går i en veckas tid så jag hinner förbereda ryggen inför en heldags bärande på svenska rallyt :p

Frågan är om jag ska ta selen, trikåsjalen eller den vävda på föräldraträffen imorgon. Det lutar dock åt selen, jag behöver träna på att få den på plats med bebis i ;) (Är lite rädd för att göra bort mig inför andra bara :nailbiting:).
 
Jag fick också mitt nya bärdon idag! Var inne i stan på föräldragruppträff på fm. Kollade postnord-appen en massa gånger innan jag körde hem. När vi kom hem (10 min bilväg) så hade jag ju såklart fått meddelande att paketet kommit fram :banghead:
Tur vi skulle in på mammaträning på eftermiddagen!
Dock var bebis supertrött efter dagens alla äventyr så blev bara en snabb test av vår nya Lenny lamb colours of night-sele :love:
Vackraste sele jag sett, letade egentligen efter en Tula då de har många fina prints, men så såg jag denna i en köp och sälj-grupp och kände bara att DEN ska jag ha!:love:
Imorgon får vi bära mer och hoppas den är lika skön som vacker :angel:
 
När man får syn på några bilder på en jättefin sjal, hittar till samma pris man har tänkt beställa en annan trikåsjal. Lägger den i kundvagnen och innan man har velat klart hinner nån annan köpa den sista... Från enda svenska sidan som säljer den.

...då hittar man en på Tradera och vinner :D
 
När man får syn på några bilder på en jättefin sjal, hittar till samma pris man har tänkt beställa en annan trikåsjal. Lägger den i kundvagnen och innan man har velat klart hinner nån annan köpa den sista... Från enda svenska sidan som säljer den.

...då hittar man en på Tradera och vinner :D
Åhhhhh nääääää!! Jag skulle ju komma ihåg att gå in på tradera innan 19! :banghead:
Gissar att det är samma sjal som jag tänkte buda på ;) Tur för dig att min amningshjärna inte minns något nu för tiden :p
 
Nu är jag sådär otroligt delad igen.
Vi kom hem från BB igår och jag vill börja bära direkt! Vi har idag en ergo adapt som kommer användas i början. Men jag vill ha en sele i sjaltyg (tror jag). Sambon var mycket nöjd med ergon sist, men den satt inte lika bra på mig.
Vi har även testat att sjala och ergo original samt Tula.

Sjala var inte alls min grej, jag hade alldeles för bråttom för det. Men samtidigt kanske det är värt att testa igen. Jag är delad där.
Men jag vet att sele är min grej.

Just nu står jag lite mellan en Fidella (jag tjatade om det redan i förra tråden) eller en Lenny Lamb. Vad rekommenderar ni och varför? Vad finns det fler för sorter?

Jag är 176cm lång och normalbyggd, men med breda axlar.
 
Nu är jag sådär otroligt delad igen.
Vi kom hem från BB igår och jag vill börja bära direkt! Vi har idag en ergo adapt som kommer användas i början. Men jag vill ha en sele i sjaltyg (tror jag). Sambon var mycket nöjd med ergon sist, men den satt inte lika bra på mig.
Vi har även testat att sjala och ergo original samt Tula.

Sjala var inte alls min grej, jag hade alldeles för bråttom för det. Men samtidigt kanske det är värt att testa igen. Jag är delad där.
Men jag vet att sele är min grej.

Just nu står jag lite mellan en Fidella (jag tjatade om det redan i förra tråden) eller en Lenny Lamb. Vad rekommenderar ni och varför? Vad finns det fler för sorter?

Jag är 176cm lång och normalbyggd, men med breda axlar.

Om du har Facebook kan du söka på bärotek och sjalotek. De hyr ut bärdon så man kan testa innan man köper :)
 
Nu är jag sådär otroligt delad igen.
Vi kom hem från BB igår och jag vill börja bära direkt! Vi har idag en ergo adapt som kommer användas i början. Men jag vill ha en sele i sjaltyg (tror jag). Sambon var mycket nöjd med ergon sist, men den satt inte lika bra på mig.
Vi har även testat att sjala och ergo original samt Tula.

Sjala var inte alls min grej, jag hade alldeles för bråttom för det. Men samtidigt kanske det är värt att testa igen. Jag är delad där.
Men jag vet att sele är min grej.

Just nu står jag lite mellan en Fidella (jag tjatade om det redan i förra tråden) eller en Lenny Lamb. Vad rekommenderar ni och varför? Vad finns det fler för sorter?

Jag är 176cm lång och normalbyggd, men med breda axlar.
Manduca kan också vara värt att kika på. Inbyggt spädbarnsinlägg, går att korsa axelbanden och passar både små och stora bärare. Många som gillar den, dessutom humant pris, speciellt begagnad :up:
Lenny lamb har ju en ny sele Lenny up som ska fungera från födseln annars är deras Lenny lamb standard (baby) från 4-5 månader (ca 70 cm).
Jag har både Manduca och LL och gillar båda. LL är nog mjukare och finns i roligare tyg;) Har inte testat Fidella så kan tyvärr inte uttala mig där än.
Såg nu att du ville ha sjaltyg, Manduca är ju inte i sjaltyg på samma sätt som LL och Fidella:o
 
Manduca kan också vara värt att kika på. Inbyggt spädbarnsinlägg, går att korsa axelbanden och passar både små och stora bärare. Många som gillar den, dessutom humant pris, speciellt begagnad :up:
Lenny lamb har ju en ny sele Lenny up som ska fungera från födseln annars är deras Lenny lamb standard (baby) från 4-5 månader (ca 70 cm).
Jag har både Manduca och LL och gillar båda. LL är nog mjukare och finns i roligare tyg;) Har inte testat Fidella så kan tyvärr inte uttala mig där än.
Såg nu att du ville ha sjaltyg, Manduca är ju inte i sjaltyg på samma sätt som LL och Fidella:o

Min var 70cm när han var 10 månader :rofl:
 
Kikar på bärjackor... Har en vinterjacka jag älskar men tänker att nåt till vår/sommar lär behövas. Bebis kommer i april så borde ju kunna nöja mig med att kunna bära på mage.
 
Sambon har kommit fram till att det är en sele han vill ha, inte sjal.
Han är väldigt varm av sig, så nånting som har ventilation typ vore bra. Och även bra om den går att ställa om så vi bägge kan använda den.
Måste gå att bära i från liten är nyfödd. Tips på märke/modell?
 
Sambon har kommit fram till att det är en sele han vill ha, inte sjal.
Han är väldigt varm av sig, så nånting som har ventilation typ vore bra. Och även bra om den går att ställa om så vi bägge kan använda den.
Måste gå att bära i från liten är nyfödd. Tips på märke/modell?

Tula har en med mesh på panelen (en sådan som jag har), jag vet inte om det finns mesh i Tula free to grow, jag ska kolla.
 
Sambon har kommit fram till att det är en sele han vill ha, inte sjal.
Han är väldigt varm av sig, så nånting som har ventilation typ vore bra. Och även bra om den går att ställa om så vi bägge kan använda den.
Måste gå att bära i från liten är nyfödd. Tips på märke/modell?

Jo, tula har i mesh i free to grow varianten :) Du slipper inlägg och kan ha den länge :)
 
Gjorde premiärbäret i ergo adapt i veckan. Alltså den var riktigt skön att bära i och jag hann gå max 20 steg innan bebis på 1v somnade.
Ska bli spännande att se vad sambon tycker sedan.
 
Sambon har kommit fram till att det är en sele han vill ha, inte sjal.
Han är väldigt varm av sig, så nånting som har ventilation typ vore bra. Och även bra om den går att ställa om så vi bägge kan använda den.
Måste gå att bära i från liten är nyfödd. Tips på märke/modell?
Jag vet att Manduca ofta rekommenderas till både större och mindre bärare. Då den är lätt att ställa om och passar många kroppstyper, dock är den kanske inte så sval. Men det går att hitta begagnad runt 3-400 kr så ingen större utgift om ni vill prova, går oftast att sälja igen för samma pris:) Fungerar från nyfödd då den har inbyggt spädbarnsinlägg.

Annars tänker jag att någon form av meh dai/mei tai kan fungera då de är i sjaltyg och går att hitta svalare tygsorter? En snabb googling visar att Hoppediz bla har i linnetyg.
Kanske en halfbuckle som har spänne runt midjan så att det går snabbare att ta på sig.
 
Den fungerar absolut som förstasjal. De elastiska sjalarna är lätta att knyta då du kan ta i och ur bebis utan att behöva knyta om. Dock fungerar de inte alltför länge då det blir svajigt och instabilt när bebis börjar väga mer. (För mig började det kännas ostadigt runt 6-7 kilo).
 
Jag vet att Manduca ofta rekommenderas till både större och mindre bärare. Då den är lätt att ställa om och passar många kroppstyper, dock är den kanske inte så sval. Men det går att hitta begagnad runt 3-400 kr så ingen större utgift om ni vill prova, går oftast att sälja igen för samma pris:) Fungerar från nyfödd då den har inbyggt spädbarnsinlägg.

Annars tänker jag att någon form av meh dai/mei tai kan fungera då de är i sjaltyg och går att hitta svalare tygsorter? En snabb googling visar att Hoppediz bla har i linnetyg.
Kanske en halfbuckle som har spänne runt midjan så att det går snabbare att ta på sig.

Manduca går att ställa om men tycker den är relativt stor. Har ingen aning om hur folk i tråden ser ut, mig passar den bra men väldigt mycket smalare skulle jag inte kunna vara med den.

@Zata inte testat men aldoria sägs vara bland de svalare trikåsjalarna :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 995
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 825
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp