Vi som förhoppningsvis väntar kull

Liveapport från händelsernas centrum.

Efter en stökig inledning på natten med en katt som sprang omkring och vrålade, klättrade på matte, sprang på bordet, skulle döda hundarna som släpptes ut medan raseriet varade så lugnade hon ner sig igen och hundarna fick komma in och alla la sig för natten.

Jag misstänkte att det kunde vara på gång då jag tyckte det kändes som ungarna höll på vända sig tidigare ikväll. Försökte övertala henne att använda lådan i sovrummet men hon vägrade och klättrade ut två gånger så jag har legat och smekt magen och hon har kurrat för fullt. Hör att hon tvättar sig, jag ändrar ställning och upptäcker att jag är blöt på bröstet!

Fostervattnet har gått och hon vägrar benhårt att ligga i lådan utan ska ner under täcket igen, så nu har jag tagit ett badlakan som hon ligger på bredvid mig. Pratar så fort jag lyfter på täcket, kurrar och flyttar runt lite. Tur jag inte bäddade om sängen igår för lakan och täcke är nersölat. Nu får hon ligga här även om det inte var så här jag hade tänkt mig det hela. 😳

Fortsättning följer ...
 
Liveapport från händelsernas centrum.

Efter en stökig inledning på natten med en katt som sprang omkring och vrålade, klättrade på matte, sprang på bordet, skulle döda hundarna som släpptes ut medan raseriet varade så lugnade hon ner sig igen och hundarna fick komma in och alla la sig för natten.

Jag misstänkte att det kunde vara på gång då jag tyckte det kändes som ungarna höll på vända sig tidigare ikväll. Försökte övertala henne att använda lådan i sovrummet men hon vägrade och klättrade ut två gånger så jag har legat och smekt magen och hon har kurrat för fullt. Hör att hon tvättar sig, jag ändrar ställning och upptäcker att jag är blöt på bröstet!

Fostervattnet har gått och hon vägrar benhårt att ligga i lådan utan ska ner under täcket igen, så nu har jag tagit ett badlakan som hon ligger på bredvid mig. Pratar så fort jag lyfter på täcket, kurrar och flyttar runt lite. Tur jag inte bäddade om sängen igår för lakan och täcke är nersölat. Nu får hon ligga här även om det inte var så här jag hade tänkt mig det hela. 😳

Fortsättning följer ...

Så spännande! :heart Min första katt fölade också i sängen, under täcket. Tack så mycket. :D
 
Haha, ja. Det är det ju men men jag är lite stressad att jag ska egentligen upp om tre timmar för att sen åka till jobbet, men förhoppningvis är allt klart då och har gått bra. Lite typiskt att det händer nu när jag har en arbetsdag kvar den här veckan.
De väljer alltid sina tillfällen verkar det som. Håller tummarna för snabbt och smidigt här. (Jag har smygläst i tråden ett tag. ;) )
 
Ojojoj vad det hålls tassar och tummar här. Ja lite typiskt med katter, man organiserar och planerar och sedan vänder de upp och ner på alla planerna. Fina Myran! Det här kommer gå finemang. :love:
 
Inte alls bra, vi ska strax åka till Ultuna. Går fortare än att åka till Bagarmossen som jag redan pratat med flera gånger och som tycker det är lugnt med fyra timmars värkarbete utan att det händer något. 😞

Jag har meddelat jobbet att jag inte kommer till avlämningen så en back up åker in istället så ska jag höra av mig om jag kommer in öht idag.
 
Inte alls bra, vi ska strax åka till Ultuna. Går fortare än att åka till Bagarmossen som jag redan pratat med flera gånger och som tycker det är lugnt med fyra timmars värkarbete utan att det händer något. 😞

Jag har meddelat jobbet att jag inte kommer till avlämningen så en back up åker in istället så ska jag höra av mig om jag kommer in öht idag.

Nej, så jobbigt! Men tur i oturen att det satte igång när du var hemma. Nu får ni hjälp. :heart
 
Inte alls bra, vi ska strax åka till Ultuna. Går fortare än att åka till Bagarmossen som jag redan pratat med flera gånger och som tycker det är lugnt med fyra timmars värkarbete utan att det händer något. 😞

Jag har meddelat jobbet att jag inte kommer till avlämningen så en back up åker in istället så ska jag höra av mig om jag kommer in öht idag.
Åh, jag hoppas att det går/gått bra!
Ibland är det lite magstarkt att få kattungar. Både gör folk och fä...
 
Inte alls bra, vi ska strax åka till Ultuna. Går fortare än att åka till Bagarmossen som jag redan pratat med flera gånger och som tycker det är lugnt med fyra timmars värkarbete utan att det händer något. 😞

Jag har meddelat jobbet att jag inte kommer till avlämningen så en back up åker in istället så ska jag höra av mig om jag kommer in öht idag.
Vi håller tassar och tår här.
 
Nu har de rullat iväg henne och när jag skrivit på papperna så sticker jag och köper frukost och väntar på besked i väntrummet. Förhoppningsvis kan de rädda de små.
Alltså, jag får ju lite ont i magen och blir lite extra nervös över min egen hona när jag läser sånt här. Även fast hon har fått tre kullar innan...
Här är det ca 3-4 dgr kvar och bebisarna leker discotek. Det är mycket 'hålla mage'.
 
Alltså, jag får ju lite ont i magen och blir lite extra nervös över min egen hona när jag läser sånt här. Även fast hon har fått tre kullar innan...
Här är det ca 3-4 dgr kvar och bebisarna leker discotek. Det är mycket 'hålla mage'.
Ja, det var ju minst tre Sollefteå i tisdags, nu sitter jag bara och väntar på att de behöver mig, om någon lever fortfarande. Tycker det är illavarslande att de inte hämtat mig redan, de sa det skulle gå fort. 🥲
 
Det blev två kattungar och den ena är lite svag med forcerad andning. Vi har inte fått igång mjölken ännu så de ska få lite ersättning innan vi åker hem och fortsätter försöka få igång den.
0522E470-A839-4630-8678-6CA7BE2B6282.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 821
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 012
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp