Vi som förhoppningsvis väntar kull

Inte såpass att det kommer någon mjölk, har iofs inte testat nu på morgonen.
Det är ju olika för olika individer men jag tycker att ljuvrena brukar bli lite mer 'pluffsiga' och fyllda när det närmar sig.
Sen fyller iofs förstföderskor ofta i samband med födseln.
Att få ut mjölk brukar jag inte ens kolla, jag har för dålig teknik. 😂
 
Jag har pratat med veterinären nu och de kunde erbjuda oss en tid i morgon för UL om inget hänt innan dess. Hon har haft tokryck idag och skuttat och jagat runt här hemma, lekt med sin älskade, utslitna gröna boll som jag kastat eller hon busat runt med själv. Nyss var det ordentlig puts av de nedre regionerna och nu ligger hon och vilar på mig. Hon är ganska plufsig under magen, mest längst bak men jag tycker spenarna på mitten är väldigt små.
 
Hur går det för Myran @Mia_R ? :heart
Jag trodde det var på gång inatt, men icke. :(

Har en mindre låda som jag lyft upp i sängen och vid ett tillfälle la hon sig där och bökade runt lite, tvättade sig länge och omsorgfullt, la sig tillrätta och somnade! :mad: Jag har hoppats hela tiden sedan igår att hon skulle klämma ur sig de små och spara mig resan och UL men nu ska vi åka snart. Jag ska packa bilen med lite grejer som ska slängas och sen bära ut henne så får vi se vad UL visar, om de lever eller inte. 😑
 
Jag trodde det var på gång inatt, men icke. :(

Har en mindre låda som jag lyft upp i sängen och vid ett tillfälle la hon sig där och bökade runt lite, tvättade sig länge och omsorgfullt, la sig tillrätta och somnade! :mad: Jag har hoppats hela tiden sedan igår att hon skulle klämma ur sig de små och spara mig resan och UL men nu ska vi åka snart. Jag ska packa bilen med lite grejer som ska slängas och sen bära ut henne så får vi se vad UL visar, om de lever eller inte. 😑

Håller tummar och tassar att allt ser bra ut.

Själv ska jag och ULa tre honor idag. Är dom dräktiga blir Otto chippad - om inte så får han vara fertil en stund till.

Jag gissar på max två av tre dräktiga
 
Jag trodde det var på gång inatt, men icke. :(

Har en mindre låda som jag lyft upp i sängen och vid ett tillfälle la hon sig där och bökade runt lite, tvättade sig länge och omsorgfullt, la sig tillrätta och somnade! :mad: Jag har hoppats hela tiden sedan igår att hon skulle klämma ur sig de små och spara mig resan och UL men nu ska vi åka snart. Jag ska packa bilen med lite grejer som ska slängas och sen bära ut henne så får vi se vad UL visar, om de lever eller inte. 😑

Vi håller tummar, tår och tassar för Myran :heart
 
Det var skitjobbigt idag! Vi blev inskickade till samma rum som älskade Pip tog sina sista andetag i och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna medan vi väntade. 😭

Tur i oturen så fick vi vänta ca 30 minuter så jag hann torka tårarna, snyta mig och uppföra mig normalt när de kom in för UL.

Förutom att hon hade en överfull urinblåsa som försvårade det hela så finns iaf tre små hjärtan som slår fint, så nu ska jag efter avslutat Skypemöte med jobbet åka till hästarna och sen lägga oss och vänta på att något ska hända. Det blir inte mycket sova här på nätterna så vi ska kura ihop och prata om bebisar.

Jag ska nog äta lite också när jag tänker efter. 🤔
 
Men åh tre små fina minimyror :love: tömde de hennes blåsa så det kanske blir lite lättare för Myran att klämma ut dem? Megara hälsar att hon vet hur jobbigt det är och håller tassarna (slaven håller tummar och tår).

Sedan vill vi gärna ha bildbomb när minimyrorna blir lite större! Det ska bli spännande och se vad Myran blir för mamma! Kramar och hopp att Det Händer.
 
Jag ska kolla med Ultuna i morgon och höra vad de tror om det är bättre att göra ett planerat snitt nu om de inte kommer inatt. Jag känner mig lite stressade av hennes gamla matte och hankattsägaren som pratar om hur farligt det är om de går för länge medan hon mest verkar nöjd med tillvaron. Nu är iaf magen rakad så ingen kort päls att gå vilse i när/om det är dags.

Tömma blåsan fixade hon själv när vi kom hem till lådan igen. :D
 
Jag ska kolla med Ultuna i morgon och höra vad de tror om det är bättre att göra ett planerat snitt nu om de inte kommer inatt. Jag känner mig lite stressade av hennes gamla matte och hankattsägaren som pratar om hur farligt det är om de går för länge medan hon mest verkar nöjd med tillvaron. Nu är iaf magen rakad så ingen kort päls att gå vilse i när/om det är dags.

Tömma blåsan fixade hon själv när vi kom hem till lådan igen. :D

Hoppas det löser sig och att allt går bra 😻

Känns som vi haft otur i den här tråden det senaste
 
Jag har haft en hona som löpt en del under hösten. När jag till slut hittade en hane som vi åkte till så kom hon av sig i löpet och kom aldrig igång igen. Hanägaren erbjöd mig då ta hem en yngre hane till mig till nästa löp och se om det gick bättre. Nu har jag hanen hemma men honan verkar ha gått i vinterdvala.

Min andra fertila hona som däremot aldrig löper vintertid har nu börjat löpa. Där har jag istället två hanar att välja mellan. Dels den unga hanen som aldrig parat, och dels en hane som jag drömt om länge att få låna. Båda är superfina, men om allt klaffar så kör jag nog iväg henne till drömhanen. Han har flera kullar sedan innan också så det känns som ett säkrare kort.
 
Inga bäbisar i natt @Mia_R ?
Jag har precis pratat med veterinären som ringde tillbaka efter jag ringde i morse. De rekommenderar INTE att vi bokar någon tid nu för snitt pga riskerna för Myran. De menar att UL igår såg mycket bra ut och att även om hon parades första gången den 1/10 så betyder det ju inte att det "tog" då. Jag är välkommen att ringa igen för rådfrågning eller höra av mig om hon får problem men som det är nu vill de inte boka in henne.

Jag är kluven, samtidigt som jag inte vill snitta henne i onödan så är jag orolig för de små, men visst har de rätt i att hon kanske inte blev dräktig förrän någon dag senare. Skitjobbigt bara att jag är tvungen att sitta på jobbet idag och i morgon även om jag slutar 15. :(
 
Jag har precis pratat med veterinären som ringde tillbaka efter jag ringde i morse. De rekommenderar INTE att vi bokar någon tid nu för snitt pga riskerna för Myran. De menar att UL igår såg mycket bra ut och att även om hon parades första gången den 1/10 så betyder det ju inte att det "tog" då. Jag är välkommen att ringa igen för rådfrågning eller höra av mig om hon får problem men som det är nu vill de inte boka in henne.

Jag är kluven, samtidigt som jag inte vill snitta henne i onödan så är jag orolig för de små, men visst har de rätt i att hon kanske inte blev dräktig förrän någon dag senare. Skitjobbigt bara att jag är tvungen att sitta på jobbet idag och i morgon även om jag slutar 15. :(

Förstår din oro även fast jag tycker att veterinären har rätt ❤️ förstår att det är en riktig plåga att sitta på jobbet och inte ha koll. Jag var ju så glad att Zissi skulle få sin första kull medans jag fortfarande var föräldraledig.. Nu kommer jag hinna börja jobba men som tur är så är min man hemma istället så han kan ju hålla koll men är ju inte lika insatt.. Så helst vill jag ju så klart vara där själv 🙄
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 821
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 012
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp