Vi som letar häst II

Jag har varit på en första provridning men som inte blev något. Jag gillade hästen men vi kom inte riktigt överens om besiktning. När jag inte kunde prova några hästar fanns det hur många som helst och nu hittar jag nästan ingenting som går igenom både min och min tränares lupp. Sen har jag en kompis som envisas med att skicka för dyra hästar som jag blir tokkär i. :D Hur långt kan ni tänka er att åka för att prova EN häst?
Jag åkte 50-60 mil.
 
Jag har varit på en första provridning men som inte blev något. Jag gillade hästen men vi kom inte riktigt överens om besiktning. När jag inte kunde prova några hästar fanns det hur många som helst och nu hittar jag nästan ingenting som går igenom både min och min tränares lupp. Sen har jag en kompis som envisas med att skicka för dyra hästar som jag blir tokkär i. :D Hur långt kan ni tänka er att åka för att prova EN häst?
Jag åkte 7 timmar tåg för en, enkel väg alltså.
 
Jag har varit på en första provridning men som inte blev något. Jag gillade hästen men vi kom inte riktigt överens om besiktning. När jag inte kunde prova några hästar fanns det hur många som helst och nu hittar jag nästan ingenting som går igenom både min och min tränares lupp. Sen har jag en kompis som envisas med att skicka för dyra hästar som jag blir tokkär i. :D Hur långt kan ni tänka er att åka för att prova EN häst?
Jag hade kunnat åka långt om jag fått se ordentligt med film, röntgen är ok och det är en häst jag verkligen tror jag vill ha. Då hade inte jag tyckt att 7-8 timmars resa vore orimligt alls :)
 
Jag hade kunnat åka långt om jag fått se ordentligt med film, röntgen är ok och det är en häst jag verkligen tror jag vill ha. Då hade inte jag tyckt att 7-8 timmars resa vore orimligt alls :)
Håller med!

Idag känner jag mig så pass säker i min ridning att jag vet vad jag vill ha!
Bra filmer, god kommunikation med ägare och jag hade lätt åkt en heldagstur(eller mer) för Hästen med stort H på pappret 😎
 
Har ni fått med er någon på en sån resa eller åkt själva? :) Jag har en massa hästkompisar men ingen som är intresserad av att åka längre än ett par timmar enkel resa och jag har gjort två rätt dåliga hästköp så litar inte på mig själv tyvärr.
 
Har ni fått med er någon på en sån resa eller åkt själva? :) Jag har en massa hästkompisar men ingen som är intresserad av att åka längre än ett par timmar enkel resa och jag har gjort två rätt dåliga hästköp så litar inte på mig själv tyvärr.
Jag har aldrig gjort det men jag har en duktig person jag litar på som jag nog skulle kunna få med. Annars hade jag tvingat min syster sen skickat filmerna till min tränare.
Jag skulle kanske kunna åka själv, men det känns lite besvärligt om det händer något 🙈 men det löser sig säkert också.
 
Har ni fått med er någon på en sån resa eller åkt själva? :) Jag har en massa hästkompisar men ingen som är intresserad av att åka längre än ett par timmar enkel resa och jag har gjort två rätt dåliga hästköp så litar inte på mig själv tyvärr.
Jag var den som följde med för att hämta hem en häst, men det föll sig så att jag hade bokat en provridning på samma ställe.
 
Har ni fått med er någon på en sån resa eller åkt själva? :) Jag har en massa hästkompisar men ingen som är intresserad av att åka längre än ett par timmar enkel resa och jag har gjort två rätt dåliga hästköp så litar inte på mig själv tyvärr.
Jag har varit med som smakråd på tre hästar denna sommar.

En resa var på fyra timmar enkel väg, en annan på två och en halv timme och den sista var bara en dryg timme bort.

😃
 
Intressant att läsa. Tack för era svar :) Den häst jag för tillfället är intresserad av av står 4,5 h bort och jag tror att jag kan lyckas få med mig min man med mutor om mat och fri tillgång på snacks. :D Verkar vara sjukt lång tid för besiktning. Ringde till min klinik i samband med senaste provridningen och då var första tiden mitten av september. Det gäller att inte ha bråttom. :nailbiting:
 
Intressant att läsa. Tack för era svar :) Den häst jag för tillfället är intresserad av av står 4,5 h bort och jag tror att jag kan lyckas få med mig min man med mutor om mat och fri tillgång på snacks. :D Verkar vara sjukt lång tid för besiktning. Ringde till min klinik i samband med senaste provridningen och då var första tiden mitten av september. Det gäller att inte ha bråttom. :nailbiting:
Oj! Då funkar ju inte de snabba försäljningarna som man sett tidigare!

Är det veterinärbristen som gör sig tillkänna?
 
Intressant att läsa. Tack för era svar :) Den häst jag för tillfället är intresserad av av står 4,5 h bort och jag tror att jag kan lyckas få med mig min man med mutor om mat och fri tillgång på snacks. :D Verkar vara sjukt lång tid för besiktning. Ringde till min klinik i samband med senaste provridningen och då var första tiden mitten av september. Det gäller att inte ha bråttom. :nailbiting:
Jag och man + två barn åker 3h imorgon för provning. I höstas åkte vi 7h enkel resa 🙈
Jag säljer in det som familjeutflykt 😂
 
Jag har varit på en första provridning men som inte blev något. Jag gillade hästen men vi kom inte riktigt överens om besiktning. När jag inte kunde prova några hästar fanns det hur många som helst och nu hittar jag nästan ingenting som går igenom både min och min tränares lupp. Sen har jag en kompis som envisas med att skicka för dyra hästar som jag blir tokkär i. :D Hur långt kan ni tänka er att åka för att prova EN häst?
Jag kollade annonser över hela Sverige och till viss del utlandet, men för en okänd häst på annons skulle jag helst inte åka så mycket mer än 40-50mil enkel väg. En häst genom bra kontakter är värd att åka mycket längre för.
 
Jag och man + två barn åker 3h imorgon för provning. I höstas åkte vi 7h enkel resa 🙈
Jag säljer in det som familjeutflykt 😂
:D

Så där har jag också gjort! Jag sålde in familjen på en "rolig roadtrip" med härlig hotellvistelse i ny stad och resa genom landskapet. Vidare lovade jag ett besök på Dollar Store.

Vi åkte dagen innan besöket hos hästen så den kom liksom "på vägen hem".

Nu var det ju en liten åring, så det var inte så mycket tid det tog egentligen, så det hela passerade faktiskt som en kul resa och inte "du och dina hästar, de styr hela familjen". :angel:

Kvinnans slughet...
😎
 
Oj! Då funkar ju inte de snabba försäljningarna som man sett tidigare!

Är det veterinärbristen som gör sig tillkänna?
Jag tror det är semestertiderna.
Min bekant, som jag åkte på två hästresor med denna sommar, fastnade för "en-timmes-hästen", och de fick tid för gårdsbesiktning efter en dryg vecka, men det berodde också på säljaren, som inte kunde alla tider.

Men jag vet att de ringde runt till flera kliniker och några distrikt.
 
:D

Så där har jag också gjort! Jag sålde in familjen på en "rolig roadtrip" med härlig hotellvistelse i ny stad och resa genom landskapet. Vidare lovade jag ett besök på Dollar Store.

Vi åkte dagen innan besöket hos hästen så den kom liksom "på vägen hem".

Nu var det ju en liten åring, så det var inte så mycket tid det tog egentligen, så det hela passerade faktiskt som en kul resa och inte "du och dina hästar, de styr hela familjen". :angel:

Kvinnans slughet...
😎
Bravo! 👌🏼😂
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 311
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 676
Senast: bobbbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 588
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp