Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

Så länge du får med det viktiga så borde det ju vara lugnt :) Skönt att terminen är slut snart, lite andningspaus kanske :p

Här är det sista dagarna ledigt innan föreläsningarna sätter igång igen på måndag. Jag har varit helt okej flitig under ledigheten, har gått igenom allt i alla fall en gång grundläggande så att jag inte är helt lost på något område. Den här veckan tillägnas en djupdykning i endokrinologi, ganska kul! :)

Shit vad du är vaken tidigt! Jag vaknade nyss :o O andra sidan satt jag till 22.45 igår så jag sitter ju rätt länge på kvällarna istället.

Haha ja vi har nog olika dygnsrytmer :D Jag är uppe runt 6 och brukar oftast sätta i gång då, men idag var jag lite segstartad. Och jag har kommit på att jag visst kan studera mer än 8 timmar under tentaperioder, jag brukar sitta fram till kl 17-18 under tentaperioder men då är det ju med små pauser här och där (som nu....)

Hittills idag har det gått okej. Känns skönt! Men nu kommer det svåra som jag sparat lite på, haha.

kl

Tentaplugget har blivit lite avsatt det senaste dagarna pga skadad häst (och svårt att få en veterinär att komma ut). Försöker komma igång nu igen eftersom hästen svara bra på behandlingen, men det är svårt...

Jag tänkte skippa nån kurs, men då får jag inte fullt från CSN. Vill inte leva på sambon igen..

Måste man ha 30 HP jämnt fördelat över terminen? Försöker bygga om lie bland kurserna såhär på fredagskvällen.
Huuää helt omotiverad!

Måste man ha 30 HP jämnt fördelat över terminen? Försöker bygga om lie bland kurserna såhär på fredagskvällen.
Huuää helt omotiverad!

Det tror jag inte, huvudsaken är att man klarar de poäng man fått lån och/eller bidrag för. Men bäst är kanske att höra med CSN om du är osäker? :)

KL

Så jädra bra pluggdag igår!! Tränade med en klasskompis på morgonen och sen satt vi från 11-22 med paus för middag och fika. Känns som att jag kanske kan klara det här nu. Och för första gången igår tyckte jag att det var KUL att plugga och när jag kom hem hade jag ingen ångest alls över skolan. :)

Idag ska vi sitta ungefär 13-22 och under veckan bli det väl 8-21 skulle jag tro.

Tack! Var väll mest eg om det verkligen används praktiskt eftersom det verkar så grymt tidsödande. Iofs finns det säkert något smart program som underlättar...

Och sen när har de koll? :yuck: Förra året skulle jag fått tilläggslån för resor, men det fick jag aldrig.. Däremot fick jag minskat studiemedel, trots att jag läste heltid. Tack för det, CSN!
Kanske lika bra att läsa allt ändå. Ska jobba på att dela mig själv så jag kan vara överallt samtidigt.

Äsch, jag är bara på dåligt humör idag. Det kommer lösa sig, det borde det göra.

kl

Gah blir smått tokig när jag inte hittar något av det jag söker. Har ett antal, enligt mig logiska, funderingar jag tänkt diskutera i mitt exjobb men hittar inget öht, inget som tyder varken åt det ena eller andra hållet varken på hund eller människa.
Måste vara usel på att söka eller så är inte funderingarna så logiska som jag själv tänker :/

Kan också bidra till frustrationen att jag pluggat 12h+ varje dag sedan nyårdagen... (70/30 exjobb/ekologitenta)

Senast ändrad:

Vad irriterande :(.

Kl.
Har fått tillbaka mitt exjobb från min extra handledare med typ tuuusen kommentarer! Säkert en veckas jobb att ordna allt hon kommenterat på... Problemet är att hon tycker en av mina grundpelare för hela arbetet inte är stark nog och jag KAN inte göra om den grejen, för då måste jag göra om hela analysarbetet. Får väl argumentera för min sak istället antar jag :crazy:.

Kunde hon inte sagt det tidigare medans ni utformade arbetet :confused:
Du får väll som du säger argumentera för hur du gjort och påtala svagheterna som finns. Är ju knappt 3v kvar så man hinner inte göra så mkt annat :crazy:

Annars ang kommentarer så ska man nog inte bli bedrövad. Kändes som om det var en röd kommentar på varannan mening när jag får tillbaka från handledaren. Men ska tydligen vara normalt att man har anmärkningar och kommentarer precis överallt i exjobb sammanhang. Men lite frustrerande då man tycker man slösat tid på sådant som man måste ändra :banghead:

Ja, det känns lite som att man ändrar och ändrar och till sist ska man ska ändra i det nya man har ändrat till :crazy:.

Tror bara jag kör på argumentation helt enkelt. Jag har ju inte tid att göra om all statistik liksom...

Så tyckte hon att jag inte var kritisk nog mot mina källor? Vem är jag att bedömma metoder de har använt i andra (publicerade) försök och sannolikheten i att de är korrekta nog. Trodde att sådant blev checkat innan studierna publiceras så att man generellt kan "lita" på artiklar från välrenomerade tidsskrifter?

Åh jag avskyr sådant!

kl
Tenta imorgon, ett till U här kommer jag! (ska ändå vara lyxfru och plugga i sommar)

Visst kan man lita på dem men man kan också fundera om de gjort på det bästa sättet. Hade du gjort på samma sätt själv? Sen tycker jag det är lite onödigt att peta med sådana kommentarer om du valt bra och publicerade studier, men ibland känns det som att handledare kommenterar onödiga saker "för att de kan". :p Känner igen det där med att få tillbaka (c-uppsatsen) och allt är rödmarkerat. Det hjälpte dock när min handledare visade sin första publicerade rapport, och hur rödmarkerad den var av samma person som examinerade min c-uppsats. Hehe.

KL

projektarbetet i GIS-kursen är godkänt! Därmed är den kursen klar så sista veckan är det bara helfartskursen som är igång. Skönt! Fick dock bara G, jag tyckte själv det kunde vara värt mer. För mycket fisk och för lite GIS tyckte läraren, fast GIS är hela grundpelaren som datainsamlingen vilar på och jag gjorde ett praktiskt arbete istället för litteraturstudie som alla andra. Men nåväl, godkänt iaf!

Hur gick det med svårigheten? ;)

Urk! Dåligt! Men jag har jobbat hela helgen och det har varit SÅ skönt att få lite perspektiv på saker och ting. Jag går alltid in för mycket i mina tenta-känslor...

Nu tar jag nya tag och ska påbörja det krångligaste (och flummigaste) området nu :banghead: Jag är inte klar med de andra områderna men jag gillar att göra halvklart så jag känner att jag ligger i fas, och sedan gå tillbaka och finjustera i slutet.

Så sa de om mitt exjobb också, efter att jag presenterat det och lämnat in slutgiltiga versionen. :meh: Då är det ju lagom tid att säga att idén inte var så bra.. Mutter.. Äsch nu blev jag irriterad på det med, trots att det var två år sen :p

Precis avslutat en tenta. Den sög stenhårt. Var en massa konstiga beräkningar jag aldrig sett innan, saker vi inte tagit upp alls i kursen. Tur jag hade böckerna och Google nära till hands.
Jag såg ut ungefär såhär :confused: hela tiden. Det var inte många ord jag förstod.. Jaja nu är det inskickat och klart, får väl se om jag överlevde eller inte.

Arrrh! Pratat med CSN. Är inte säkert jag kommer få fullt studiemedel den här terminen heller, trots nästan 50 hp :banghead:
De flesta kurserna ligger på första halvan, inte jämnt fördelat över terminen. Så enligt han jag pratade med i telefon kanske det vara kommer räknas som 75 %
Om det gör det kommer jag fan lägga mej på golvet och skrika! Gaaah! Krångla lagom potthuvuden!

Urk! Dåligt! Men jag har jobbat hela helgen och det har varit SÅ skönt att få lite perspektiv på saker och ting. Jag går alltid in för mycket i mina tenta-känslor...

Nu tar jag nya tag och ska påbörja det krångligaste (och flummigaste) området nu :banghead: Jag är inte klar med de andra områderna men jag gillar att göra halvklart så jag känner att jag ligger i fas, och sedan gå tillbaka och finjustera i slutet.

Skönt att komma ut lite ur tenta-p-bubblan!

Låter som att du har en bra plan! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 111
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 950
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka