Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbete och reproduktion ungefär, läser genuskunskap och kan väl hitta citat men att få ihop allt på 15000-20000 tecken med en röd tråd... Väldigt längesedan som jag skrev någon form av arbete och har helt tappat bort mitt språk efter år av mestadels sociala medier :p Det ska refereras till minst 6 texter från momentet och "en kort mening/bisats räcker inte" så måste nog trycka in direkta citat vilket känns lite märkligt. De flesta texterna vi läser gör nog som du, tar in det i texten istället.

Hm. Låter jättemärkligt. Jag hade nog å andra sidan tolkat det som att de ville att man refererar längre resonemang från källorna än enstaka meningar. Typ att referera till orsaken till uppkomsten av kvinnlig rösträtt enl Sven Svensson, istället för att hänvisa till Svensson enbart vid årtalet 1909. Men som sagt, det är min tolkning och jag har ju inte ens läst instruktionen ;)

Jag hoppas att du kommer runt det hur du än väljer att göra :) Lycka till!

Ok. Så nu har jag skickat in projektplanen till examensarbetet över en månad för tidigt :bump:. Samtidigt har jag fortfarande inte hittat någon som helst motivation att ens försöka klara tentan imorgon Jag tror att jag har läst min priolista uppochner eller något :angel:

Hoppar in efter ett uppehåll här. På grund av 54022894 anledningar så är mitt exjobb inte klart. :o Vissa saker hänger på mig,
annat är handledarkommunikationen som har gått upp och ner sedan starten och det tredje att alla resultat kom mycket senare än planerat (drygt 1 år försenat). Det har gjort det otroligt trögt då det är rätt komplicerat från början, och att idiot Molle__ (:banghead:) valde att börja skriva på engelska är det jobbigare att skriva nu när man inte suttit i skolbänken på ett tag... Men är motiverad att få klart skiten. Vet inte hur många gånger jag har börjat skriva något inlägg här men raderat allt... Men den här gången så behöver jag pepp och bara ett ställe att skriva av mig på.

Hoppar in efter ett uppehåll här. På grund av 54022894 anledningar så är mitt exjobb inte klart. :o Vissa saker hänger på mig,
annat är handledarkommunikationen som har gått upp och ner sedan starten och det tredje att alla resultat kom mycket senare än planerat (drygt 1 år försenat). Det har gjort det otroligt trögt då det är rätt komplicerat från början, och att idiot Molle__ (:banghead:) valde att börja skriva på engelska är det jobbigare att skriva nu när man inte suttit i skolbänken på ett tag... Men är motiverad att få klart skiten. Vet inte hur många gånger jag har börjat skriva något inlägg här men raderat allt... Men den här gången så behöver jag pepp och bara ett ställe att skriva av mig på.

Heja heja! :bump: Vi är flera som skriver exjobb just nu så det finns massor av stöd att få i tråden.

Sista dagen på kursen. Presentation, opponering och muntlig kursvärdering. Har inte tränat så seriöst på presentationen men jag tycker att jag kan innehållet rätt bra så det går säkert fint :p

Välkommen (tillbaka?) hit! :bump:

Jag vet inte om jag skrivit här inne förut eller inte men nu är det dags:banana:

Jag sitter och skriver på en hemtenta som ska vara inne på fredag. Jag vill dock ha den klar till torsdag och det bör inte vara några större problem bara jag tar mig i kragen. Har dock så sjukt kort koncentrationsspann! 20 minuter max sen måste jag göra något annat (läs Facebook och Instagram). Har skrivit ungefär en tredjedel nu och skickat in det till kursansvarig för kommentar (han har sagt vi kan göra det) så jag hoppas på positiv respons så att jag är på rätt spår och inte är på väg åt helt fel håll!

När denna är inskickad ska jag ha långhelg, nästa kurs börjar inte förrän på tisdag!

Har varit så fruktansvärt smart att jag glömt bort att beställa böckerna till nya kursen:o Sista dagen de borde komma är samma dag som första uppgiften ska vara inlämnad, men som det låter på dig @kolblakkur borde det ju inte vara några problem att få den gjord på dagen i sådana fall :D

Har varit så fruktansvärt smart att jag glömt bort att beställa böckerna till nya kursen:o Sista dagen de borde komma är samma dag som första uppgiften ska vara inlämnad, men som det låter på dig @kolblakkur borde det ju inte vara några problem att få den gjord på dagen i sådana fall :D
Jag har dock redan läst och antecknat ur boken, så det kanske har en del med att göra med varför det gick snabbt? Men det var en väldigt lätt uppgift, man kan slå upp allt i boken (sista av orden är dock knivig, för det finns inte i registret men har man läst boken så kan man veta var man hittar det). Boken i sig är inte särskilt lätt...

tror jag kuggade en tenta i förrgår. har en omtenta redan, känns inge kul att ha en till.. börjar två tunga kurser på måndag och ska skriva en omtenta i januari. blir tre tentor på en vecka då. vettesjutton hur jag ska fixa det. har liksom satt sig som en spärr i huvudet så fort jag sitter och skriver tentor, får blackout och råångest även om jag kan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 982
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
932
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka