Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dock redan läst och antecknat ur boken, så det kanske har en del med att göra med varför det gick snabbt? Men det var en väldigt lätt uppgift, man kan slå upp allt i boken (sista av orden är dock knivig, för det finns inte i registret men har man läst boken så kan man veta var man hittar det). Boken i sig är inte särskilt lätt...
Ja, möjligt, men kör på samma motto som jag alltid har i plugget, det löser sig nog ( till sist) :D Har läst lite juridik innan så har ett litet hum i alla fall :)
Men förhoppningsvis är böckerna vänliga nog att dyka upp tidigare än fredag nästa vecka!

Jag tragglar på med mina mid-term papers jag, de vill liksom aldrig ta slut! Deadline på onsdag och jag har en hel del kvar, för att uttrycka det milt, så jag planerar att plugga hela helgen för att istället kunna ta en långhelg ledigt nästa vecka. :)

tror jag kuggade en tenta i förrgår. har en omtenta redan, känns inge kul att ha en till.. börjar två tunga kurser på måndag och ska skriva en omtenta i januari. blir tre tentor på en vecka då. vettesjutton hur jag ska fixa det. har liksom satt sig som en spärr i huvudet så fort jag sitter och skriver tentor, får blackout och råångest även om jag kan.

Hur pluggar du inför tentorna?

Hur lägger du upp själva tentamenstillfället?

Vad gör du när du känner att det börjar låsa sig?

10 dagar sedan gruppdiskussionerna och gruppchatten var klar.
5 dagar sedan hemtentamen lämnades in.
Inget rättat ännu :( Vill gärna veta om jag blivit godkänd på kursen eller inte...

Sjukvårdens juridik och journalhantering :)

Kollade kursplanen (om det är den som går i Umeå?), verkar intressant när man får gräva lite mer i det. Vi berörde en del av innehållet när vi läste förvaltningsrätt men det blev ganska ytligt och ärligt talat blev jag mest förvirrad. :D

Hur pluggar du inför tentorna?

Hur lägger du upp själva tentamenstillfället?

Vad gör du när du känner att det börjar låsa sig?

Jag summerar kapitel och föreläsningar som jag nöter fram till en vecka innan och sen svarar jag på gamla tentafrågor sista veckan. Detta har funkat tidigare då jag fått VG på flera tentor. Jag har lätt att lära mig samband och förstå logik men att repetera och rabbla en mening kan jag inte. Förra tentan jag kuggade var programmering, då skulle jag bara komma ihåg all kod utantill vilket är jätte svårt för mig..
Tentan i veckan var jag förberedd på men jag låste mig totalt.

Jag försöker att bara andas typ och skriva en fråga i taget och gå vidare till nästa om jag inte kan, sen går jag tillbaka och fyller i några ggr allt eftersom. Eller så börjar jag rita katter på ett kladdpapper typ för att tänka på något annat:cautious:

Kollade kursplanen (om det är den som går i Umeå?), verkar intressant när man får gräva lite mer i det. Vi berörde en del av innehållet när vi läste förvaltningsrätt men det blev ganska ytligt och ärligt talat blev jag mest förvirrad. :D
Om tom du som blivande jurist blir förvirrad så kan du ju tänka dig vad jag blir :D Men uppgifterna känns väldigt lätta änsålänge.

Om tom du som blivande jurist blir förvirrad så kan du ju tänka dig vad jag blir :D Men uppgifterna känns väldigt lätta änsålänge.

Det var på termin fyra, då hade man inte hunnit fatta mycket. :D

Tillägg: Dessutom ser inlärningskurvan ut så här för mig:

1. Jag fattar ingenting.
2. Jag börjar förstå!
3. Jag kan ju typ det här.
4. Okej, nu inser jag hur mycket det finns kvar att lära, jag kan i relation till det typ ingenting men ändå mer än de allra flesta. Det duger. :D

Senast ändrad:
Första veckan av nya kursen är klar och jag känner bara att jag inte har någon koll alls :p Det är något projektarbete, lite seminarier och sådär, jag känner mest att det löser sig efterhand. Sista kursen, jag orkar liksom inte hetsa upp mig längre :rofl:

Måste uppdatera lite här också känner jag :D
Fått slutbetyget på Hälsopedagogiken nu, slutade med ett B som jag är supernöjd med :up:
Praktiken är slut och jag fick superfina omdömen av handledaren och de ser gärna att jag jobbar där sedan :) På onsdag börjar vi med psykologikursen och just nu sitter jag och tragglar med sista arbetet i vård och omsorgskursen.
Hoppas allt flyter på för er andra också :)

Satt lite med uppgiften ikväll. Egentligen är jag klar med den, men ville finslipa så det gjorde jag :) Har ingen aning om vad jag ska göra i veckan som kommer, förmodligen börja med journalhanteringen som vi läser parallellt. Dock ligger inte allt uppe på plattformen ännu, så där finns inte så mycket att göra.

Jag ligger efter i min kurs, hinner inte med allt skrivande. Sista 3 helgerna har vi haft besök som kommit på fredagen ch stannat till söndagen. De ska matas och underhållas vilket är trevligt men det blir inte mycket annat gjort. Förutom skoluppgifter svämmar återvinningen över och hästarna jobbar inte ihjäl sig direkt. Med vädret vi har idag känns det som att helgens besök får stanna till imorgon.

Men, men jag håller hoppet om "mer tid sen" uppe :)

Jaha, en ny vecka. Ska kolla igenom uppgiften ännu en gång och titta på journalsystemets instruktionsfilmer idag. Och sitta och hoppas på att få reda på mitt betyg.

Sitter och sammanställer mina observationer ifrån förra veckans besök i verkligheten inför handledning idag på eftermiddagen. Nuvarande kursen knallar på helt okej men den har inte en tenta utan fem små duggor utspridda över hela kursen, plus en rapport och massor med obligatoriska moment. Jag har skrivit 2 av 3 duggor som gets (hoppade över en pga migrän) så det blir åtminstone att skriva en på omtentatillfället. Kursen slutar 20 november och det blir intressant att se om vi hunnit få någon som helst feedback på våra duggor innan dess (första omtentan 25 november; andra en bit in i december).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 982
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
932
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka