Du och jag, zass. Du och jag...
Tur att jag inte är ensam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du och jag, zass. Du och jag...
Tur att jag inte är ensamJag har redan hoppat över ett studiebesök idag - "för att kunna plugga istället"...
Ibland är jag fascinerande oföretagsam.
Du är verkligen inte ensam. Själv har jag kört fast med min uppsats så det bara skriker om det. Ska dock lämna in det jag har hittills till handledaren senast onsdag kväll och jag vet att om bara polletthelvetet trillar ner så kommer jag kunna skriva massor. För jag har information, jag har analyser, jag har allt jag behöver, men jag kan inte formulera mig.![]()
Segt! Ibland tycker jag det hjälper att bara skriva NÅGOT. Bara babbla på, nästan skriva fula formuleringar med flit bara för att det inte ska vara tomt.
För min del så gick luften ur nu när jag började min nya kurs. Jag har pluggat superbra (faktiskt!) hela terminen men nu var det som att sticka hål på en ballong. Ämnet är jätteintressant men jag bara orkar inte. Men det har bara gått en vecka, jag tänker mig att jag kommer igång bättre när det blir lite mer föreläsningar som jag kan hänga upp kursen på. Hoppas det, i alla fall![]()
Det finns rätt många meningar i min uppsats som har en liten fotnot efter sig där det står "Formulera om den här meningen, för i helvete".
En vecka in i kursen ska du inte behöva känna dig stressad. Bläddra i böcker, kladda lite. Alltid fastnar det nåt och då är du inte helt nollad när lusten (och disciplinen) återvänder.
Ok idag måste jag göra i alla fall NÅGONTING vettigt...Motivationen är inte direkt skyhög.
Laste kandidat i UK, svarar garna pa fragorÄr det någon som pluggar utomlands(universitet) eller har gjort det?
Hur är det? var det svårt att få plats utomlands? Jag vill verkligen åka utomlands en termin men jag är samtidigt lite rädd för att jag ska vara för dålig på engelska(vilket är anledning till att jag vill åka och jobba på det). Ska skicka in min ansökan på onsdag isåfall.Tänker du ett utbytesår/termin eller en hel utbildning? Jag läser en termin i Norge just nu. Kanske inte jättelångt bort, men utanför Sverige i alla fall.![]()
Är det någon som pluggar utomlands(universitet) eller har gjort det?
Hur är det? var det svårt att få plats utomlands? Jag vill verkligen åka utomlands en termin men jag är samtidigt lite rädd för att jag ska vara för dålig på engelska(vilket är anledning till att jag vill åka och jobba på det). Ska skicka in min ansökan på onsdag isåfall.
Spännande! Upplevde du att det vaLaste kandidat i UK, svarar garna pa fragor![]()
Det är genom mitt universitet jag ska sökaMånga universitet och program på svenska universitet ger möjlighet till utbyte en-två terminer. T.o.m. mitt program som är extremt språkbundet erbjuder en månads utbyte till USA och England. Jag ska iväg till San Fransisco nu i februari![]()