Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att jag inte är ensam :p Jag har redan hoppat över ett studiebesök idag - "för att kunna plugga istället"... :meh: Ibland är jag fascinerande oföretagsam.

Du är verkligen inte ensam. Själv har jag kört fast med min uppsats så det bara skriker om det. Ska dock lämna in det jag har hittills till handledaren senast onsdag kväll och jag vet att om bara polletthelvetet trillar ner så kommer jag kunna skriva massor. För jag har information, jag har analyser, jag har allt jag behöver, men jag kan inte formulera mig. :arghh:

Du är verkligen inte ensam. Själv har jag kört fast med min uppsats så det bara skriker om det. Ska dock lämna in det jag har hittills till handledaren senast onsdag kväll och jag vet att om bara polletthelvetet trillar ner så kommer jag kunna skriva massor. För jag har information, jag har analyser, jag har allt jag behöver, men jag kan inte formulera mig. :arghh:

Segt! Ibland tycker jag det hjälper att bara skriva NÅGOT. Bara babbla på, nästan skriva fula formuleringar med flit bara för att det inte ska vara tomt.

För min del så gick luften ur nu när jag började min nya kurs. Jag har pluggat superbra (faktiskt!) hela terminen men nu var det som att sticka hål på en ballong. Ämnet är jätteintressant men jag bara orkar inte. Men det har bara gått en vecka, jag tänker mig att jag kommer igång bättre när det blir lite mer föreläsningar som jag kan hänga upp kursen på. Hoppas det, i alla fall :p

Segt! Ibland tycker jag det hjälper att bara skriva NÅGOT. Bara babbla på, nästan skriva fula formuleringar med flit bara för att det inte ska vara tomt.

För min del så gick luften ur nu när jag började min nya kurs. Jag har pluggat superbra (faktiskt!) hela terminen men nu var det som att sticka hål på en ballong. Ämnet är jätteintressant men jag bara orkar inte. Men det har bara gått en vecka, jag tänker mig att jag kommer igång bättre när det blir lite mer föreläsningar som jag kan hänga upp kursen på. Hoppas det, i alla fall :p

Det finns rätt många meningar i min uppsats som har en liten fotnot efter sig där det står "Formulera om den här meningen, för i helvete". :D

En vecka in i kursen ska du inte behöva känna dig stressad. Bläddra i böcker, kladda lite. Alltid fastnar det nåt och då är du inte helt nollad när lusten (och disciplinen :p ) återvänder.

Det finns rätt många meningar i min uppsats som har en liten fotnot efter sig där det står "Formulera om den här meningen, för i helvete". :D

En vecka in i kursen ska du inte behöva känna dig stressad. Bläddra i böcker, kladda lite. Alltid fastnar det nåt och då är du inte helt nollad när lusten (och disciplinen :p ) återvänder.

Haha jamen det är bra! :D Det låser sig ju totalt om man måste skriva snyggt från början.

Åh, jo jag vet ju det egentligen... Prestations-zass är här igen antar jag. Jag har liksom ingen utstakad uppgift, då blir det bara som saker jag borde göra men jag vet inte riktigt hur. Nu har jag i alla fall gått igenom schemat och försökt urskilja om det finns några olika teman eller fokusområden. Det gör det väl inte riktigt, ganska bred kurs :p

Ok idag måste jag göra i alla fall NÅGONTING vettigt... :cautious: Motivationen är inte direkt skyhög.

Jag ansluter mig till klubben...

Jag kan liksom SE slutet på uppgiften jag skriver på, men jag orkar inte ta tag och faktiskt slutföra det. Istället stressar jag upp mig över att tiden håller på att rinna ut, himla logiskt. :meh:

Jag har också samma problem med att inte komma igång ordentligt/få lugn och ro att kunna arbeta på ett vettigt sätt. Jag har skaffat en app som heter Habit RPG där man helt enkelt klickar i när man gjort något och på så sätt får mer xp och belöningar. Jag belönar när jag suttit i 22 minuter, jag belönar min pausgympa och jag belönar när jag är färdig med en uppgift. Funkar :turd:-bra än så länge.

Tänker du ett utbytesår/termin eller en hel utbildning? Jag läser en termin i Norge just nu. Kanske inte jättelångt bort, men utanför Sverige i alla fall. ;)

Första dagen på nya kursen idag (läser första terminen på förskollärarprogrammet). Efter två veckors hemmastudier (= sett på TV, ätit aningen för mycket chokladglass och löst korsord + skrivit hemtenta) kändes det lockade att få träffa lite mer folk igen. Blev inte så mycket av detta dock. Pulsade fram en och en halv kilometer på icke-plockade vägar för att ta mig till bussen. Snön piskade verkligen i ansiktet. Kom fram till busshållplatsen och stod där och frös halvt ihjäl under femton minuter, innan jag insåg att bussen inte hade för avsikt att komma. Alla bussar inställda. Jaha, bara att pulsa hem igen och vara glad över att det inte var examinerande moment en dag som denna.

Tänker du ett utbytesår/termin eller en hel utbildning? Jag läser en termin i Norge just nu. Kanske inte jättelångt bort, men utanför Sverige i alla fall. ;)
Hur är det? var det svårt att få plats utomlands? Jag vill verkligen åka utomlands en termin men jag är samtidigt lite rädd för att jag ska vara för dålig på engelska(vilket är anledning till att jag vill åka och jobba på det). Ska skicka in min ansökan på onsdag isåfall.

@zoller En av mina klasskompisar är på utbyte i Kanada just nu, en av anledningarna var att han ville förbättra sin ganska knackiga engelska. Han trivs jättebra och ska stanna en extra termin :) Så sök du!

Är det någon som pluggar utomlands(universitet) eller har gjort det?

Många universitet och program på svenska universitet ger möjlighet till utbyte en-två terminer. T.o.m. mitt program som är extremt språkbundet erbjuder en månads utbyte till USA och England. Jag ska iväg till San Fransisco nu i februari :)

Hur är det? var det svårt att få plats utomlands? Jag vill verkligen åka utomlands en termin men jag är samtidigt lite rädd för att jag ska vara för dålig på engelska(vilket är anledning till att jag vill åka och jobba på det). Ska skicka in min ansökan på onsdag isåfall.

Det är jättekul! Både roligt att få en inblick i hur ett annat Universitet jobbar och att få ta del av deras aktiviteter, traditioner o.s.v. och att träffa så många studenter från jordens alla hörn. :) Åker man dessutom lite längre bort än Norge så får man nog ett intressant utbyte kulturmässigt också.

Jag tycker det låter klokt att ta chansen och åka iväg om du vill förbättra engelskan, du kommer inte att ångra dig även om det är utmanande emellanåt. Jag kan säga att engelskakunskaperna verkar variera ganska friskt bland utbytesstudenterna här, så du lär inte på något sätt vara sämst. ;)

Så sök! :bump:

Laste kandidat i UK, svarar garna pa fragor :)
Spännande! Upplevde du att det va
Många universitet och program på svenska universitet ger möjlighet till utbyte en-två terminer. T.o.m. mitt program som är extremt språkbundet erbjuder en månads utbyte till USA och England. Jag ska iväg till San Fransisco nu i februari :)
Det är genom mitt universitet jag ska söka :) ska skriva ihop min motivation essay nu så får jag iväg den idag - ingen återvändo(om jag skulle komma in). Ska sluta vara så feg nu! :)

På min nuvarande kurs är det en student som inte kan medverka på några föreläsningar eftersom hon har gjort en operation. Nu ska tydligen föreläsaren varje gång ha med henne på Skype O_o Det hade väl varit en sak om det sköttes smidigt vid sidan av men nu ska studenten ringa upp mitt i föreläsningen (med video!) och när samtalet bryts då och då måste föreläsningen pausa medan de försöker återupprätta kontakten... Oerhört störande och det känns väldigt oseriöst. Dessutom, rent krasst så är föreläsningar inte obligatoriska. Klart det är synd om tjejen som har opererats men det här känns inte riktigt rimligt.

Överreagerar jag?

Har inte gjort mycket idag. Lyssnar på en informationsfilm nu, finns ingen bild till :cautious:
Är inget som ska pluggas in, är bara information om yrket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
675
· Visningar
20 285
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
933
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
875
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Shettistråden del II
  • Ponnytrav
Tillbaka