Jag lägger mig i er diskussion, börjar med neuro om 4 veckor och läser T7 i LundVilken termin går du? Jag tragglar också en del neuro nu och går T10 på LiU![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lägger mig i er diskussion, börjar med neuro om 4 veckor och läser T7 i LundVilken termin går du? Jag tragglar också en del neuro nu och går T10 på LiU![]()
Jag lägger mig i er diskussion, börjar med neuro om 4 veckor och läser T7 i Lund![]()
Hur fungerar CSN när man inte tagit tillräckligt med poäng? Jag läser ju inte om de kurserna jag sökte poäng för då, det är ju nya nu. Spelar det nån roll? Eller får jag CSN när jag läst tillräckligt många poäng nu? Nån som har koll?
Det spelar ingen roll att det är andra kurser du läser nu så länge det är samma "nivå av utbildning" som du saknar poäng ifrån (alltså, det krävs poäng på högskolenivå ifall det är poäng på högskolenivå som saknas, går inte att fylla ut med kurser på gymnasienivå, ämnet du läser spelar ingen roll!)Hur fungerar CSN när man inte tagit tillräckligt med poäng? Jag läser ju inte om de kurserna jag sökte poäng för då, det är ju nya nu. Spelar det nån roll? Eller får jag CSN när jag läst tillräckligt många poäng nu? Nån som har koll?
+ @Jossan_92 tack! Då är det bara att plugga på och hoppas jag tar poängen så snabbt det gårNej, det spelar ingen roll. Du får CSN när tillräckligt många poäng har registrerats, men måste förstås söka CSN som vanligt.
Kul! Lite annorlunda upplägg på curriculumen.
OT, men jag antar att du har sett en del av Skånes sjukvård. Hur upplever du den som kandidat och för UL/AT? Skåne finns nämligen med i mina funderingar inför AT men har hört att det är rätt rörigt, ligger lågt på AT-rankingen och betalar sämre..
Vilken termin går du? Jag tragglar också en del neuro nu och går T10 på LiU![]()
Som kandidat tycker jag det är bra, men också a hängande på vad du har för handledare. I allmänhet jobbar vi mest med UL/AT, men dom är ofta också bättre än överläkarna på att handleda (här i Lund finns det ett antal överläkare som är (ö)känd, vet inte hur det är på andra ställen) . Vad gäller AT så är det lång kö, eftersom som få som läst här vill flytta, men dom flesta verkar trivas medan de gör sin AT. Dock är det så att det är mycket mindre tid för egen inläsning och så än i t.ex. Karlskrona som man ofta jämför med här eftersom det är rätt nära.
Sen kan sjukhuset i sig vara rätt rörigt, alltid ont om vårdplatser på de internmedicinska avdelningarna och standard att du får bråka ett tag med avdelningsansvarig om du vill ha nån inlagd från akuten. Skiljer sig ju lite mellan sjukhusen här också, hört vissa säga att det är mycket trevligare att göra AT på ett inre sjukhus i Skåne, snarare än sus (vi har gått om sjukhus här nere). Också har vi ett rätt så kasst journalsystem. Men många söker ju hit och vekar trivas och fortsätter jobba här, även om jag personligen tänkte söka underläkar-/AT-tjänst utanför Skåne.
Vet inte om detta hjälper nått![]()
Om du väljer att göra forskar AT så tror jag du kan få tjänst tidigare, men det är så i Lund att det är mycket fokus på forskning. Sen är det ju många special fall som skickas just till Lund, som man ju då får chans att se men jag vet inte. Huvudmotivation för dom som gör AT här verkar ofta vara antingen läget eller just forskning/svåra fall. Är man sen inte intresserad av forskning eller få chans med mer komplicerade fall så är det kanske inte så mycket som väger upp Lunds problem (tror lund låg sist när man granskat löneutvecklingen för AT). Sen har jag hört att akuten är rörligare I Helsingborg än i Lund, så vi är inte sämst på alltTack snälla för utförligt svar!
Det är isf boende i Lund som är aktuellt (som ju tyvärr verkar allra sämst/svårast) men är sådär sugen på att dagspendla upp mot timmen enkel resa egentligen.
Om du väljer att göra forskar AT så tror jag du kan få tjänst tidigare, men det är så i Lund att det är mycket fokus på forskning. Sen är det ju många special fall som skickas just till Lund, som man ju då får chans att se men jag vet inte. Huvudmotivation för dom som gör AT här verkar ofta vara antingen läget eller just forskning/svåra fall. Är man sen inte intresserad av forskning eller få chans med mer komplicerade fall så är det kanske inte så mycket som väger upp Lunds problem (tror lund låg sist när man granskat löneutvecklingen för AT). Sen har jag hört att akuten är rörligare I Helsingborg än i Lund, så vi är inte sämst på allt
Men många verkar ju nöjda även i lund, så kan ju vara jag som är negativ![]()
Jag tror sig. Dock bryr sig inte ledningen, dom har gått om folk som vill göra AT här, så är man inte nöjd är det bara att sluta. Lite den attityden är detMed tanke på gårdagens AT-ranking så är AT-läkarna i Lund långt ifrån de mest nöjda iaf![]()
Men åh! Nu blir jag ju nästan lite avundsjuk ju! Man kanske skulle hoppa av och byta bana nu på en gång... Eller, nej, det ids jag inteJapp, är som handen i handsken faktiskt! Speciellt nu när jag har världens roligaste jobb som redaktör också![]()
Vad kul med en skolkamrat! Jag läser också på LiUVilken termin går du? Jag tragglar också en del neuro nu och går T10 på LiU![]()
Någon här inne som läser Hundens beteendebiologi??
Jag har precis på posten fått min aktiveringsnyckel till Liu och har gjort introduktionsuppgiften (att skriva om mig själv). Men nu då? Jag ska göra första riktiga uppgiften, men den här sidan är såååå dålig. Eller är det jag som är dålig? Allt är så rörigt. Tacka vet jag Lunds distanskurs jag läser, där är allt superenkelt att navigera.![]()