Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnade in hemtenta i essäform i söndags och fick den rättad redan igår, så nu lägger jag den till handlingarna. 7,5 hp avklarade av kursens 30.
Gjorde en onlinetenta idag i min andra kurs Projektledning och fixade den. Var lite svettig där ett tag.

På tisdag börjar jag en projekledningsutbildning via jobbet. Den är mer inriktad på regional projektledning mellan myndigheter och har ledarskapet som fokus. Blev förintervjuad i tisdags varpå kursledaren säger; det märks att du har djup självkännedom och otroligt mycket erfarenhet som projektledare.
Jag trodde jag dog, sa inget mer än att jag är ny på min tjänst sedan ett halvår tillbaka.
Jag har ju inte jobbat som detta tidigare så antar att det är föräldraskapet för mina fem ungar samt alla hästar som återspeglar sig här :idea::D:up:

Jag lämnade in min (förhoppningsvis!) sista tenta i fredags. Bara en 15-poängskurs kvar nu innan examen och i den är det ingen tenta, bara andra typer av examinationer. :D

Men tentan jag lämnade in... Har jag fattat rätt så kan det bli VG, har jag fattat fel blir det U utan tvekan. :crazy::meh:

Blir så trött ibland. Vi är ute på 6 olika placeringar den här termin, och för varje placering ska vi få underskrift på en portfolio för obligatoriska moment som sen ska skickas in, en portfolio per placering.
Dessa få vi information om att vi själva ska skriva ut i början av terminen. Sen har vi vid varje placering ändå fått dom utskrivna, i en uppdaterad version. Utom denna placeringen där dom inte skrivit ut den, bara kommenterat att den bilden som var med på PowerPointen var en gammal version. Som så klart är den versionen som finns att skriva ut. Och kollar man sen vidare så finns den nya portfolioversionen inte att skriva ut för någon av placeringarna, trots att det är den som gäller :banghead:

Blir så trött ibland. Vi är ute på 6 olika placeringar den här termin, och för varje placering ska vi få underskrift på en portfolio för obligatoriska moment som sen ska skickas in, en portfolio per placering.
Dessa få vi information om att vi själva ska skriva ut i början av terminen. Sen har vi vid varje placering ändå fått dom utskrivna, i en uppdaterad version. Utom denna placeringen där dom inte skrivit ut den, bara kommenterat att den bilden som var med på PowerPointen var en gammal version. Som så klart är den versionen som finns att skriva ut. Och kollar man sen vidare så finns den nya portfolioversionen inte att skriva ut för någon av placeringarna, trots att det är den som gäller :banghead:
:up: Ibland blir man bara väldigt trött... :meh:

Jag tycker att det här med att hitta en praktikplats själv när man inte riktigt har någon koll på yrket känns väldigt jobbigt..dessutom är jag bortrest några dagar i början på praktiken, bestämt sedan länge..bök!

Jag tycker att det här med att hitta en praktikplats själv när man inte riktigt har någon koll på yrket känns väldigt jobbigt..dessutom är jag bortrest några dagar i början på praktiken, bestämt sedan länge..bök!

Kräver universitetet/högskolan att du fixar praktikplats själv? :crazy:

Kräver universitetet/högskolan att du fixar praktikplats själv? :crazy:
Det står såhär: "I första hand söker ni praktikplats själv. När ni fått klart med en praktikplats meddela mig kontaktuppgifter, tfn och e-postadress till aktuell handledare. Jag bifogar ett Informationsbrev som ni bör bifoga då ni söker praktikplats. Stöter du på problem och behöver hjälp meddela detta i så fall till mig så snart som möjligt. Sök praktikplatser inom en stor radie. Var beredd på att det kan bli aktuellt med restid på ca 1 timme enkel väg. Ingen ersättning betalas ut till praktikplatsen under Miljöpraktiken."
Så jag antar att man kan få hjälp om det inte går? Jag känner att jag verkligen har noll koll på ställen att kontakta..

Det står såhär: "I första hand söker ni praktikplats själv. När ni fått klart med en praktikplats meddela mig kontaktuppgifter, tfn och e-postadress till aktuell handledare. Jag bifogar ett Informationsbrev som ni bör bifoga då ni söker praktikplats. Stöter du på problem och behöver hjälp meddela detta i så fall till mig så snart som möjligt. Sök praktikplatser inom en stor radie. Var beredd på att det kan bli aktuellt med restid på ca 1 timme enkel väg. Ingen ersättning betalas ut till praktikplatsen under Miljöpraktiken."
Så jag antar att man kan få hjälp om det inte går? Jag känner att jag verkligen har noll koll på ställen att kontakta..

Jag tycker det låter oseriöst att man ska behöva fixa en praktikplats själv... Men det kanske är så det fungerar i det området. :)

Jag tycker det låter oseriöst att man ska behöva fixa en praktikplats själv... Men det kanske är så det fungerar i det området. :)
Ska och ska, skolan hjälper en om man behöver. I den långa praktiken är det vissa som inte får söka själv, vet att de boende i västerbotten har en praktiksamordnare. Men är ganska glad att de överlåter praktikletandet till mig, jag har bättre koll på Skåne än Umeå universitet ;)

Ska och ska, skolan hjälper en om man behöver. I den långa praktiken är det vissa som inte får söka själv, vet att de boende i västerbotten har en praktiksamordnare. Men är ganska glad att de överlåter praktikletandet till mig, jag har bättre koll på Skåne än Umeå universitet ;)
Jag bor ju i Umeå, men förstod det som att till den här praktiken var det bara landstinget jag inte fick söka själv i, mer info kommer typ. Men om jag nu skulle vilja vara inom landstinget, ska jag bara vänta då eller? :angel:

Jag tycker att det du skrev om din praktik lät jätteskoj, men hur hittade du en enhetschef att vara hos? Jag vet liksom inte var jag ska börja leta :p

Jag bor ju i Umeå, men förstod det som att till den här praktiken var det bara landstinget jag inte fick söka själv i, mer info kommer typ. Men om jag nu skulle vilja vara inom landstinget, ska jag bara vänta då eller? :angel:

Jag tycker att det du skrev om din praktik lät jätteskoj, men hur hittade du en enhetschef att vara hos? Jag vet liksom inte var jag ska börja leta :p
Ja, tror du ska invänta din placering :)

Jag mailade enhetschefen för hemtjänsten i byn helt enkelt. Jag bollade praktikmöjligheter med min chef, som föreslog enhetschefen i hemtjänsten - som finns i samma byggnad. Så jag mailade henne med en kort presentation och information samt bifogade en fil med information om praktiken. Vips, så fick jag praktik :) Hon hade garanterat kollat med min chef innan hon tackade ja :D Så jag var där i två veckor, vilket var FANTASTISKT. Jag var hennes första praktikant någonsin (hon är 2 år äldre än mig) och vi jobbade jättebra ihop. Så pass att hon vill anställa mig om hon får en plats ledig för samordnare/chefsstöd :)
Så det är bara att maila enhetscheferna i kommunen och hoppas på det bästa :)

Sådär ja, uppsatsen inskickad. Landade på finfina 4 933 ord. :D Nu är det bara att hålla tummarna för godkänt, för i så fall finns det en liten chans att jag hinner få med betyget för den här kursen till när jag ska söka notarietjänst och det skulle öka mina chanser med åtminstone några procent. :up:

Och tack vare en förstående kursansvarig och en snabb administratör fick jag betyget i tid och nu är ansökan till notarietjänstgöring inskickad. :nailbiting: Räknar inte med att få någon tjänst på första försöket, tror jag behöver några poäng till, men nu är bollen i rullning. :bump:

Jag har helt missat att du pluggar på distans, men då hänger jag med! :o:D

Vi har också fått söka placeringar för projekt själva. Det handlade dock inte om en regelrätt praktik utan snarare om handlett konsultarbete. Vi har också själva fått leta efter personer att testa i samband med olika kurser.

Vi har också fått söka placeringar för projekt själva. Det handlade dock inte om en regelrätt praktik utan snarare om handlett konsultarbete. Vi har också själva fått leta efter personer att testa i samband med olika kurser.

Men det förstår jag på ett annat sätt, vi behöver också leta efter personer i vissa uppgifter, men just en placering för praktik känns rätt väsentligt att den blir bra för att man ska kunna tillgodogöra sig utbildningen på ett så bra sätt som möjligt.

Men det förstår jag på ett annat sätt, vi behöver också leta efter personer i vissa uppgifter, men just en placering för praktik känns rätt väsentligt att den blir bra för att man ska kunna tillgodogöra sig utbildningen på ett så bra sätt som möjligt.

Vi söker också praktikplatser själva, men praktikplatsen och praktikplaneringen ska givetvis bli godkänd av ansvariga på universitetet först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
646
· Visningar
18 809
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 514
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka