Någon som har något tips för att överleva examensarbetet? Jag har påbörjat examensarbetet, gjort några intervjuer osv, och idag är jag så stressad över allt att jag tror att jag kommer bli tokig innan det här är avklarat. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns det fortfarande tungt?Någon som har något tips för att överleva examensarbetet? Jag har påbörjat examensarbetet, gjort några intervjuer osv, och idag är jag så stressad över allt att jag tror att jag kommer bli tokig innan det här är avklarat.![]()
Grattis till noll koll!Det är bevisat, jag har ingen koll. Fick tenta resultatet idag och hade skrivit VG, dvs minst 80%. När jag räknade absolut maxpoäng när jag skrev den hamnade jag en bra bit under den gränsen och jag var på allvar inte säker på att jag klarat de 50% som krävdes för godkänt. Jaja, känns ju kul men nu måste jag ju ännu mer ta tag i resten v kursen. Jag ska inte påstå att jag gjort så mycket mer än att lyssna på lite föreläsningar de senaste veckorna.
Kan du se på något sätt att tentan är rättad över huvud taget?Igår skulle vi få resultatet på hemtentamen i första kursen. Resten av min grupp klarade godkänt men jag har inte fått något resultat alls, bara 5hp godkänt i Ladok vilket inte är tentan, den är på de andra 10hp som ingår. I blackboard ligger inget resultat alls.
Så jag vet inte om jag har fått Fx, F eller godkänt.
Känns inte så bra.
Igår skulle vi få resultatet på hemtentamen i första kursen. Resten av min grupp klarade godkänt men jag har inte fått något resultat alls, bara 5hp godkänt i Ladok vilket inte är tentan, den är på de andra 10hp som ingår. I blackboard ligger inget resultat alls.
Så jag vet inte om jag har fått Fx, F eller godkänt.
Känns inte så bra.
Kommer jag inte in har jag lite mer tid inför hösten att fundera mellan ekonomi och agronom. Men man måste ju börja någonstans![]()
Absolut. Jag scrollar dock ofta även ner i flödet, eftersom det är lätt att hitta även där för oss. Allt vårt material ligger uppdelat på vecka så vi har ingenting "löst" som ligger, om du förstår hur jag menar. Men varje avsnitt är döpt klart och tydligt så om man vill kan man kika bara till vänster.Ni som har mer erfarenhet av Moodle, använder ni alls navigationsmenyn som finns till vänster?
Jag har läst språk på universitet där man skulle ha läst det på gymnasiet innan (vet inte om det är den nivån du läser på, eller om du läser en högre). Men alltså första nivån som kräver förkunskaper på universitet. Och vi hade absolut inte sådär! Jag läste på distans och varje vecka la läraren upp två föreläsningar om grammatik på vår plattform och så skulle man titta på dem och göra uppgifter. Sen hade vi en träff i veckan om grammatik som inte var obligatorisk men där vi kunde ställa frågor och diskutera. Otroligt värdefullt. Utöver det läste vi tung litteratur och hade en skriftlig inlämning i veckan på litteraturen och ett seminarium i veckan där vi skulle diskutera boken vi läste. Utöver det hade vi "salstentor" i grammatik, ett par per termin.Är det så här det är när man läser språk på denna nivå?
Jag tillhör en av dem som inte gillar blackboard, men om du går in på my grades. Kan du se om den är bedömd eller väntar på bedömning? Tar för givet att din hemtenta ligger där under, eftersom alla mina uppgifter gör det.
Registrering till Ladok kan ta tid, för mig tog det 3 veckor med lite tjat på läraren innan det registrerades i våras.
Kan du se på något sätt att tentan är rättad över huvud taget?
Själv skulle jag få resultaten av första analysen från 4 provtagningar och så är alla resultat identiska, dvs något helt kajko eftersom flera prover (blanker) inte ens innehöll någotSynd... De går inte att köra om. Ska köra gårdagens prover nästa fredag, så får vi se hur det går.
Den är inte bedömd i BB alls, vi lämnade in för tr veckor och resultat skulle lämnas igår och ingen annan i klassen har frågat så det verkar bara vara mitt resultat som är ofullständigt. Jag tappar ju tid om jag ska komplettera/göra om men inte får veta om det på utsatt tid (dvs igår).
Har mailat examinatorn idag.
@Cilva Nu var det förra hösten jag använde Moodle så jag kan minnas fel, men nog använde vi menyn till vänster! Skulle ju vara ett hopplöst upplägg om man ska behöva sitta och scrolla igenom hela tiden för att hitta något.
Jag vet iaf att vi använde en meny, och där fanns de olika delarna för kursen, uppgifter, instruktioner osv. Lite rörigt kunde jag uppleva det för att undermenyerna gärna blev många, men annars fungerade Moodle fint.
Absolut. Jag scrollar dock ofta även ner i flödet, eftersom det är lätt att hitta även där för oss. Allt vårt material ligger uppdelat på vecka så vi har ingenting "löst" som ligger, om du förstår hur jag menar. Men varje avsnitt är döpt klart och tydligt så om man vill kan man kika bara till vänster.
Jag läste på distans och varje vecka la läraren upp två föreläsningar om grammatik på vår plattform och så skulle man titta på dem och göra uppgifter. Sen hade vi en träff i veckan om grammatik som inte var obligatorisk men där vi kunde ställa frågor och diskutera. Otroligt värdefullt. Utöver det läste vi tung litteratur och hade en skriftlig inlämning i veckan på litteraturen och ett seminarium i veckan där vi skulle diskutera boken vi läste. Utöver det hade vi "salstentor" i grammatik, ett par per termin.