Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VerkligenExaminatorn svarade att jag behöver komplettera men inte när jag får arbetet tillbaka osv.
Verkar gälla alla som måste komplettera. Vi kunde ju fått veta det i fredags då. Och fått tillbaka arbetena då.
Lite trist hanterat.
Tydligen skulle vi ha fått tillbaka arbeten osv i fredags.
Nu seminarium i Zoom![]()
Har just skaffat samma T-shirt...Det är visst bra att ha med lärarnas favoritbok i referenslistan när man har refererat till den i texten. Slarvfel är ju onödigt men fasiken så mycket bättre än att ha missförstått kursen![]()
Jag bråkar vidare med Moodle, har nästan gett upp kursen bara av den anledningen.
Ni som har mer erfarenhet av Moodle, använder ni alls navigationsmenyn som finns till vänster? Jag tänkte att den är till för att navigera i kaoset men enligt min lärare ska jag bara scrolla i ”flödet” eller vad det nu kallas. Läraren menade att hen inte har något att göra med navigationsmenyn men kunde ändå ändra vad som står där. Men är det alltså upplagt så att man ska scrolla i evighet?
Och så en fråga till er som läser eller har läst språk. Den här kursen jag går nu krävde gymnasiepoäng för att vara behörig så det är inte helt nybörjarnivå. Det jag mest undrar över är att det inte förekommer vad jag uppfattar som undervisning. Som det är upplagt nu skulle jag kunna läsa en grammatikbok på eget bevåg, göra uppgifter och rätta med hjälp av facit. Det förekommer inga föreläsningar av någon sort, respons på inlämningsuppgifter är av typen ”det här är fel, rätta det”, när jag bad om hjälp för att reda ut hur verbrektion fungerar fick jag en länk till en avancerad grammatiksamling på nätet där jag förväntades reda ut det själv. Är det så här det är när man läser språk på denna nivå?
Jag har tidigare läst svenska men det var med fokus för lärare och grammatikdelen var liten men hade många föreläsningar, övningsuppgifter och typ världens bästa lärare som kunde förklara. Jag har även läst ett annat språk på nybörjarnivå på universitet och där hade vi föreläsning varje vecka där övningsuppgifterna gicks igenom, nya grejer förklarades och man kunde fråga om typ verbrektion. Det var dock andra universitet och andra lärare.
Det beror på hur läraren lägger upp materialet och vilka funktioner hen använder. Alla funktioner syns inte i listan till vänster utan bara om man scrollar i flödet tills man får tendinit i handleden.
Har också sökt Hästens sinne men rätt långt ner så lär ha kommit upp i 45p på kurserna jag sökt före i listan.Skriver hemtenta, uppgiften är lite oklar men går framåt.
Antagningsbesked idag, det blir (förstås) fyra kurser inom socionomprogrammet och sedan lade jag till ”Hästens sinnen” och ”Historia A: från bonde- till tjänstesamhälle”. Kanske knasigt, förhoppningsvis roligt.
Högskoleprovet is the shit.Från att egentligen inte ens vara i närheten av att komma in (16 drygt, 21-22 för att komma in) så drar jag förbi och tar en plats med råge. Känns gött. Får se hur många poäng jag vill plugga men blir nog bara franskan och iriskan.
Sjukt tråkigt! Och dåligt system kan man tycka. Du får satsa på HP!Tänker fortsätta att klaga lite. Är verkligen så bitter att jag inte fick veta att man behöver plugga matte 3 för att komma in på det mesta. Önskar jag hade tagit reda på det.
Sökte alltså ett program där jag behöver kursen (som jag kompletterat med efter gymnasiet). Hamnar i urvalgrupp BII där de tar in ca 30 elever. Blir typ 30e reserv, suck.
Hade jag hamnat i den "vanliga" urvalsgrupp där de tar in ca 150 elever hade mina chanser varit lite större (även om jag kanske inte kommit in ändå). Känns bara så tråkigt att man pga av att man missade en kurs på gymnasiet förmodligen kommer få mycket svårare att komma in, även om jag har exakt samma behörighet som alla andra...![]()
Sjukt tråkigt! Och dåligt system kan man tycka. Du får satsa på HP!