Vi som pluggar - del 5

Examinatorn svarade att jag behöver komplettera men inte när jag får arbetet tillbaka osv.

Verkar gälla alla som måste komplettera. Vi kunde ju fått veta det i fredags då. Och fått tillbaka arbetena då.

Lite trist hanterat.
 
Examinatorn svarade att jag behöver komplettera men inte när jag får arbetet tillbaka osv.

Verkar gälla alla som måste komplettera. Vi kunde ju fått veta det i fredags då. Och fått tillbaka arbetena då.

Lite trist hanterat.
Verkligen 😕
 
Det är visst bra att ha med lärarnas favoritbok i referenslistan när man har refererat till den i texten. Slarvfel är ju onödigt men fasiken så mycket bättre än att ha missförstått kursen :D
Har just skaffat samma T-shirt... :wtf:
Fick tillbaka en underkänd rapport pga hade i vredesmod(!) cuttat ner den så jävla hårt från typ 5 sid ner till 2-3 enligt formaliamallen för uppgiften. Resultat: glömt att rensa reflistan på verk som försvann ur texen, samt glömt att återföra obligatoriska verk där de måste finnas. Hade dessutom i hastigheten förväxlat "urvalsmetod" med "inklusionskriterier" i granskningen. SÅ.JÄVLA.SLARVIGT!!!

Fick tillbaka eländet i torsdagskväll = kvällen före sista salstentan.
Är fortfarane (onödigt) knäckt över det, och självkänsla och förtroende för kompetensen rejält stukat.
Studiepepp inför uppsatsen: obefintlig.

Hur piggar en upp sig för att orka gå i mål?
 
Och här känns det typ som att jag ska gå under av all stress. Massor att läsa, typ 700 sidor den här veckan, plus att två PM i olika ämnen ska in samma dag som vi haft väldigt kort tid på oss att göra, plus att vi måste förbereda presentationer på våra PM :( till idag var jag den enda i klassen som läst det man skulle, ingen annan hade hunnit, och enda anledningen till att jag gjort det var för att jag tack och lov läser väldigt fort och satt uppe sent igår och läste ikapp. Nu gäller det bara att hålla ut fram till jul, så blir det lite ledigt..
 
Jag bråkar vidare med Moodle, har nästan gett upp kursen bara av den anledningen.

Ni som har mer erfarenhet av Moodle, använder ni alls navigationsmenyn som finns till vänster? Jag tänkte att den är till för att navigera i kaoset men enligt min lärare ska jag bara scrolla i ”flödet” eller vad det nu kallas. Läraren menade att hen inte har något att göra med navigationsmenyn men kunde ändå ändra vad som står där. Men är det alltså upplagt så att man ska scrolla i evighet?

Och så en fråga till er som läser eller har läst språk. Den här kursen jag går nu krävde gymnasiepoäng för att vara behörig så det är inte helt nybörjarnivå. Det jag mest undrar över är att det inte förekommer vad jag uppfattar som undervisning. Som det är upplagt nu skulle jag kunna läsa en grammatikbok på eget bevåg, göra uppgifter och rätta med hjälp av facit. Det förekommer inga föreläsningar av någon sort, respons på inlämningsuppgifter är av typen ”det här är fel, rätta det”, när jag bad om hjälp för att reda ut hur verbrektion fungerar fick jag en länk till en avancerad grammatiksamling på nätet där jag förväntades reda ut det själv. Är det så här det är när man läser språk på denna nivå?

Jag har tidigare läst svenska men det var med fokus för lärare och grammatikdelen var liten men hade många föreläsningar, övningsuppgifter och typ världens bästa lärare som kunde förklara. Jag har även läst ett annat språk på nybörjarnivå på universitet och där hade vi föreläsning varje vecka där övningsuppgifterna gicks igenom, nya grejer förklarades och man kunde fråga om typ verbrektion. Det var dock andra universitet och andra lärare.

Det beror på hur läraren lägger upp materialet och vilka funktioner hen använder. Alla funktioner syns inte i listan till vänster utan bara om man scrollar i flödet tills man får tendinit i handleden.
 
Det beror på hur läraren lägger upp materialet och vilka funktioner hen använder. Alla funktioner syns inte i listan till vänster utan bara om man scrollar i flödet tills man får tendinit i handleden.

Om kursen i övrigt hade varit spännande hade jag nog kunnat tänka mig att scrolla med viss glädje men nu känns det bara tråkigt. Hoppas, hoppas att jag kan byta tillbaka till Uppsala uni nästa år för att slippa detta.
 
Idag blev det privatlektion då det bara var jag som dök upp till onlineklassen. Superbra! Mycket enklare när vi kunde ha en verbal dialog hela tiden. Sen blir man ju mer utlämnad också såklart.

Minns ni att jag frågade om att maila sin lärare? Jag har ju gjort det några ggr men ffa kring praktiska saker men ändå känt mig tjatig. Idag så han att jag är en av de som mailar minst och att han gärna ser att vi hör av oss om vi stöter på frågeställningar kring uppgifterna, grammatiska mm. Att det är bättre vi får personlig input på det just vi behöver istället för att skicka ut massor av material till alla.
Skönt att veta. :)
 
Jag har VFU just nu och det är så underbart att få vara ute och göra det jag vill göra när jag är klar. Sen har jag världens bästa handledare också, det finns alltid tid och utrymme att ställa frågor, konkreta svar, tips och trix och stort utrymme att få testa en massa saker. Det här var verkligen nödvändigt för att orka med utbildning i 2,5 år till. Målet är tydligt och det är bara att trampa på.
 
Skriver hemtenta, uppgiften är lite oklar men går framåt.

Antagningsbesked idag, det blir (förstås) fyra kurser inom socionomprogrammet och sedan lade jag till ”Hästens sinnen” och ”Historia A: från bonde- till tjänstesamhälle”. Kanske knasigt, förhoppningsvis roligt.
 
Antagningsbesked idag. Suckar lite för att jag är så arg på mig själv för att jag inte läste matte3 på gymnasiet. Hatar att vara i BIR-gruppen eftersom konkurrensen är betydligt högre där. Kom inte in, vilket jag inte är helt förvånad över. Svårt att se att min köplats skulle ge mig en plats i andra urvalet också. Men men.

Kom i alla fall in på grundkurs i nationalekonomi så då kan jag börja mina ekonomistudier där kanske.
 
Skriver hemtenta, uppgiften är lite oklar men går framåt.

Antagningsbesked idag, det blir (förstås) fyra kurser inom socionomprogrammet och sedan lade jag till ”Hästens sinnen” och ”Historia A: från bonde- till tjänstesamhälle”. Kanske knasigt, förhoppningsvis roligt.
Har också sökt Hästens sinne men rätt långt ner så lär ha kommit upp i 45p på kurserna jag sökt före i listan.

Min sida står fortfarande som Urval pågår.
 
Loggade in och såg att jag blivit antagen på mitt 1:a val för våren 2019 :banana:
Dock har jag tänkt söka anstånd och skjuta upp starten ett år men nu blir jag osäker.

Valet är att lägga ner Ma2b och köra heltid under våren, eller studera 50 procent på högskolan och läsa klart Ma2b. Som jag egentligen inte behöver i dagsläget. I-landsproblem :cautious:
 
Högskoleprovet is the shit. :D Från att egentligen inte ens vara i närheten av att komma in (16 drygt, 21-22 för att komma in) så drar jag förbi och tar en plats med råge. Känns gött. Får se hur många poäng jag vill plugga men blir nog bara franskan och iriskan.

Högskoleprov är verkligen guld!
 
Jag har fastnat på hemtentan. Minsta antal A4 är uppnått men innehållet ska ju helst motsvara frågeställningen och jag har tappat bort mig lite känner jag.

:eek: :eek: :eek:
 
Tänker fortsätta att klaga lite. Är verkligen så bitter att jag inte fick veta att man behöver plugga matte 3 för att komma in på det mesta. Önskar jag hade tagit reda på det.

Sökte alltså ett program där jag behöver kursen (som jag kompletterat med efter gymnasiet). Hamnar i urvalgrupp BII där de tar in ca 30 elever. Blir typ 30e reserv, suck.

Hade jag hamnat i den "vanliga" urvalsgrupp där de tar in ca 150 elever hade mina chanser varit lite större (även om jag kanske inte kommit in ändå). Känns bara så tråkigt att man pga av att man missade en kurs på gymnasiet förmodligen kommer få mycket svårare att komma in, även om jag har exakt samma behörighet som alla andra... :rage:
 
Tänker fortsätta att klaga lite. Är verkligen så bitter att jag inte fick veta att man behöver plugga matte 3 för att komma in på det mesta. Önskar jag hade tagit reda på det.

Sökte alltså ett program där jag behöver kursen (som jag kompletterat med efter gymnasiet). Hamnar i urvalgrupp BII där de tar in ca 30 elever. Blir typ 30e reserv, suck.

Hade jag hamnat i den "vanliga" urvalsgrupp där de tar in ca 150 elever hade mina chanser varit lite större (även om jag kanske inte kommit in ändå). Känns bara så tråkigt att man pga av att man missade en kurs på gymnasiet förmodligen kommer få mycket svårare att komma in, även om jag har exakt samma behörighet som alla andra... :rage:
Sjukt tråkigt! Och dåligt system kan man tycka. Du får satsa på HP!
 
Sjukt tråkigt! Och dåligt system kan man tycka. Du får satsa på HP!

Problemet är att jag har mycket "bättre" betyg än HP. Är typ 190e reserv på HP så känns ju nästan som att det är mer värt att försöka höja betyget lite. Egentligen är det ju inte många extra poäng jag behöver för att komma in, så... :banghead:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 741
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 983
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • LGCT Stockholm
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp