Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kom ett meddelande om möjligheten att ha handledingen nästa vecka via Zoom. Så lär det ju bli. Det spelar ingen större roll eg.

Men nästa kurs är om teorier och metoder i socialt arbete och vi ska ha relativt många samtalsövnigar, jag känner att de inte gör sig särskilt bra på zoom. Men det kanske går att att flytta de mot slutet av kursen. Eller något sådant.
 
Åhå.

Nu har programansvarig fått solsting eller Corona och skriver ett lätt otrevligt anslag om att en sammankomst på tisdag är obligatorisk för alla årskurser och hot om vad som sker om vi täcker upp för varandra eftersom vi träffas på zoom istället.

Men all info om dagen fram till dagens anslag har varit att det är frivilligt men rekommenderat att delta.
 
Åhå.

Nu har programansvarig fått solsting eller Corona och skriver ett lätt otrevligt anslag om att en sammankomst på tisdag är obligatorisk för alla årskurser och hot om vad som sker om vi täcker upp för varandra eftersom vi träffas på zoom istället.

Men all info om dagen fram till dagens anslag har varit att det är frivilligt men rekommenderat att delta.

Oh!
Kursansvarig fick informationen försent men det verkar inte ha kommunicerats, drama på gång 😅
 
Jahapp. Det är ingen i min klass iaf... FB_IMG_1584136711761.jpg
 
Vi har också fått information om att vi ska ha övriga seminarium online, föreläsningarna var sen tidigare beslutade att bli inspelade. Ganska så skönt för mig så slipper jag pendla. 😇
 
Funderar på hur de kommer göra med vår LIA. Visserligen börjar den först efter påsk, men rekommendationerna verkar ju vara allmänt nu att kan man jobba hemifrån så ska man.
 
Min institution har påbörjat lite förändringar nu. Tidigare var de inspelade föreläsningarna endast tillgängliga för de som läser distans, men nu får alla tillgång. Två gästföreläsningar nästa vecka är inställda och den askultation vi ska göra kommer att kunna skifta fokus något vilket innebär att vi analyserar hemsidor eller andra digitala motsvarigheter.
Hoppas fortfarande att det ska lugna sig till nästa kurs då vi inte kan göra dessa lösningar!
 
Högskolan Kristianstad har ställt in alla föreläsningar och kör på distans, såg jag. Känns som det kommer bli fler högskolor som gör så snart.

Jag vill gärna min kurs blir på distans. Slipper man ju pendla :angel: och den är nog relativt lätt att ha på distans. Blir värre med biokemin som börjar om en dryg vecka.. :idea:
 
Högskolan Kristianstad har ställt in alla föreläsningar och kör på distans, såg jag. Känns som det kommer bli fler högskolor som gör så snart.

Jag vill gärna min kurs blir på distans. Slipper man ju pendla :angel: och den är nog relativt lätt att ha på distans. Blir värre med biokemin som börjar om en dryg vecka.. :idea:
Jag ska oxå ha biokemi som nästa kurs. Känns som att den kan bli extra tung på distans. Men jag är hoppfull! Kanske kan vi få till små studiegrupper i klassen och på så sätt få det lite lättare.

Jag har ju otroligt svårt att ta tag i saker själv. Men jag börjar bli duktigare på det iaf!
 
Prokrastinerar pluggandet. Har en del kvar att läsa till föreläsningen imorgon. Hoppas på att de gör om till distans så jag har mer tid att läsa :D läser just nu Ett annat liv av PO Enquist och den är seeeg. Inget för mig iaf..
 
Inställda seminarium denna veckan, ska antingen lösas digitalt eller senareläggas. Känns lite tråkigt, har en rolig kurs just nu.
 
Vi ska få mer info imorgon är det sagt, så vi får se. Eventuellt kommer opponeringen ske via internet istället, och jag ser framför mig teknologikaos för vi brukar aldrig göra sånt via kursplattformen 😅
 
Är glad över att min mammas dator klarar de digitala verktyg vi använder för distansmöten. I morgon får vi veta om våra seminarium går över till digitala varianter. Föreläsningar också antar jag...
 
Vi ska få mer info imorgon är det sagt, så vi får se. Eventuellt kommer opponeringen ske via internet istället, och jag ser framför mig teknologikaos för vi brukar aldrig göra sånt via kursplattformen 😅
Det är nog just tekniken som kan ställa till det, när jag läste på distans var alla så redo för det och det fanns en suverän it-avdelning som löste alla eventuella problem. :D
 
Är nyfiken på hur vår konstinstitution löser coronasitatuonen om den uppstår. Vi behöver vara i våra verkstäder för att arbeta liksom..
Jag är sjukskriven hela terminen så det drabbar inte mig. Men håller ändå koll.
 
Är nyfiken på hur vår konstinstitution löser coronasitatuonen om den uppstår. Vi behöver vara i våra verkstäder för att arbeta liksom..
Jag är sjukskriven hela terminen så det drabbar inte mig. Men håller ändå koll.
Hur många är ni normalt i verkstäderna? Här var det länge sagt att seminarierna skulle fortsätta som vanligt men när seminarieledarna började känna sig förkylda så gick det över på distans. :D
 
Hur många är ni normalt i verkstäderna? Här var det länge sagt att seminarierna skulle fortsätta som vanligt men när seminarieledarna började känna sig förkylda så gick det över på distans. :D
Olika i olika verkstäder. På mitt program är vi max 30 pers. Men design är fler. Och bild- och slöjdlärararna är ännu fler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 236
· Visningar
67 362
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 263
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 915
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp