Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog just tekniken som kan ställa till det, när jag läste på distans var alla så redo för det och det fanns en suverän it-avdelning som löste alla eventuella problem. :D

Min högskola är väldigt liten så det finns ingen it-avdelning. Det är standard när vi har nya lärare att lektionerna kommer igång en tjugo minuter sent för att de inte får igång PowerPoints och då måste de försöka få tag på någon annan lärare som faktiskt vet hur man gör med den typen av dator osv.. Väldigt spännande 😅
 
Den kursen jag går nu är lätt att göra om till distans (litteraturvetenskap). Men ja lärarna är inte så tekniska. De har precis börjat lära sig canvas tex. :D
 
Den kursen jag går nu är lätt att göra om till distans (litteraturvetenskap). Men ja lärarna är inte så tekniska. De har precis börjat lära sig canvas tex. :D
En av mina lärare har hjälp av studieadministratören som kopplar upp datorn till projektorn och sätter igång PowerPointen inför varje föreläsning för det är tydligen så pass tekniskt avancerat att en disputerad person inte kan lära sig det.. Att ha distansföreläsningar med henne vore spännande!
 
Beskedet än så länge är att opponeringen blir genomförd på vanligt sätt, alltså på högskolan. Det är en väldigt liten skola så jag tror det är väldigt säkert när jag väl är där, det är väl den nästan två timmar långa pendlingen dit i rusningstid som kan ställa till det. Samtidigt vill jag hellre att den sker på riktigt i skolan än att man ska trassla med videosamtal etc, för då känner jag att det inte kommer bli så bra ändå.

I de kommande kurserna har lärarna redan meddelat att det blir på distans via nätet, så förutom opponeringen behöver jag nog inte ge mig ut i skol-sammanhang på ett bra tag. Är glad att detta sker nu och inte nästa år när vi ska ut på praktik 😅
 
Nu är praktiken slut och jag är åter igen riktigt taggad på skolan!
Jag hade glömt hur otroligt skönt det är att ha ett fysiskt arbete och komma hem trött i kroppen!

Jag har haft det riktigt bra på praktiken och de tyckte om mig där! Jag berättade att jag kommer göra praktik i sommar med och de har flera ggr sagt att jag är jättevälkommen tillbaks :love::love::love: Om inte det är bra betyg så vet jag inte :D:D
Jag åkte dit en extra dag med, eftersom de behövde extra hjälp när de bytte från mjölkgrop till robot.

Idag på förmiddagen så har jag varit ruskigt effektiv! Jag gjorde den sista artikelgranskningen och jag kom fram till att det är nog pga att det är så hög kontrast på pdf-filerna som jag har svårt att läsa det. Så jag skrev ut dokumentet och voila! Då gick det 10 ggr lättare! Bra att komma ihåg till framtiden, även om det blir kostsamt att skriva ut alla dokument med för hög kontrast i.

Sedan skulle vi egentligen ha haft muntlig redovisning av praktiken, men de ändrade till skriftlig, så jag skrev den efter det. Så 2 saker är klara på en och samma dag :banana::banana::banana:

Jag har även börjat läsa lite på hemtentan och klistrat in frågorna i ett dokument, men jag börjar nog inte jobba på det förens imorgon tror jag. Vi får se. Kanske börjar läsa lite ikväll om jag känner mig lika motiverad och hypead som nu :D
 
För min del blir det distans framöver. Inget krav från skolan men för att kunna fortsätta med kursen så behövs det då flera lärare är sjuka.
 
Nu har jag skickat in min ansökan för hösten! Redan nervös, tänk om jag inte kommer in på nåt alls :nailbiting:
 
Slängde iväg en anmälan till några sommarkurser, tänkte även se över om det finns något intressant till hösten. Har egentligen inte tänkt läsa något, men söker utifall jag skulle ändra mig!
  • Praktisk projektledning, Stockholms universitet. (Sökte och blev antagen på denna förra sommaren, hoppas på att kunna bli omregistrerad till sommaren)

  • Civilsamhället, empowerment och social mobilisering, Umeå universitet

  • Kriskommunikationens retorik i teori och praktik, Linnéuniversitetet

  • Måltidskultur - en introduktion, Umeå universitet (tror jag söker denna kurs typ varje sommar, men det har aldrig blivit av att jag läst den!)
 
Jag säger inget, så har jag ingenting sagt...
Men yours truly KAN ha börjat vänja sig vid tanken på en Master efter operationen (varvid det är möjligt att börja tänka på att lämna stan för nya äventyr).
Samt att ovan nämnda KAN ha fingrat på knappen för att anmäla sig till ett ytterligare kandidatprogram vid lokala lärosätet. Bara för att kolla läget, om en nu skulle vilja knåpa ihop en examen till på en institution där en redan harvat på två(!) lärosäten. Först återhämtning... men sen?

Alltså... det är ju så jäkla roligt att gå i skolan! :love:
 
Jag har sökt religionspsykologi och Faktaresistens, fake news, sociala medier och hälsa till sommaren (och lite annat som backup men bör komma in på mitt högskoleprov).

Till hösten är det ledarskap och organisationsteori plus VFU inom programmet och arbetsrätt vid sidan av.
 
Jag skulle egentligen vara läsa 15hp exjobb till hösten, men funderar på att söka en "full termin". Corona kanske leder till en kris som gör att det kommer saknas jobb för nyutexaminerade?
 
Dag ett på distansundervisningen: min institution är redan så otydliga i sin kommunikation att 50% av studenterna tolkar det som att vi har undervisning enligt schema, medan 50% tolkar det som att vi får föreläsningarna i efterhand.

Summa summarum: de sistnämnda har rätt, vilket gör att vi kommer få en veckas föreläsningar i klump i slutet av varje vecka = allt kommer typ förskjutas en vecka i alla fall. Kommer bli kul att ta igen detta hörrni..
 
Dag ett på distansundervisningen: min institution är redan så otydliga i sin kommunikation att 50% av studenterna tolkar det som att vi har undervisning enligt schema, medan 50% tolkar det som att vi får föreläsningarna i efterhand.

Summa summarum: de sistnämnda har rätt, vilket gör att vi kommer få en veckas föreläsningar i klump i slutet av varje vecka = allt kommer typ förskjutas en vecka i alla fall. Kommer bli kul att ta igen detta hörrni..
Det var ju inte ett bra sätt alls. Man förstår ju att det tar lite tid innan första kommer, absolut! Men varför ska de komma i klump? Näää, det finns det väl ändå ingen anledning till??
 
Sitter spänt och väntar på besked om opponeringen på fredag. Skit säger jag bara, ville verkligen genomföra den "på riktigt". Känner enorm ångest över att eventuellt behöva göra det på videosamtal för jag fixar verkligen inte videosamtal :arghh: Men om läraren bestämmer att det ska vara så har jag ju inget val, vill jag ha godkänt måste jag fixa det. Fy.
 
Sitter spänt och väntar på besked om opponeringen på fredag. Skit säger jag bara, ville verkligen genomföra den "på riktigt". Känner enorm ångest över att eventuellt behöva göra det på videosamtal för jag fixar verkligen inte videosamtal :arghh: Men om läraren bestämmer att det ska vara så har jag ju inget val, vill jag ha godkänt måste jag fixa det. Fy.
Vi har granskningsmöten på fredag men det är inställt. Istället får vi kommentarer digitalt. I just det här fallet passar det mig ganska bra.
 
Jahapp, sommarundervisning troligtvis då...
SLU har mycket praktisk undervisning som sker på orter av olika storlek. Vi behöver ta fram lokala lösningar där vi tänker klokt kring målet som är social distansering, inklusive resor till och från campus. Vissa moment som inte kan genomföras nu eller flyttas till i höst, kan behöva förläggas till sommaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 232
· Visningar
66 941
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 262
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 915
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp