Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju inte ett bra sätt alls. Man förstår ju att det tar lite tid innan första kommer, absolut! Men varför ska de komma i klump? Näää, det finns det väl ändå ingen anledning till??
Förstår verkligen inte varför de måste redigera filmerna innan de läggs ut...! Dessutom förstör detta som sagt studietakt. Men vad kan jag förvänta mig av en institution vars lärare inte ens kan starta en laptop 🤷🏻‍♀️
 
Förstår verkligen inte varför de måste redigera filmerna innan de läggs ut...! Dessutom förstör detta som sagt studietakt. Men vad kan jag förvänta mig av en institution vars lärare inte ens kan starta en laptop 🤷🏻‍♀️
När jag läste på distans så gick föreläsningarna live och spelades in samtidigt, tittade man live kunde man ställa frågor och sen las föreläsningen upp inom någon timme så man kunde titta igen, den lösningen borde de flesta ha.
 
Jag hoppas min institution lyckas omvandla allt till digital undervisning, vill inte ha en förlängning till sommaren, då måste jag ju jobba :nailbiting: Vi har hittills fått ett seminarium omvandlat till inlämningsuppgift men gissar på att det inte blir så med alla, i o m att det gäller juridik vill de nog inte att diskussion i grupp faller bort helt.
 
Jag hoppas min institution lyckas omvandla allt till digital undervisning, vill inte ha en förlängning till sommaren, då måste jag ju jobba :nailbiting: Vi har hittills fått ett seminarium omvandlat till inlämningsuppgift men gissar på att det inte blir så med alla, i o m att det gäller juridik vill de nog inte att diskussion i grupp faller bort helt.
Det går att lära sig juridiken ändå. Och diskutera kan man ju göra genom inlägg i lämpligt forum om det är svårt att få till live :)
 
När jag läste på distans så gick föreläsningarna live och spelades in samtidigt, tittade man live kunde man ställa frågor och sen las föreläsningen upp inom någon timme så man kunde titta igen, den lösningen borde de flesta ha.
*typ kl men på samma tema*

Nu är min kurs redan på distans men de föreläsningar som ingår är en blandning av inspelade "riktiga" föreläsningar där vi bara ser bilderna och hör föreläsaren och hör också frågor från studenter och sen inspelade föreläsningar för just syftet distans. En del är typ 10 år gamla och någon har varit klippt från en längre föreläsning eller där man förstår att det är en del av en serie. Tror det mesta är taget från läkarprogrammet och klippt och klistrat för att passa kursen. Funkar utmärkt.

Hur som, det borde finnas mycket material redan kan jag tycka för att påskynda distanslösningar utan att behöva göra allt från scratch.
 
Jag ska ha min muntliga resttenta imorgon bitti, men nu har jag ingen aning om hur det blir ju. Har mailat läraren men inte fått svar.
 
Jag jobbar på en gymnasieskola på sidan av studierna och där har man dragit igång med distansundervisning idag också. Men vi använder teams och Microsoft meeting vilket fungerar utmärkt! Vi var närmare 40 idag på konferens och det visades Powerpoint och filmer. Allt spelades även in och las ut strax efteråt. Lite intressant att gymnasieskolan är bättre förberedd än universitetet och högskolor. Dotterns gymnasium är lika snabba och arbetar med Googles plattform, de kör Google meet, hang ut osv.
 
Jag tror jag har fått 42/60 på senaste tentan. Det bör ju vara godkänt men jag minns inte om man var tvungen att nå 50% per fråga eller om de räknar på hela tentan.

Men jag tror jag räknar det som minst E tills något annat resultat uppenbarar sig.
 
Nu har keramikkonst bestämt att bedriva undervisningen på distans.. Hoppas folk hittar verkstäder att hyra in sig i och att staten betalar kostnaden.
Även metallkonst kan ju få problem..

Nyfiken på hur Konstfack löser det.
 
Ingen info från min högskola än eller från läraren som håller i opponeringen på fredag :( Hoppas det kommer imorgon, så vi vet hur vi ska förbereda oss och om man t.ex. måste ordna så man kan ha videosamtal på datorn eller om det blir skriftligt.
 
Vi ska ha lektionerna digitalt och än så länge fortsätta planera för att gå ut på APL i maj. Blir en del omplanering i upplägget för uppgifterna. Återstår att se vad det innebär.

Jag är sjuk och har dålig koncentrationsförmåga, så jag ligger redan efter. Känns inte alls bra. Hoppas på att orka fokusera imorn.
 
Nu har vi fått länk till att skaffa Zoom. Ni som använt det, det är bara en webbtjänst va? Eller måste man ladda ner något till sin dator?
 
Det går att lära sig juridiken ändå. Och diskutera kan man ju göra genom inlägg i lämpligt forum om det är svårt att få till live :)
Jadå, självklart förstår jag att det går att lära sig juridik ändå :) Men då hela våra kurser uteslutande är uppbyggda på diskussionsseminarium så drar jag ändå slutsatsen att det är något våra lärare anser vara en viktig byggsten, men har ingen oro över att de inte skulle lösa det, var mer att jag drog slutsatsen att vi förmodligen inte kommer få uteslutande kompletterande skrivuppgifter då diskussionen faller bort då, även om jag personligen inte hade haft något emot det:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
794
· Visningar
42 022
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 986
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 651
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp