Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sökt en Master.
Som jag inte har råd att läsa, eller ens har intresse av. Men som verkar rimlig som pålägg på kandidaten.

Varje 15/4 utlöser ngt slags psykotiska symtom... every year, James. Sedan 2002.
Måste.söka.kurser.annars.dör.en.kattunge!!!!!
 
Bleh, jag har skickat in ansökan till en utbildning i höst men känner mig väldigt osäker. Jag hade tänkt börja läsa litteratur i förväg men min chef har varit ovillig till att sänka min arbetstid, mycket pga corona. Jag ska ha ett möte med min chef och en från facket imorgon om detta. Men mötet har skjutits upp så mycket att jag känner att jag har knappt något försprång kvar om jag ska ha semester i sommar också.
Jag vet inte ens om jag kan få arbetsledighet för studier :arghh: (pga min anställningsform)

Om jag väntade ett år så skulle det (tror jag) innebära att de måste anställa mig till fullo då jag jobbat tre år åt dem nästa vår. Vilket skulle innebära trygg anställning som skulle innebära självklar arbetsledighet för studier, medan om jag börjar nu medan jag har kontrakt för bara ett år så kan de lika gärna inte ge mig ett nytt kontrakt nästa vår 🤷‍♀️

Och så känner jag ju inte till framtidsutsikterna inom yrkena som utbildningen kan leda till nästa år, om corona fortsätter eller om det blir många arbetslösa som behöver jobb... :cautious:

Detta sög lite lusten ur mig, och jag är samtidigt lite trött på mitt jobb. Mäh.
 
Tog tag i saken och beställde två av kurslitteraturerna, den tredje var dyrast och en övningsbok för ett program så den kan jag ändå inte använda förrän till hösten så den fick vara. Men nu har jag beställt de andra två iallafall!
Har dock delprov kvar i maj så jag vet ju inte om jag kommer in eller inte, men värt att försöka börja tänkte jag.
 
Jag sliter med grupparbeten. I ena kursen är det inte mindre än 2 grupparbeten och om man inte får högsta poäng på dem kan man inte få A i kursen, hallå press! Känns verkligen inte bra, särskilt eftersom vi inte fick välja grupper. Nu ska allt dessutom koordineras på distans och sen ska vi hålla redovisning i grupp på distans, kommer bli underbart. Plus att två grupp-PM ska in. Känns verkligen hopplöst..

I den andra kursen är det inga grupparbeten, men vi har seminarium i grupper och ingen läser ju någonsin det vi ska ha läst så det blir inget vettigt utav det istället. Känns lite surt när man själv gör som man ska, alltså läser litteraturen och svarar på de förberedande frågorna, men sedan inte har någon att diskutera med :down: Just nu längtar jag mest till sommaren så att jag får ett litet break från studier, det behövs!
 
Vi fick besked om VFU-placering idag. Jag fick ingen av de fem jag valde. Så nu är min plats 7 mil bort istf 4 och utan myndighetsutövning som jag ville ha. Handledaren har jag redan träffat och jag gillar henne så det är inte det. Men ändå.

Jag vet inte exakt hur jag ska hantera det.

Kanske att jag iaf kan få i uppdrag att skriva en c-uppsats åt organisationen. Alltid något.

Har iaf frågat hur det kommer sig att jag inte fick någon önskad plats.
 
Imorgon är kursens sista seminarium, sen väntar en veckas tentaplugg. Tiden går så fort!
På tal om 15/4 behövde jag inte sökta några kurser i år då det sköts internt på utbildningen.. hjärnan går loco över detta och känns som jag glömt något, är ju nästan lite av en given grej att man sökt kurser och utbildningar varje vår😅
 
Andra veckan på praktiken påbörjad. Trivs så himla bra redan. Arbetsgruppen är jättebra och alla måna om mig. Förutom att göra nytta så vill de dessutom att jag ska få se en hel del.

Det här gör mig sugen på att faktiskt byta yrke i några år :).
 
APL ändrad från 5 till 3 veckor.
Ska starta på måndag.
Jag är hemma med astma/allergisymtom, d v s i karantän.
Är frustrerad, sur och bekymrad. Om jag inte kan göra min APL blir jag inte färdig och då släpar den sista terminen i ett halvår, till nästa APL-period. JAG ORKAR INTE DET!!!
 
Har lyckats bli klar med en gruppuppgift. PMet går det dock sämre med... Men jag är på väg ut ur svackan hoppas jag så jag ska ta tag i det imorgon!
 
Åh den suger verkligen!
Ja förra kursen kände jag att jag verkligen bara slängde ihop något och fick ett VG och så nu när jag kände att jag hade koll och prickat in alla delar så blir det ett U. Skickade iväg ett meddelande till ansvarig och frågade om man får någon feedback. Får man inte det så står jag som ett fån till omtentan. :(
 
Sökt nya masterskurser till hösten som förhoppningsvis ska passa mig bättre än föregående fiasko. Ligger i urvalsgrupp AVGR2, med meritvärde 293 av max 300. Hoppas att det ger mig en god chans!
 
Fick feedback och jag behöver bara skriva omtenta på de två frågorna som jag fick U på, de andra två frågorna fick jag VG på :meh: Rent krasst handlar det om att jag måste skriva mer för idioter och inte förutsätta att läsaren faktiskt har lite koll. ;) Nåja två frågor ska jag väl kunna skriva tycker jag. En kurskamrat som är godkänd har lovat att läsa och kolla att det verkligen är idiotförklarat när jag har fått uppgiften. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 115
· Visningar
60 699
Senast: sweep
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 177
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 850
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp