Jag hade absolut inte förväntat mig det och hade sett det som ett plus om det stod i studiehandledningen vad som gick att hitta på elektroniskt, men verkligen inte som nån självklarhetJag tycker att det är så himla bra och lärorikt att läsa era diskussioner och synpunkter på era utbildningar. Det är liksom som en enda stor kursutvärderingeftersom det får mig att tänka till kring hur jag lägger upp uppgifter, vad jag informerar om och hur jag informerar om det. Sedan håller jag inte alltid med, men det är en annan sak - och kanske fullt begripligt eftersom man som student inte har full insyn i alla knepigheter och bestyr man har som universitetslärare (precis på samma sätt som vi inte har full insyn i studenters dito).
Hur som helst, jag har en fråga där jag behöver er värdefulla hjälp eftersom det var ett tag sedan jag själv studerade: Om ni läste en distanskurs eller ett program på distans, skulle ni då förvänta er att all kurslitteratur fanns tillgänglig elektroniskt (t.ex. som e-böcker via universitetsbiblioteket)? Alternativt, skulle ni åtminstone förvänta er att det fanns information i förväg om att all litteratur inte finns tillgänglig elektroniskt och att ni behöver köpa fysiska böcker för att genomföra utbildningen?

Jag har nog inte skrivit i tråden tidigare, men jag har börjat termin 1 på socionomprogrammet och det verkar som helt rätt utbildning