Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Tack! Är rätt nöjd faktiskt! :)

Detta är jägarvila:

images

Kl

Påsken är snart här och så tillika mat i mängder och en massa godis. Eller? Hur lägger ni upp planen på påsk? Är det en helg där allt är tillåtet eller ska ni begränsa intaget av godsaker?

Eftersom jag jobbar under påskhelgen så hoppas jag på att kunna begränsa mängden godsaker rätt rejält ändå. Nu verkar min kropp tåla att jag äter godis då och då utan att det ska gå helt åt helvete, men jag känner att jag är i ett bra flow just nu. Efter att ha provat äta en biskvi häromdagen med ett rejält blodsockerfall efteråt, så kommer jag nog låta bli sötsaker in i det längsta nu..

Det stod ett påskägg på skrivbordet när jag kom till jobbet nu. Ger den till syskonbarnen! Känner mig inte ens sugen.

I måndags började jag på Dukandietens attackfas.

Startvikt 68,2. Målvikt 58

Jag tänker äta av allt, men inte i hiskeliga mängder. Jag lägger även in extra pass med motion dessa lediga dagar!

Jag kommer inte att äta godis alls, jag har blivit av med mitt sötsug så det är dumt att trigga igång det. Jag kommer tänka på vad jag äter också, men jag kommer nog ta mig ett glas rödvin istället :).

Vägde mig igår och vågen stod på - 1 kg.
Sammanlag har jag gått ner 8 kg sedan januari, 8 kg kvar att gå ner och det känns inte som en omöjlighet längre..

Jag är nöjd i dag. Veckans crosstrainerpass har känts bra och dagens tjuvvägning visar samma vikt som förra fredagen trots SJUKLIGT frossande fre, lör och sön. Trots att jag är trött, besviken och less ska jag försöka att inte känsloäta i påsk. Ser dock fram emot currysill :)

Mamma ville gärna ge mig ett påskägg, men undrade lite vad hon skulle lägga i då hon vet att jag gärna inte äter massa godis. :) Så jag önskade mig lite roliga frukter istället :D. Och maten blir inga problem ändå, jag har lärt mig hur man ska göra nu. :) Så inget godis, och inte överdrivet med mat - påsken kommer gå som en dans :D :banana:

kl

Kul att höra hur ni tänker. :) Min plan är liknande som de flesta av er, jag ska äta lite av allt men hålla nere mängderna. Lite godis blir det nog men det är inte lika gott längre så jag tror inte att det blir några problem att bara äta lite.

Med vikten går det fortsatt bra, 69,4 kg idag! Min "officiella" månadsvägning är på måndag (den 1:a) och då hoppas jag att jag håller denna vikten ungefär.

Fördelen i alla fall för mig som dragit ner på kolhydrater är att påskbuffen har ganska bra sån mat.

Kl

Påsken är snart här och så tillika mat i mängder och en massa godis. Eller? Hur lägger ni upp planen på påsk? Är det en helg där allt är tillåtet eller ska ni begränsa intaget av godsaker?

Jag är en "lagom är bäst"-människa, och tror inte på benhårda förbud. Jag kommer att äta lagom av eventuell påskmat, och nog blir det några godisbitar på påskafton! Ser fram emot det. :D

För övrigt har jag nog tänkt öka mitt kcal-intag efter nästa vecka. Just nu ligger jag på knappa 1300, och det har fungerat superbra i snart 9 veckor, jag orkar träna, jag känner mig stark och pigg och går ned i vikt. Men jag börjar känna mig less på att behöva "vända på femöringarna" om ni förstår vad jag menar. Finns NOLL utrymme för spontanitet, vill jag ta en latte på stan får jag skära ned på ett mellanmål osv. Så jag tror jag går upp till 15-1600 nånting. Jag lär ju gå ned i vikt ändå, skulle jag gissa. Annars får jag väl ändra tillbaka igen.

knapp

Var till dietisten igår, - 3kg igen, TROTS en massa godis och sådant... :o
:bump:

Frågade henne om hon kunde se totala nedgången någonstans, inte där och då sa hon så hon ringde mig nu på fm (lagom när jag stod och funderade på om jag skulle träna eller inte...) och sa att sedan jag började hos dem så (i september, tror jag?)...jag flög upp till gymmet sedan kan jag säga.

-17.5 kg! :bow:
Dessutom har jag ju tränat sedan i slutet av januari, och i lördags beställde jag från Ellos - för att testa köpte jag ett par byxor i 1 stl mindre än jag "har" idag.
och ett par som var 2 stl mindre...
De första var åt h-vete för stora, och de andra satt PERFEKT, mot det stora hållet t.om.

Herrejäklar vad bra jag är! :D :bump:

Sitter för övrigt och funderar på om jag ska iväg på ett BodyBalance-pass ikväll...do or don´t?

He dig iväg på body balance! Sjukt skön träning, tycker jag!

Grymt bra jobbat! Jag blir så himla peppad när jag läser om allas viktnedgångar och jag ÄLSKAR att jag faktiskt ser resultat så himla fort! Tidigare har jag varken vägt eller mätt mig, och det är ju det sämsta man kan göra, då ser man ju inte vad som faktiskt händer! Sjukt taggad är jag!

Härligt, jättebra jobbat!! :)

Reykur, jag tycker det låter som en bra ide. Du lär fortsätta gå ner även på det kcal-intaget :)

Jag blir också jättepepp av att höra om andra och hur de jobbar på och lyckas med vad de vill! :)

Såhär ser min graf ut, från september till nu. Jag droppade ju en hel del vikt innan detta också, totalt är jag nu uppe i ca -20 kg! :eek: Det har tagit tid, men känns sjukt värt.

Skaumlrmavbild2013-03-28kl145520_zpse2c4792d.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka