Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjölkprodukter innehåller ju laktos som är en typ av sockerart.Kollade nu. Det är Lindahls. Står utan tillsatt socker men det står samtidigt sockerarter 2.8%.
Hur mycket tränar ni?
Jag tränade i söndags och igår. Sen funderar jag på att träna idag och på fredag och sen söndag igen. Det blir 5 pass på en vecka är det mycket/lite/lagom?
Jag går för det mesta på medelpass på Friskis.
KL
detta har varit en urdålig vecka, fika/onyttigheter tis-tor, idag har jag inte ätit något onyttigt, men är vrålhungrig. Eftersom jag ska iväg imorgon så kommer det inte heller bli mer än en fastedag denna veckan. Motionen har varit obefintlig p.g.a. ont i benet, trötthet och umgåtts med en kollega 3 dagar efter jobbet. Känner mig oduglig och som jag borde ge upp för jag har ju tydligen inte karaktär för och gå ner i vikt.
Fast en fika (eller tre) behöver ju inte automatiskt vara katastrof, finns ju saker att dricka utan kalorier (kaffe, te, lightdrycker) och det finns ju ofta väldigt små kakor eller en liten chokladpralin med. Annars kan man ju passa på att äta en måltid med när det är fikadax, fikan behöver ju inte vara en massa "godis" utöver din vanliga mat. Och ibland tycker jag inte det är nån katastrof att ta en stor bakelse istället för en riktig måltid
När det gäller motion brukar jag försöka tänka "bäst är den motion som blir av". Orkar jag inte ta mig till gymmet så är det fortfarande mycket bättre att jag åtminstone gör några situps på golvet framför tv:n. När jag väl gjort det brukar det slinka med några övningar till. Visst, jag hade säkert fått mer motion om jag faktiskt gick till gymmet och tränade där, men blir det inte så så är det fortfarande bättre med något.
Någon som har något bra tips på hur man ska göra för att inte vakna mitt i natten av hunger när man fastat? Vaknade kl 4 i morse... Visst att många dieter påstår att man blir piggare av att följa dom men ja, det är ju kanske inte riktigt såhär jag vill bli pigg![]()
Mitt i natten?
Började jobba 03.25, det är morgon![]()
Jag är verkligen inte någon morgonmänniskaGissar på att du inte går upp då om du inte ska jobba. Eller gör du det är du galen enligt mina preferenser
![]()
4-5 är jag oftast vaken. Det blir så när man börjar tidigt.
Men poängen var mest att det ju inte är mitt i natten![]()