Vikttråden 2015

@lil-sis känns det fortfarande bra att ha genomfört operationen? Hur länge sedan var det du gjorde den nu?

knapp

Blev ett litet glas turkyoghurt kl12 och nu har jag precis ätit riktig lunch.
Var sjukt sugen på veg. Carbonara, vilket inte är ett alternativ eftersom det är alldeles för kaloririkt. Men vem gillar inte en utmaning? Kokade upp en mindre portion pasta och gjorde en sås på bara ett par matskedar, kryddade rikligt och vände ner pastan i den. Toppade upp med ordentligt med sallad och tomater. :d
Fortfarande en del kalorier men en betydligt fräschare måltid och ett hyfsat alternativ till "ordentlig" mat.

Ja!

1 oktober så 4½ månad (dvs inte särskilt lång tid alls egentligen).

Har såklart små dippar ibland men på det stora hela är jag jättenöjd men livrädd för att förstöra det.
41/2 månad är inte särskilt lång tid alls. :) Kul att få följa din resa här, förstår att det är en del att fortsätta kämpa med.
Har en väninna som gjorde en för ett par år sedan, hon kämpar fortfarande med hur man ska tänka emellanåt men det har verkligen förbättrat hennes liv. :) Vilket är jättekul som vän!

Tillbaka på gymmet igår efter förra veckans influensa :devil:. Tog det väldigt lugnt men fick ihop ett bra pass ändå och det kändes helt ok.
Ikväll blir det styrketräning 5 övningar + löpband och imorgon ridlektion. Onsdag är det ny gruppträning och längre än så vågar jag inte planera. Blev ju skit förra veckan när jag var duktigt la upp en hel veckas träningsprogram :cool:

Känns bra viktmässigt men kommer inte väga mig förens nästa vecka, tror inte min våg riktigt är pålitlig. (Speciellt inte när den häromdagen visade att katten gått upp i vikt trots ny dyr dietmat :confused: vågar 17 väga sig själv då :crazy:)

Maten idag har så här långt varit en portion Prenet Bas + kaffe med mc-olja till frukost
Torskrygg, broccoli, smör och blandad grönsallad till lunch och så lite mer kaffe här på eftermiddagen
Ikväll blir det en portion BCAA innan träningen och så något proteinrikt till middag. Troligtvis spenatomelett.

Var precis ute på en timmes promenad. Inte speciellt kul eller skönt idag. Kan det inte vara lite varmt och soligt snart? Jag brukar gå en timme om dagen(4-5 dagar i vecka), men då som transport/vardagsmotion, och det är inget jag tänker på, utan det är automatiskt. Har nästan alltid ljudbok eller musik i öronen, och då knappt tänka på vad jag gör. Men hur gör ni för att motivera er att gå ut denna årstid? Brukar inte ha problem men nu känns det fan motigt...

@detordnarsig att inte frysa är no.1 för mig. Och så ska det vara enkelt att släåpa ut värmen när man väl får upp den. Ibland hjälper det för mig att ha en termosmugg med varmt te i. Nackdel är ju att man måste hålla reda på den när den är tom.

knapp

Sitter och pluggar till tentan och tycker det är enormt svårt att motstå att ha något att tugga på. Vägde mig idag fastän jag tänkt göra det på torsdag. Upptäckte att golvet lutar betydligt mer än vad jag trodde att det skulle göra, vägde mig sex- sju gånger och vikten pendlade 4 kg. :mad:
Fan också! Lättast är ju att välja ut så att man väger sig på samma ställe hela tiden, men vad hjälper det om vikten är fel?

Jo men jag trodde att man alltid ska äta så hela livet då eller? Kommer du öka portionerna som småningom? Eller hur gör man som opererad?

De flesta äter lite mer med tiden, ja.

Men man ska ju äta minst 6 gånger om dagen, så det går att lägga sig på rätt höga kcal-nivåer om man vill det.

Kaffe

Kall pasta och kall stekt kyckling. Kokta grönsaker.

Ett halvt äpple och morotsstavar.

Kaffe

En mellanstor fralla med ost och kalkonpålägg.

Ett halvt äpple och en liten morot.

2 kokta ägg med lite Rom. Ett och ett halvt knäckebröd.

Hade ett galet sug innan frallan men sen avtog det otroligt nog.

Knäcke m cheddar.

100g kvarg.

Fralla M ost och skinka, övre halvan av brödet.

250g pasta och köttfärssås.

Knäcke M smör

Mjukt bröd med smör, en tunn skiva.

Proviva yoghurtkvarg, 160g.

235g fransk gryta med kyckling.

Så himla mätt.

Men åt bara en macka och pastan igår = hungrig idag.

Drygt 1300kcal enl LifeSum.

Senast ändrad:
Knäcke m cheddar.

100g kvarg.

Knäcke M smör

Så himla mätt.

Knäcke m cheddar.

100g kvarg.

Knäcke M smör

Så himla mätt.

Får du i dig så mkt som 250 gram pasta alltså?

@lil-sis känns det fortfarande bra att ha genomfört operationen? Hur länge sedan var det du gjorde den nu?

knapp

Blev ett litet glas turkyoghurt kl12 och nu har jag precis ätit riktig lunch.
Var sjukt sugen på veg. Carbonara, vilket inte är ett alternativ eftersom det är alldeles för kaloririkt. Men vem gillar inte en utmaning? Kokade upp en mindre portion pasta och gjorde en sås på bara ett par matskedar, kryddade rikligt och vände ner pastan i den. Toppade upp med ordentligt med sallad och tomater. :d
Fortfarande en del kalorier men en betydligt fräschare måltid och ett hyfsat alternativ till "ordentlig" mat.
Till kvällsmat blev det ett kokt ägg, sallad med mozzarellaost och två knäckemackor med ost.

Hamnade på övre skalan av vad jag bör äta under en dag, alldeles för kaloririkt men helt ok portionsstorlekar.

Det känns som att den här dagen har gått åt skogen matmässigt. Jag har verkligen varit jätte stressad idag, jobbat, städat som en galning (ska hyra ut min lägenhet) och sen också varit iväg och gymmat. Så jag har liksom inte alls haft tid att reflektera över vad jag stoppat i mig. Eller ja lunch och middag har jag lagt in exakt i appen, men det övriga snackset har det blivit si så där med. Sen som vanligt så är det svårt att räkna ut hur mkt jag bränt på träning idag, plus att jag ju rört mig mycket övriga dagen också. Men jag skulle gissa på att jag ligger 300 kcal över max säkert.

Nya tag imorgon! Jag får hoppas att detta inte påverkar viktnedgången allt för mycket negativt.

Här har vågen stannat på 61,1 och rör sig inte ur fläcken :(. Den var ju nere ett kort tag på 60,7 men har alltså hoppat upp igen.

Jag äter nog runt 1700-1800 kcal per dag men jag tränar varje dag också och känner att jag inte vill dra ner mer, dessutom äter jag inget sött eller skräp. Jag äter betydligt mindre än jag brukar äta, äter annars lika mycket som sambon och ändå bra vikt så för mig så känns 1700-1800 kcal ganska lågt.

Jaja, det är väl bara att härda ut och hoppas den kommer igång, måtten har inte direkt ändrat sig men jag ser ju (och känner) att kroppen känns fastare efter all träning och min kondis har absolut blivit bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?