Haha vilken skillnad!! Men får du inte näringsbrist av att äta så lite mat eller?
Jo men det är ju typ poängen såhär i början
Äter på läkarens order ganska mycket tillskott i pillerformat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha vilken skillnad!! Men får du inte näringsbrist av att äta så lite mat eller?
@lil-sis känns det fortfarande bra att ha genomfört operationen? Hur länge sedan var det du gjorde den nu?
41/2 månad är inte särskilt lång tid alls.Ja!
1 oktober så 4½ månad (dvs inte särskilt lång tid alls egentligen).
Har såklart små dippar ibland men på det stora hela är jag jättenöjd men livrädd för att förstöra det.
Jo men jag trodde att man alltid ska äta så hela livet då eller? Kommer du öka portionerna som småningom? Eller hur gör man som opererad?Jo men det är ju typ poängen såhär i början
Äter på läkarens order ganska mycket tillskott i pillerformat.
Jo men jag trodde att man alltid ska äta så hela livet då eller? Kommer du öka portionerna som småningom? Eller hur gör man som opererad?
Knäcke m cheddar.
100g kvarg.
Fralla M ost och skinka, övre halvan av brödet.
250g pasta och köttfärssås.
Knäcke M smör
Mjukt bröd med smör, en tunn skiva.
Proviva yoghurtkvarg, 160g.
235g fransk gryta med kyckling.
Så himla mätt.
Men åt bara en macka och pastan igår = hungrig idag.
Drygt 1300kcal enl LifeSum.
Knäcke m cheddar.
100g kvarg.
Fralla M ost och skinka, övre halvan av brödet.
250g pasta och köttfärssås.
Knäcke M smör
Mjukt bröd med smör, en tunn skiva.
Proviva yoghurtkvarg, 160g.
235g fransk gryta med kyckling.
Så himla mätt.
Men åt bara en macka och pastan igår = hungrig idag.
Drygt 1300kcal enl LifeSum.
Till kvällsmat blev det ett kokt ägg, sallad med mozzarellaost och två knäckemackor med ost.@lil-sis känns det fortfarande bra att ha genomfört operationen? Hur länge sedan var det du gjorde den nu?
knapp
Blev ett litet glas turkyoghurt kl12 och nu har jag precis ätit riktig lunch.
Var sjukt sugen på veg. Carbonara, vilket inte är ett alternativ eftersom det är alldeles för kaloririkt. Men vem gillar inte en utmaning? Kokade upp en mindre portion pasta och gjorde en sås på bara ett par matskedar, kryddade rikligt och vände ner pastan i den. Toppade upp med ordentligt med sallad och tomater.
Fortfarande en del kalorier men en betydligt fräschare måltid och ett hyfsat alternativ till "ordentlig" mat.
Får du i dig så mkt som 250 gram pasta alltså?
Jaha men då är det ju inte så mycket. Trodde du åt 250 g pasta. Rimmade inte med vad du har berättat.Pasta och köttfärssås tillsammans, ja vissa dagar, andra dagar inte.
Aha, då fattar jag. Är du nöjd med livet efter operationen? Jag funderar lite eftersom min syster nog ska göra en.De flesta äter lite mer med tiden, ja.
Men man ska ju äta minst 6 gånger om dagen, så det går att lägga sig på rätt höga kcal-nivåer om man vill det.
Aha, då fattar jag. Är du nöjd med livet efter operationen? Jag funderar lite eftersom min syster nog ska göra en.