Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@MarieJ frågan är om det inte är så att det är skadligare att inte göra något alls i deras fall?
Tror f.ö. att de är noga övervakade av läkare och PT just för att de går åt de så hårt.
Så nu har jag varit på invägning inför viktkampen (smart lägga på sig lite extra vätska innan så man startar på en högre ingångsvikt)
Jag har muskler tydligen, tom mer muskler än genomsnittet för en kvinna i min ålder och med min längd, bara att de döljer sig ganska väl under fettlagret (som då givetvis också är högre än det bör)
Hade även som sagt ganska mycket vätska i kroppen.
Det ingick även ett provpaket måltidsersättning så jag tänkte ja va 17. Vi provar 2 dagars kuren och så kan jag variera chia-puddingen med måltidsersättning till frukost (14 portioner)
Så nu gäller järnet i de 12 veckor som programmet håller på. Lyckades jag gå ner 10 kg på lika många veckor i våras utan träning ska jag klara minst lika många nu med bra kostplan och träning.
Här ska vinnas![]()
Vad bra med ett program! Lycka till kommer säkert gå superbra!!
Vägde mig i morse, 2 hg ner, skönt att det rör sig på rätt håll även om jag vet att det är dumt att väga sig varje dag. Ska försöka väga mig en gång i veckan istället som jag gjort innan, annars blir jag smått knäpp.
Om du väger dig varje dag så se till föra in siffrorna i ett diagram (excel är jättebra om man kan det) men det går göra på papper eller i någon viktapp i telefonen.
Sen gör du en avstämning typ varannan vecka och tittar hur prognosen är.
Såg en föreläsning på nätet, hon väger sig och registrerar det varje dag men tittar bara på hur det ser ut typ en gång i månaden.
Nu har hon en våg som automatiskt för över vikten i ett diagram via Wi-Fi , så hon behöver aldrig kolla vad som står på vågen![]()
-1,3 kg den här veckan!![]()
Nu när jag började logga allt jag äter och räkna kalorier sen i måndags så kommer jag på mig själv med att vilja vara så jäkla duktig och petig med varenda kalori, fast jag vet att det bara blir missriktatMed träningen jag lagt in hade jag tydligen kunnat äta dubbelt så mycket både igår och i måndags och fortfarande hamna under den gräns jag satt (för att gå ned 0,5 kg i veckan). Så idag tänkte jag att jag skulle unna mig något gott, för att se hur det påverkar dagsintaget. Tänkte mig någon slags fikabröd till eftermiddagskaffet, men det blev en äggmacka (såg en kaviarreklam på TV-n... lättpåverkad, jag? nej, nej
)! Blev väl ungefär samma kalorimängd kan jag tänka mig, men betydligt mer mättande
![]()
Har invigt runkeeper idag ocksåOch storytel. Så jag gick en promenad på en timme i ganska bra tempo och lyssnade på bok samtidigt. Blev väldigt trött men kände mig ok i kroppen, var nog bra att jag inte åkte till gymmet idag.
Blir promenad imorgon med på förmiddagen…kan man förresten inte dela runkeeper med vänner? Tänkte om man vill promenera samtidigt via appen för att sporra varandra?
Åh vad gott det låter!spenatpaj gjord i urgröpt paprika
@nejlica hur räknar du kalorier? Väger du allt innan det hamnar på tallriken och var får du värdena i från?
Jag brukar försöka kolla upp värdet på det jag äter, men allt slutar på en uppskattning då jag aldrig väger maten.