Härligt
@Trott, 3 kg är ju toppenbra!
----------
Min matdag var jättebra tills kvällen kom. Jag föll återigen i samma grop, problemet jag har att lösa och anledningen till att vikten tickade uppåt från första början. Jag älskar att småäta. Jag gör det inte för att döva någon ångest eller så, jag gör det för att jag verkligen gillar att sitta och mysa i soffan och tugga på någonting samtidigt som jag surfar eller kollar på nån tv-serie. Själva grejen
att äta, det gillar jag. Oftast går det bra att äta normala mål mat och sen är jag nöjd, men vissa dagar kan jag gå och plocka i skåpen och äta tills det sprutar ur öronen. Det behöver inte vara godis, det kan vara knäckebröd eller salta kex, torkad frukt, småkakor, skorpor...
Såklart har jag försökt komma ifrån det här genom att inte köpa hem nämnda matvaror. Men förra helgen bakade sambon till jobbet och det blev en massa grejer över... Jag sa till honom att han antingen fick ta med det till jobbet eller gömma det men det har inte blivit av. Och idag gick jag lös på det såklart. Jag har ingen ångest nu, har inga såna tendenser men jag känner bara att det är jäkligt onödigt. Det handlar inte om viktnedgång per se, jag är normalviktig och vill mest gå ner några kilon av fåfänga skäl, men det handlar om ett beteende som jag inte trivs med. Jag blir bara så trött på mig själv ibland.
Så, nu har jag blottat mina problem för hela buke

Men dels vill jag skriva av mig och kanske få några råd. Dels vill jag också säga att resan är inte över för att man har nått sin målvikt. Jag har gått ner 12 kilo och lärt mig mycket om mig själv och min kropp, men jag måste hela tiden passa mig för att inte trilla dit. Hårt arbete krävs för att tappa kilona men det krävs fanimej nästan mer för att hålla sig på målvikten.