Vikttråden 2015

Jag känner mig urkass på att veta vad jag borde äta för att min kropp ska må bra, ställde mig på vågen i morse för att se vad siffran låg på, denna gång hamnade den på 60,8 kg, kändes väl lite sådär då jag märkt av att jag tappat lite i vikt.
Grejen är att jag är ursämst på att äta rätt och har knappt någon aptit, när jag jobbar blir det mest mackor så ska jag äta ordentligt när jag kommer hem istället, men motivationen att laga mat är låg när jag kommer hem. Ibland har det blivit någon pizza, ibland gröt. på helgerna brukar jag laga mat, funderar mest på om det finns något piller eller liknande så man får i sig det kroppen behöver om man inte kan få det via sitt matintag? :/

Gå till en dietist så får du hjälp :)

Vilken lyx! Idag har jag råd med stor frukost, ordentlig lunch, en Gainomax efter träning, mycket frukt, kanelbulle och 1,5 glas vin till middagen.

Jag som var rädd att inte orka träna om jag minskade intaget med 500 kcal per dag, men faktum är att det hittills bara är torsdagens vilodag som har varit jobbig ur matsynpunkt.

Jag brukar duscha, men ibland gör det för ont för att stå. Nu har det släppt (även om jag inte kan knäppa byxorna) och allt är som vanligt, men jag kommer sova med en varmvattenflaska på magen, det är fin det med!

Värktabletter funkar bara sådär tyvärr, iaf de första två dagarna, brukar ta en ipren+ en alvedon.
Provat Pronaxen? Det är det enda som hjälper mig vid mensvärk :)

Det blev morotskaka. Verkar dock som det inte var så mycket kalorier.eller ja...det var ju bättre än chokladkaka. 350 kcal räknar jag på. För den var inte sött alls och glasyren var syrlig.

Det är ju för att man har i citron och cream cheese förutom en massa florsocker och smör :d

Jag har ramlat dit två dagar nu och ätit lite för mycket. Jag brukar ALDRIG ha behov/sug av något. Men jag antar detta är konsekvensen av magsjukan jag har haft! Måste väl äta igen allt jag missat ;) Får se vad vågen hamnar på imorgon!

Jag känner mig urkass på att veta vad jag borde äta för att min kropp ska må bra, ställde mig på vågen i morse för att se vad siffran låg på, denna gång hamnade den på 60,8 kg, kändes väl lite sådär då jag märkt av att jag tappat lite i vikt.
Grejen är att jag är ursämst på att äta rätt och har knappt någon aptit, när jag jobbar blir det mest mackor så ska jag äta ordentligt när jag kommer hem istället, men motivationen att laga mat är låg när jag kommer hem. Ibland har det blivit någon pizza, ibland gröt. på helgerna brukar jag laga mat, funderar mest på om det finns något piller eller liknande så man får i sig det kroppen behöver om man inte kan få det via sitt matintag? :/

Finns det inga smoothies eller bars eller något som bara är färdigt som innehåller det man behöver? Förvisso inte lika enkelt som att bara stoppa i sig ett piller, men ändå lättare än att ha pressen på sig att laga mat varje dag. En avokadohalva (med lite salt och peppar på :d) till maten gör ju mycket för att komplettera måltiden t.ex. Och de gånger du lagar mat på helgerna kanske du kan göra ett par matlådor också?

Jag brukar i all fall ha en ask med körsbärstomater hemma så kan jag bara slänga på några på tallriken till varje måltid och det är ju också enkelt. Eller en påse färdig sallad och lite nötter och olja att strö över det. Överlag så tror jag att bara man kommer fram till vad man själv tycker är enkelt och vad som går fort så är det mycket lättare att få till att alltid ha det hemma och på så vis få till en mer komplett måltid.

Finns det inga smoothies eller bars eller något som bara är färdigt som innehåller det man behöver? Förvisso inte lika enkelt som att bara stoppa i sig ett piller, men ändå lättare än att ha pressen på sig att laga mat varje dag. En avokadohalva (med lite salt och peppar på :d) till maten gör ju mycket för att komplettera måltiden t.ex. Och de gånger du lagar mat på helgerna kanske du kan göra ett par matlådor också?

Jag brukar i all fall ha en ask med körsbärstomater hemma så kan jag bara slänga på några på tallriken till varje måltid och det är ju också enkelt. Eller en påse färdig sallad och lite nötter och olja att strö över det. Överlag så tror jag att bara man kommer fram till vad man själv tycker är enkelt och vad som går fort så är det mycket lättare att få till att alltid ha det hemma och på så vis få till en mer komplett måltid.
Jag brukar göra matlådor, men det blir lite träligt att äta samma mat nästan varje dag. :/
Försöker sakta få ordning på mitt liv igen, hoppas det blir bättre speciellt sen när solen och värmen kommer igen. :)

Provat Pronaxen? Det är det enda som hjälper mig vid mensvärk :)
Kan man ta det vid mensvärk också? Det visste jag inte.. så det ska jag prova! Som tur är det bara de två första dagarna jag får så ont.

knapp

Igår blev en hyfsad matdag, blev köpesallad. Till det tillkom två cannelloni liknande godsaker med ost och grönsaksfyllnad. Åt två gånger igår, delade upp salladen så halva blev lunch och resten middag. Tycker det är svårt att avgöra hur mycket jag ska äta, att äta allt är allt för mycket, men hälften känns lite (tänker normalt sett, nu i viktnedgång känns det helt ok, ev. för energirikt).

Idag blev det fyra knäckemackor hälften med ost och hälften med avokado. Sedan var jag bjuden på middag, det blev FÖR mycket mat, även om jag hejdade mig ordentligt från vad jag tidigare valt att äta. (Så definitivt pluspoäng för det!)
Men hade hoppats att jag tänkt till innan jag valde att ta aioli till maten t.ex. och de där jordnötterna och den extra brödbiten... Så i viktsammanhang så var det ingen bra dag.
Imorgon är det farmors födelsedag som firas vilket blir en ny utmaning, ska försöka hålla mig så gott det går från gottis. Särskilt eftersom middagen idag blev för kaloririk.

Kan man ta det vid mensvärk också? Det visste jag inte.. så det ska jag prova!
javisst kan man det :) dom är väldigt effektiva tycker jag (man får bara ta 2 om dagen), tidigare knaprade jag i mig typ ett helt paket med 20 st ibumetin under en vecka, innan jag provade pronaxen :)

dom är väldigt effektiva tycker jag (man får bara ta 2 om dagen)

Pronaxen får man ta fler av än 2 om dagen faktiskt. Jag har ordination 2-4 st 250 mkgsom startdos och får därefter fylla på vid behov över dygnet. Jag har mina på recept med ordination av läkare dock.

Kan man ta det vid mensvärk också? Det visste jag inte.. så det ska jag prova! Som tur är det bara de två första dagarna jag får så ont.

knapp

Igår blev en hyfsad matdag, blev köpesallad. Till det tillkom två cannelloni liknande godsaker med ost och grönsaksfyllnad. Åt två gånger igår, delade upp salladen så halva blev lunch och resten middag. Tycker det är svårt att avgöra hur mycket jag ska äta, att äta allt är allt för mycket, men hälften känns lite (tänker normalt sett, nu i viktnedgång känns det helt ok, ev. för energirikt).

Idag blev det fyra knäckemackor hälften med ost och hälften med avokado. Sedan var jag bjuden på middag, det blev FÖR mycket mat, även om jag hejdade mig ordentligt från vad jag tidigare valt att äta. (Så definitivt pluspoäng för det!)
Men hade hoppats att jag tänkt till innan jag valde att ta aioli till maten t.ex. och de där jordnötterna och den extra brödbiten... Så i viktsammanhang så var det ingen bra dag.
Imorgon är det farmors födelsedag som firas vilket blir en ny utmaning, ska försöka hålla mig så gott det går från gottis. Särskilt eftersom middagen idag blev för kaloririk.

Bestäm dig för en kaka, en liten bit tårta osv. I förväg. Och gå inte dit hungrig :D

Gud vad mycket det känns som jag kan äta idag? Har ätit stor frukost och middagen gjorde mig så mätt så jag sprängs snart och jag har 530 kcal kvar iaf! Iofs var det tacos och jag tog bara ett bröd men massor med grönsaker och köttfärs å tacosås. grönsaker är ju förvisso låga i kcal. Men jag vägde och la in allt i appen så det ska då stämma :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka