Vikttråden 2015

Funderar på att åka och prova jeans endast för att se vilken storlek jag hamnar på.
Alla mina byxor här hemma, till och med ridbrallorna med superresår går endast att bära om jag viker byxlinningen. Tycker det går så vansinnigt långsamt så det ger en kanske en pepp!

Funderar på att åka och prova jeans endast för att se vilken storlek jag hamnar på.
Alla mina byxor här hemma, till och med ridbrallorna med superresår går endast att bära om jag viker byxlinningen. Tycker det går så vansinnigt långsamt så det ger en kanske en pepp!

Åh,det har jag dragit mig för! Vill inte handla byxor till den här vikten. :( men jag är nog tvungen nu för allt jag har är jag onöjd med. Så liksom du funderar jag på att shoppa byxor i helgen fastän det är något av det värsta jag vet, för det är så få modeller som passar. Pepp till oss!

Åh,det har jag dragit mig för! Vill inte handla byxor till den här vikten. :( men jag är nog tvungen nu för allt jag har är jag onöjd med. Så liksom du funderar jag på att shoppa byxor i helgen fastän det är något av det värsta jag vet, för det är så få modeller som passar. Pepp till oss!
Ja jag avskyr verkligen provrum, osmickrande ljus och så får man se sig själv i underkläderna från alla möjliga håll. Men hoppas på att viktnedgången syns i storlekarna i.a.f!

Ja jag avskyr verkligen provrum, osmickrande ljus och så får man se sig själv i underkläderna från alla möjliga håll. Men hoppas på att viktnedgången syns i storlekarna i.a.f!

Hur mycket har du gått ner ? :)

Men ja jag håller med. Dock har vissa affärer fattat det där och har bra belysning och extra fart på AC:n, så man inte förvandlas till en liten svettpöl.

Gjorde inte alls vad jag borde utan drack öl och åt ost/charkbricka efter jobbet. :cautious: MEN det var supergott och välbehövlig avslappning efter tre asdryga jobbdagar. Sen gick jag hem, ca 2,5 km, istället för att ta bussen som gick precis då. I regnet. Plus!

-100 gram på en vecka (47,9 kg). Det går inte fort, men så använder jag inte Lifesum så mycket längre utan gör smartare val mer eller mindre per automatik nu.

Idag stod vågen på 61,8!
Mycket nöjd med detta då den stod på 64,5 i måndags :p
Märker verkligen hur mycket vätska jag lägger på mig när jag lever loppan en helg, haha.
Räknat kalorier och undvikit onyttigheter någorlunda denna veckan, vilket hjälper direkt.

Idag ska jag på SPA med trerätters och hotellfrukost, så jag räknar med uppgång på måndag igen - men att startvikten är lägre då.
Nya tag med kaloriräkning nästa vecka! :)

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2

71.5 7/3
70.4 14/3
69.2 21/3

Yay!

Nästa mål är BMI 25 och det är vid ca 63kg så det närmar sig :)

Äter ungefär samma sak varje dag nu.
Knäcke med skinka (och ibland ost), 150g kvarg, halv fralla med ost, skinka och grönsaker, 150g kvarg, liten portion mat och ev en till liten portion mat (fisk och potatis, köttfärssås och pasta osv). Ungefär vad som ryms i en större barnmatsburk.

Försöker göra något Hästrelaterat varje dag.

weight.png

Härligt @lil-sis !

Vågen här håller sig strax över 58 kg vilket känns helt ok. Fick inse att jag var tvungen att öka frukosten efter att knappt orkat springa alls på gymmet och sen gick det så mycket bättre. Igår var dessutom fikadag på jobbet så det blev mer än det skulle.

Men löpningen går väldigt bra :) Jag sprang ute idag för tredje gången och trots kuperat elljusspår orkade jag 6 km (!!) på lika bra tid som på gymmet och blev ändå inte särskilt anfådd. Väldigt nöjd. Psyket har också återhämtat sig lite börjar det kännas som, skönt. Har fått tid för bedömningssamtal om en ev. utredning (adhd är väl det som misstänks mest) och det känns väldigt skönt. Just nu känns det som jag börjar gå från depressivt tillstånd till maniskt vilket kan utnyttjas med springandet iaf :p, risken är väl att det blir lite väl bra men jag hoppas jag kan hålla det på en bra nivå med både träningen och maten och hålla i intresset (som oftast avtar efter för kort tid) till 1 maj när 10 km-loppet är som jag tänkte försöka springa.

@Chili Min våg är tyvärr inte riktigt att lita på, så nu på sistone så har jag gått efter mitt skärp. Vilket också blir missvisande, då jag har tappat mer på överkroppen än rumt rumpan. Men nästan 5 cm i midjan, så det märks ju rejält på jeansen.
Tyvärr inte lika mycket på trosorna även om de som var på gränsen på för små sitter bra idag. Även omfånget på mina BHs märks att det har blivit lösare, men vill tappa lite till innan jag köper nytt.

Men samtidigt så går det sååååå låååååångsaaamt. :p Jag äter väldigt lite periodvis och det märks inte. Men samtidigt har träningen mer eller mindre (förutom hästarna och lite yoga) fått hamna på hyllan, har dåligt med ork till det när man ska orka med både skola och jobb på lite mat.
Kommer behöva jobba igång kondition snart och då undrar jag om jag ska äta lite alla dagar i veckan (men ändå äta mer än vad jag gör nu, nu dricker jag en del shakes) och köra shakes två dagar i veckan i nån form av 2:5.

Det sista var någon form av knapplåns svammel. ;)

Ett litet bakslag här. Kände mig allmänt hängig och illamående igår. Bestämde mig ändå för att springa en sväng, men det var riktigt tungt och motigt. Inte alls så skönt och inspirerande som det brukar. På kvällen blev det middag och vin med min vän, och en liten utgång på kvällen helt enligt plan. Jag hade dock inte planerat att bli kalasfull (förmodligen då jag ätit för lite och redan var allmänt ur balans hela dagen) och lyckades fyllekäka varenda kolhydrat jag hade hemma sent på natten :angel:

Så nu är jag bakfull, svullen och har allmänt ont i huvet. Nåväl, så blir livet ibland. Man är inte alltid på topp. Det blev i alla fall en hälsosam frukost och så fort jag mår lite bättre tänkte jag unna mig och vovven en lång promenad för att komma igång lite igen. På´t igen bara :D

För mig går det bra. Äter lite vad jag vill men vågen står ändå på 55.3 kg. Känns bra faktiskt. :)

Måste börja styrketräna så att jag får lite muskler. Vill ha snyggare bakdel. :D

@Singoalla Det är ju nästan omöjligt att inte få bakslag någon gång, jag tror det viktigaste är att man inte tänker "nu var det här förstört", "den här dagen körd" eller "f-n jag börjar om nästa vecka". Desto snabbare man kommer ur det och hoppar på hästen igen desto mer har man att vinna. :)

Så tummen upp :up: och på't igen bara!

@Singoalla precis som Pilot säger så är bakslag något som händer. Förra veckan svullade jag McDonalds, godis och glass flera dagar i rad. :rofl: Men äter man rätt alla andra dar året om så är det inte någon stor grejj. Bara att äta bra igen och inte tänka på det för mycket. :)

@Singoalla Det är ju nästan omöjligt att inte få bakslag någon gång, jag tror det viktigaste är att man inte tänker "nu var det här förstört", "den här dagen körd" eller "f-n jag börjar om nästa vecka". Desto snabbare man kommer ur det och hoppar på hästen igen desto mer har man att vinna. :)

Så tummen upp :up: och på't igen bara!

Helt sant! Det fantastiska med att ha gått ner lite i vikt, är att när man vaknar en morgon som denna inse att man faktiskt fortfarande ser likadan ut. Jag har inte gått upp alla kilon igen bara för att jag hade en dålig dag :D Det är ganska inspirerande i sig, att inse att jag faktiskt har kämpat hårt och att det har redan gett sina resultat. Det kan inte ett litet bakslag ta ifrån mig.

@Singoalla Nej men precis, jag får alltid sådana känslor när jag ska ha mens, dels känner jag mig tjockare och blir ledsen över det.
Men innan var det att jag inte kunde knäppa byxorna på ett par dagar/ fick knäppa upp när jag kör bil. Numer innebär det att jag får spänna ut skärpet till det hål jag hade när jag började. :up: Och jag vet ju att magen försvinner om ett par dagar!

@Pilot Gött att gå på skärp istället för våg! :) Jag har ingen våg så jag kollar sporadiskt på gymmet, men oftast inte för jag tycker det är lite utelämnande att väga sig mitt bland alla som tränar. :p Även om ingen annan ser vikten så känner jag mig väldigt uttittad.
Men jättehärligt ju att det märks på kläderna, även om det går lite långsamt. ;)

KL

Idag har jag ridit ca en timma och varit ute på nästan 4 km promenad i skogen. :) Underbart! Första rundan i mina nya vandringskängor. Det gick lite tungt men de är ju till för att ha med packning på ryggen så de är rätt styva och rejäla och måste gås in lite mer.

Ikväll blir det fruktsallad med kvarg till istället för sedvanligt helggott. Det bästa är att det var min sambos idé att köra på nyttig gotte istället för chips, godis osv. :) Härligt att inte vara helt ensam med att vilja äta nyttigare!

@Chili Jag förstår att du tycker det är utelämnande, har själv stått på gym och vart i valet eller kvalet om man ska väga sig offentligt. Hade nog känts bättre om det var en i omklädningsrummet.

Jag kan tycka det är jobbigt nog att väga sig hemma, det sitter alltför mycket mående och prestation i vikten för min del. Men samtidigt så vill jag ha en mätbar möjlighet till utveckling och framförallt för att kontrollera så att den inte kryper upp igen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka