Vikttråden 2015

:p
Verkligen inte!
Jag menar dessutom allvar. Däremot så har jag inte lyckats förmedla det jag vill i skrift (eller så håller vi bara inte med varandra).

Anyway, drog på mig ett par piratbyxor i morse som har vart alldeles för tighta innan!
Hade helst velat att de satt lite lösare, men det får bli nästa mål!

Nästa mål är att ha gått ner lite till, ska på kurs i början av juni. Sedan är det bröllop i augusti och då vill jag undvika att se ut som en svullen flodhäst på alla bilder som kommer förevigas. :cautious:

11260488-1007448862606294-1484095598-o.jpg

Det ser ut som att det går bra det här :D :banana:
BMI 24.2, målet är under 22.
Det börjar synas lite nu på kroppen och kläderna att det händer grejer.

33 dagar!
60.5kg
-6.5kg

På söndag fyller jag år så i helgen blir det pizza och tårta :D Hoppas det inte förstör allt för mycket, men för att vara ärlig så har det blivit pizza dom senaste tre fyra söndagarna efter att vi insåg hur sjukt galet gott det är att grilla pizza på pizzasten i gasolgrillen.

Var är ni andra ?! Hur går det?

Senast ändrad:
33 dagar!
60.5kg
-6.5kg

På söndag fyller jag år så i helgen blir det pizza och tårta :D Hoppas det inte förstör allt för mycket, men för att vara ärlig så har det blivit pizza dom senaste tre fyra söndagarna efter att vi insåg hur sjukt galet gott det är att grilla pizza på pizzasten i gasolgrillen.

Var är ni andra ?! Hur går det?
Starkt jobbat! Jösses vilket resultat på bara drygt en månad! Jag har missat vad du har för strategi..?

Här går det verkligen uruselt! Äter och äter, promenerar bara då och då... Jag blir bara tröttare och slöare (och tyngre) för var dag som går känns det som. Den enda ljusglimten är att jag sprang tidigare i veckan, först passet på många veckor.

I dag känner jag ändå att jag har lite mer energi, och jag ska försöka sluta tidigare från jobbet och kanske ge mig ut på en löptur.

Vågen visade katastrofsiffra i morse: 64,8! Inte så konstigt efter gårdagens middag med tre portioner sallad, en skiva grillad karré och jordgubbspaj med vaniljsås till efterrätt :meh:

Vad är du trött över? Pollen?

Var just på promenad runt byn (händer inte ofta att jag motionerar frivilligt..) och trots astmapipa och kortisonspray så var det galet snuvigt.

Det enda jag gör är att ligga på 1200 kcal/dag. Det brukar bli en fuskdag i veckan. Tränar inte, men har ett hyfsat aktivt liv i övrigt. Blir ofta några tunga projekt gjorda per vecka, igår skottade vi ett lastbilslass med hästbajs till exempel så det blir ju rätt mycket "träning" gjort iallafall och idag ska vi bygga hagar.

Det går bra här fortfarande, imorse vägde jag 60 kg fortfarande, men dock med lite kläder och inget toa besök, så jag antar att jag väger 59, så nä 60 skulle jag ju hålla mig på så jag kan nog unna mig massa godis ikväll till Bio (jurassic world) skönt att jag inte behöver vara så strikt utan håller mig på samma vikt. jag har väl säkert fått mer muskler av träningen vilket gör att min kropp bränner mer kalorier även när jag vilar. Bmi 20.5 , alldeles perfa

Jag har varit sjuk och svullat på mig två kg på en vecka! Så 56.5 ligger jag på nu. Magen är som en fotboll. :yuck:

Det är bara att äta bättre igen.

Jag har gått med i viktväktarna, kände att jag inte nådde hela vägen fram och jag behöver lite hjälp på vägen. Har bara gått nån dag hittills, men än så länge känns det både smidigt och rätt. :)

Här går det åt skogen.
Dock varit betydligt mer restriktiv med sötsaker de senaste dagarna :p
Idag åt jag en glass på jobbet (186 kcal - på gott och ont det där med att kcalinnehåll ofta står på förpackningen numera :p) och var sen sååå nära att handla ostbågar/lösgodis på Ica. Som tur väl var så ville min sambo inte ha något (pga också ätit för mycket sådant) så då kunde jag inte med att köpa :p

Lite mer ordning på livet framöver har jag tänkt mig... Måste börja räkna kalorier igen.
Jag vill komma i mina små, smala jeans :D

Pissperiod. Kan motionera måttligt pga foten och det isäg reagerar kroppen på. Sen är jag allmänt less och helgerna är det stora intag av allt. (Veckorna går ok.) Vågen sa igår 60.1 kg men igår kväll blev det mat, godis, snacks.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?