Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har problem, fattar verkligen inte.
Jag skall enligt programmet ( aftonbladets viktklubb) ligga på 1300 kalorier/dag.
Och jag får kämpa för att komma upp i detta.
Antingen fyller jag i allt helt fel? Hur man nu kan göra det när det är färdiga val att klicka i. Väger maten gör jag för att hålla koll. Men jag får äta betydligt mer än vad jag gör i vanliga fall för att komma upp i 1300? Och det känns ju bakvänt att äta mer, när jag försöker gå ner i vikt?
Kan tillägga att jag veg, äter hyfsat nyttigt till vardags i vanliga fall.

/B

Jag hade samma problem med Viktväktarna. Kom inte upp i poäng och när jag väl gjorde det på VVs inrådan gick jag upp tre kilo. Bra där :up:
 
Jag är nu 5-6 kg från min målvikt. Borde vara enkelt att fixa till om jag bara tar tag i mig själv. Jag känner mig stark och har mer muskler än då, men har även mer fett och muffinsmage deluxe.
Motivationen känns sådär, men såg nu att WW har erbjudande om 50%. Genom deras program gick jag ner15 kg på 8 månader, så jag vet att det fungerar. Kanske bara ska köra och inte vänta på motivationen.
 
Jag har problem, fattar verkligen inte.
Jag skall enligt programmet ( aftonbladets viktklubb) ligga på 1300 kalorier/dag.
Och jag får kämpa för att komma upp i detta.
Antingen fyller jag i allt helt fel? Hur man nu kan göra det när det är färdiga val att klicka i. Väger maten gör jag för att hålla koll. Men jag får äta betydligt mer än vad jag gör i vanliga fall för att komma upp i 1300? Och det känns ju bakvänt att äta mer, när jag försöker gå ner i vikt?
Kan tillägga att jag veg, äter hyfsat nyttigt till vardags i vanliga fall.

/B
Prova sätta in samma mängd mat i lifesum. Den stämmer ganska bra. Om du måste kämpa för att komma upp i 1300 och har övervikt så är nåt fel eller så räknar du totalt fel.
 
Kanske denna tråd kan hjälpa mig med motivation/disciplin. Har samlat på mig för mycket under 2 graviditeter och nu får det vara nog. Börjar i morrn och väger mig då (för idag har vi barnkalas 😝) men det är nog närmare 20 kg som ska bort... Får sätta delmål och sånt i morrn, men till sommaren vore det trevligt med ett ganska rejält resultat då vi ska på 3 bröllop 😊 Lifesum, shakes till lunch och komma igång med träning borde vara en bra start, jag behöver snabba resultat i början för att bli motiverad att fortsätta.

Känner verkligen att kroppen behöver detta, trist när den känns trött och tung 😒😖
 
Har inte ätit på nätterna på hela helgen pga vill inte lämna sovrummet av div orsaker. Men allt som skapar bättre vanor får jag väl ta emot tacksamt, typ. Jag har överlevt iaf 😅 Kvälls- och nattätande är verkligen mitt stora problem.
 
Påbörjade ett storjobb (superintensivt tre veckor) i oktober och då började också både träning och kost halka iväg för att eskalera nu i julhelgen (planerat m e m). Nu är det dax att ta tag i rutinerna igen, mår inte alls bra med så mycket kolhydrater som det blivit. Bra dock att återigen konstatera att det triggar otroligt med just kolhydrater. Fick inspiration att ta tag i springandet när jag läste en artikel i RW, om runstreak (läs mer bl a här: http://fitnessfokus.se/runstreak-for-nyborjare/). Precis vad jag behövde.

Har under december upptäckt att jag inte har så där jättedålig kondition, orkar springa mitt vanliga pass men känner ingen motivation att göra det. Men något tändes i o m artikeln, så jag börjar gräva där jag står. Vet med mig att kosten och energinivån ökar på köpet, bara jag kommer igång.

Jag vet ju hur jag bör äta för att må bra, men det behövs någon antändning till lågan... Eftersom jag varit rätt dålig under åren (sedan tonåren) med mattrassel vägrar jag nu att väga mig, men behöver få både arbetsbyxor och privatgarderoben att sitta bra. Igen.
 
Påbörjade ett storjobb (superintensivt tre veckor) i oktober och då började också både träning och kost halka iväg för att eskalera nu i julhelgen (planerat m e m). Nu är det dax att ta tag i rutinerna igen, mår inte alls bra med så mycket kolhydrater som det blivit. Bra dock att återigen konstatera att det triggar otroligt med just kolhydrater. Fick inspiration att ta tag i springandet när jag läste en artikel i RW, om runstreak (läs mer bl a här: http://fitnessfokus.se/runstreak-for-nyborjare/). Precis vad jag behövde.

Har under december upptäckt att jag inte har så där jättedålig kondition, orkar springa mitt vanliga pass men känner ingen motivation att göra det. Men något tändes i o m artikeln, så jag börjar gräva där jag står. Vet med mig att kosten och energinivån ökar på köpet, bara jag kommer igång.

Jag vet ju hur jag bör äta för att må bra, men det behövs någon antändning till lågan... Eftersom jag varit rätt dålig under åren (sedan tonåren) med mattrassel vägrar jag nu att väga mig, men behöver få både arbetsbyxor och privatgarderoben att sitta bra. Igen.

Klart intressant med Runstreak. Jag är inte säker på att jag fixar hela konceptet, men det här med att släppa presentationskraven och se till att ta sig ut även för en kortis är bra. Jag vill komma igång med att springa till jobbet. Det är 3,5 km och det finns omklädningsrum. Men det är lite lurigt att få ihop all logistik med kläder och matsäck och sånt man har i handväskan. Löparryggsäcken tar bara 15 liter!
 
Jag har problem, fattar verkligen inte.
Jag skall enligt programmet ( aftonbladets viktklubb) ligga på 1300 kalorier/dag.
Och jag får kämpa för att komma upp i detta.
Antingen fyller jag i allt helt fel? Hur man nu kan göra det när det är färdiga val att klicka i. Väger maten gör jag för att hålla koll. Men jag får äta betydligt mer än vad jag gör i vanliga fall för att komma upp i 1300? Och det känns ju bakvänt att äta mer, när jag försöker gå ner i vikt?
Kan tillägga att jag veg, äter hyfsat nyttigt till vardags i vanliga fall.

/B
Så var det för mig också när jag räknade. Jag åt mer än någonsin förut, men hade ändå svårt att komma upp i kalorimängd ibland (reggade i Lifesum). Men ner i vikt gick jag... Det var väl det att jag helt enkelt åt MAT istället för en massa skräp som var grejen...
 
Då var det dags, då. Jag kommer att räkna kalorier, snål bastilldelning och tillägg för träning. Det har funkat rätt bra förr. Det gäller bara att klara av första veckan - hittills check på frukost och lunch. I morgon blir det väl att köpa på sig soppor och dylikt så att det finns bra mat för hela arbetsveckan.

Inne på dag 2, det känns rätt OK trots förkylning. Har installerat en räknare på telefonen att ha som "nöjeskonto" för överblivna kalorier. Det lutar åt restaurangbesök i helgen, då blir det skönt att ha lite att ta av.
 
Vägde in på gräsliga (för mig) 88,1 kg idag. Vägde mig sällan på den tid jag var nöjd med kroppen så vet inte exakt men har 70 som mål så får vi se. Första delmål blir väl 85...
 
Jag är gärna med! Måste ta reda på vad jag väger men vill ligga under 70, gärna 65.
Tror jag har 10-8 kg att gå ner!

Träna ska jag göra minst 5 gånger i veckan. Se till att promenera innan frukost med hunden och sen det som fått mig att gå upp, dra ner på sockret.
 
Nu hakar jag också på här då "tjockistråden" där jag kanske egentligen hör hemma inte är så aktiv just nu.

Jag har redan påbörjat min viktresa. I september vägde jag in på 101,8 kg. Sedan dess har jag kämpat med först en shakediet i två veckor och därefter har jag räknat kalorier och börjat löpa lite.

Idag vägde jag för första gången på många år in under 90 kg. 89,7 kg stod vikten på och jag har nu gått ned 12,1 kg :banana:. Det må vara många kilo kvar till normalvikt, men det känns så himla bra. Det har varit en tuff månad där jag stått och trampat på 90-strecket sedan 11 december. Jag har dessutom varit sjuk sedan veckan innan jul och har inte kunnat hålla igång som vanligt.

Mitt stora mål är att komma ned under 80 kg, och det helst innan 16 maj i år då jag gifter mig. Lyckas jag inte tills dess så ska jag ändå lyckas på längre sikt är planen.
 
Nu hakar jag också på här då "tjockistråden" där jag kanske egentligen hör hemma inte är så aktiv just nu.

Jag har redan påbörjat min viktresa. I september vägde jag in på 101,8 kg. Sedan dess har jag kämpat med först en shakediet i två veckor och därefter har jag räknat kalorier och börjat löpa lite.

Idag vägde jag för första gången på många år in under 90 kg. 89,7 kg stod vikten på och jag har nu gått ned 12,1 kg :banana:. Det må vara många kilo kvar till normalvikt, men det känns så himla bra. Det har varit en tuff månad där jag stått och trampat på 90-strecket sedan 11 december. Jag har dessutom varit sjuk sedan veckan innan jul och har inte kunnat hålla igång som vanligt.

Mitt stora mål är att komma ned under 80 kg, och det helst innan 16 maj i år då jag gifter mig. Lyckas jag inte tills dess så ska jag ändå lyckas på längre sikt är planen.
12 kilo är grymt!! Snyggt jobbat!
 
Går dåligt för mig, började året med kräksjukan 🙈 tänkte egentligen börja med nån form för egensnickrad detox med mkt frukt å grönt utan stekt mat, rött kött, gluten etc men känner mig så trött i kroppen och e fortfarande inte helt hundra, så nu äter jag det jag har hemma (mannen är borta på jobb så det är jag på bebis hemma), svårt att orka/ hinna med så mycket mer än å passa på mitt lilla charmtroll ☺️ kanske nästa vecka blir bättre 🤞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 064
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp