Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag 7,5 kilo kvar 😊

Börjar komma i mina gamla kläder igen och det känns skönt att inte behöva köpa nya! Har en rätt rejäl garderob så att slippa belasta miljön med nya kläder på ett tag är ju bra!
Visst är det en härlig känsla när man märker att man kan ha kläder som man inte fått på sig på bra länge? Det gör att man orkar fortsätta.

Vågen står denna veckan på 77.9 kg. Jag är snart halvvägs. Det har gått lite långsammare nu än vad det har gjort innan så jag får nog ändra lite på maten. Kör annars mycket samma men jag antar att man vänjer sig något också.
 
17/4 69,2 kg, midja 92 cm
24/5 66 kg, midja 84 cm
7/6 65,6 kg, midja 83 cm
12/6 63,8 kg, midja 81 cm
26/6 65,2 kg
4/7 62,8 kg, midja 81 cm
21/8 62,2 kg
22/11 63,2 kg
Total viktnedgång: 6,0 kg
Kvar till målvikt: 4,2 kg

Uff, vart tog det här vägen då? Sambon är snart i mål med sina -25 kg (!) och har förbättrat alla sina värden och jag är sååå imponerad av honom. För egen del började jag äta mer som vanligt i samband med ett par kurser och helger borta och då glömde jag på något sätt bort kaloriräkningen. Låg ändå hyfsat jämnt i vikt så jag såg det som en paus bara. Men hux flux började både choklad och chips att följa med mig hem när jag handlade mat. Så dumt!! Mår och har mått mycket dåligt mentalt under hösten så det är säkert en effekt av det.

Jag har inte fyllt i Wellobeappen på ett par månader nu men igår försökte jag ta tag i det igen. Hoppas jag orkar kämpa på mot mitt mål och att jag snart kommer till rätta med min mådåligtsituation...
 
17/4 69,2 kg, midja 92 cm
24/5 66 kg, midja 84 cm
7/6 65,6 kg, midja 83 cm
12/6 63,8 kg, midja 81 cm
26/6 65,2 kg
4/7 62,8 kg, midja 81 cm
21/8 62,2 kg
22/11 63,2 kg
Total viktnedgång: 6,0 kg
Kvar till målvikt: 4,2 kg

Uff, vart tog det här vägen då? Sambon är snart i mål med sina -25 kg (!) och har förbättrat alla sina värden och jag är sååå imponerad av honom. För egen del började jag äta mer som vanligt i samband med ett par kurser och helger borta och då glömde jag på något sätt bort kaloriräkningen. Låg ändå hyfsat jämnt i vikt så jag såg det som en paus bara. Men hux flux började både choklad och chips att följa med mig hem när jag handlade mat. Så dumt!! Mår och har mått mycket dåligt mentalt under hösten så det är säkert en effekt av det.

Jag har inte fyllt i Wellobeappen på ett par månader nu men igår försökte jag ta tag i det igen. Hoppas jag orkar kämpa på mot mitt mål och att jag snart kommer till rätta med min mådåligtsituation...

Du har gått ner sex kilo på två månader och lyckats hålla vikten i fem månader trots att du mått dåligt. Och nu är du på väg att ta tag i att det börjar slira. Detta i så god tid att du troligen kommer att ha styrfart nog att ta dig igenom julen på ett bra sätt. Det är jättebra, heja!
 
Du har gått ner sex kilo på två månader och lyckats hålla vikten i fem månader trots att du mått dåligt. Och nu är du på väg att ta tag i att det börjar slira. Detta i så god tid att du troligen kommer att ha styrfart nog att ta dig igenom julen på ett bra sätt. Det är jättebra, heja!
Tack för peppningen och för att du gav mig perspektiv :heart :heart
 
88.0 kg på vågen imorse istället för 93.4 kg! :banana: Verkar som jag fått bukt på kolhydraterna! Väljer verkligen så fettrikt som möjligt nu så jag håller mig mätt också. Ost och nötter får jag vara försiktig med för de har jag svårt att sluta äta när jag väl börjar... går alltid att ta en bit till!
Kände mig extra tjock idag så vägde mig och vågen visade på 88.7 kg idag. :( Hmmmm.... Tänker att jag måste räkna fel på kolhydraterna ändå, ligger på 1,5 mmol/l när det gäller ketoner och det är begynnande ketos, jag ska upp i det dubbla är tanken - optimal ketos.

Det är SVÅRT att hålla sig under 20 g kolhydrater tycker jag.

Nåja, socker är jag ju iaf helt fri från. Skönt att kunna gå in i en affär utan att behöva bråka med sig själv genom hela affären om att man inte ska köpa onyttigheter men ändå komma ut med godis i slutändan.
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
2/10 72.6
6/11 71.9
13/11 71.5
20/11 71.2
27/11 71.3

100g upp är ju inte så mycket att hetsa över, speciellt inte med rätt många dagar hemma = taskig disciplin.
 
Jag var tvungen att kliva upp på vågen i veckan i samband med ett läkarbesök. Vågen stod på 5-6 kilo mer än jag trodde. Blev förvånad över hur lite jag brydde mig. Det känns roligare att bli snabb och stark än smal. Jag vill fortfarande gå ner i vikt, delvis för att kunna utveckla löpningen bättre. Men det får gå långsamt, och går det inte så går det inte.
 
Jag skulle gå ner 3 kg i november, det gick dock inte alls, jag landade på runt 1-1,5 kg. Men, det är betydligt bättre än att ha fortsatt uppåt! Det positiva är att jag har ätit hyfsat! Jag får ändå vara nöjd och jag sätter ett lägre mål för december. Vi säger 1-1,5 kg till ner. Jag avskyr mörkret och brukar bara vilja ligga i soffan och äta chips, så något högre mål känns svårt att nå. :D
 
Lyckats komma till optimal ketos och vågen visade på 87.8 kg idag. Så -1 kg. Det går oväntat segt faktiskt men huvudsaken är att det går neråt även om jag förväntat mig att gå ner snabbare just i början.

Inte kommit igång med träningen dock och förra gången jag provade denna dieten var jag i toppform när det gäller kondition och benstyrka så viktraset då berodde väl på det den gången. Fått tips av sjukgymnast om ett annat ställe där de har lite mer resurser för hon trodde att den envisa hälseneinflammationen jag haft sen i maj behöver mer hjälp än bara rehabträning.

Knäet är det bara att bita ihop med och jag måste sluta sura över att jag inte kan träna det som är KUL och börja träna det jag KAN och behöver. Styrketräning för överkroppen är ett aber men nyttigt och nödvändigt oavsett vad jag tycker om det!!!
 
Jag slutade bry mig om vikten, men har iaf tränat rätt mkt. Vågen har visat ungefär samma under hela tiden, plus/minus nåt kilo. Väger nog lika mycket nu som för ett år sedan, men så hade jag mer muskler. Den här andra halvan av hösten har knappt haft nån ordentlig träning så muskelmassan lär ha minskat, och då har fettmassan alltså ökat. Yay. Vet inte hur mycket jag orkar engagera mig i det innan nyår, får kanske mentalt börja förbereda mig för 2021 års vikttråd. :p
 
Herregud vad det här coronaåret har gjort mig rund.. väger typ lika mkt som en månad efter mitt andra barn föddes insåg jag i fredags. Nu måste det bli ordning och reda. Skulle gärna väga typ 63, då gillar jag min kropp bäst, men börjar med det kanske mer realistiska målet 68.

7/1 75,3
 
Hej tråden!

Jag är en sån som pendlat mycket i vikt, men tyvärr mest uppåt. Nu är det riktigt jobbigt med BMI på 34 :( Gjorde ett omtag efter sommaren och tappade 3 kg första månaden, sen dess har jag slappnat av lite och vågen står såklart still.

Mina problem är att jag dels lägger på mig lätt (ligger i släkten), dels att jag är så sjukt kräsen och i princip inte gillar grönsaker, och att jag har svårt att röra på mig tillräckligt sen jag blev hästlös.

Jag gillar egentligen att löpträna ("löpträna" snarare), något jag gjort ett tag men på väldigt låg nivå. Jag går fortfarande mer än hälften av tiden, men det är ändå skönt att komma ut, bli ordentligt andfådd och få jobba lite på maxpuls. På sommaren har jag inga problem att göra detta ca 3 ggr/vecka men nu när det är mörkt kommer jag inte ut pga mörkrädd fast jag bor i stan.

Gymmen är ju öppna fortfarande men det känns inte lämpligt att gå dit och få hjälp med träning heller. Jag tänker att även om det känns fånigt så ska jag försöka träna hemma med youtube-hjälp. Det finns en del skadehistorik men jag tänker att jag får väl göra det som känns bra.

Maten, ja... Jag får nog helt enkelt kämpa mot hungern som ständigt gör sig påmind och räkna kalorierna i LifeSum igen. Men jag tycker det är svårt när man tillagar egen mat som kanske inte ligger inne. Senast jag aktivt räknade där så åt jag heller typ ingenting så då var det lätt att fylla i (då levde jag på kvarg, frukt samt pasta med crème fraîche).

Jag hoppas att tråden kanske kan hjälpa mig med motivationen. Kanske även tips på youtube-kanal eller klipp med enkel hemmaträning som inte kräver redskap?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp