Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle gå ner 3 kg i november, det gick dock inte alls, jag landade på runt 1-1,5 kg. Men, det är betydligt bättre än att ha fortsatt uppåt! Det positiva är att jag har ätit hyfsat! Jag får ändå vara nöjd och jag sätter ett lägre mål för december. Vi säger 1-1,5 kg till ner. Jag avskyr mörkret och brukar bara vilja ligga i soffan och äta chips, så något högre mål känns svårt att nå. :D

Det gick inte för mig heller. Tappade det. Igen 🙈
 
Det gick inte för mig heller. Tappade det. Igen 🙈
Men så bra! Då kan vi styra upp det tillsammans!

Jag tog på mig mina jobb-byxor idag. Det fanns inte en chans att jag kunde ha dom knäppta och andas.

Så jag har haft på mig dom uppknäppta 7-17. Tur att jag jobbar utomhus och har en tröja utanför. :laugh:

Seriöst, jag tänker att jag måste kunna knäppa dom 15/1. Jag vägrar beställa ett par nya bara för att jag föredrar att ligga i soffan och äta chips framför att jogga och äta sallad. :angel: det handlar väl om 2-3kg.
 
Men så bra! Då kan vi styra upp det tillsammans!

Jag tog på mig mina jobb-byxor idag. Det fanns inte en chans att jag kunde ha dom knäppta och andas.

Så jag har haft på mig dom uppknäppta 7-17. Tur att jag jobbar utomhus och har en tröja utanför. :laugh:

Seriöst, jag tänker att jag måste kunna knäppa dom 15/1. Jag vägrar beställa ett par nya bara för att jag föredrar att ligga i soffan och äta chips framför att jogga och äta sallad. :angel: det handlar väl om 2-3kg.

Jag gillar också soffan och chips bättre... 😂
Jag behöver börja röra på mig mer. Äter så mycket bättre när jag tränar 🙈
 
Jag gillar också soffan och chips bättre... 😂
Jag behöver börja röra på mig mer. Äter så mycket bättre när jag tränar 🙈
Men, ska inte du och jag försöka peppa varandra? Vi som ger upp återkommande? :laugh: (obs, ska äta upp.
den chipspåse jag har hemma först bara..)
 
Men, ska inte du och jag försöka peppa varandra? Vi som ger upp återkommande? :laugh: (obs, ska äta upp.
den chipspåse jag har hemma först bara..)

Joo! Iaf till att röra på oss! Kan ej lova total återhållsamhet gällande intag av födan om man säger så... 🙈
Precis nybakade.
 

Bifogade filer

  • 20201210_192725.jpg
    20201210_192725.jpg
    348,3 KB · Visningar: 23
Joo! Iaf till att röra på oss! Kan ej lova total återhållsamhet gällande intag av födan om man säger så... 🙈
Precis nybakade.
Jag har börjat gå lunchpromenad på veckorna och tränar en gång i veckan, vilket är ett stort fall framåt mot tidigare! Måste dock även tänka på kosten :angel:
 
Fick för mig att prova koffeintabletter pga att jag är så otroligt trött jämt, funkade bättre än förväntat, så VAKEN och så mkt energi tillgänglig!

Fick tipset om Burn så det var dessa jag köpte men de påstås även sätta sprätt på fettförbränningen. Min fråga är: Funkar det verkligen? Ngn annan som testat detta?

De aktiva ingredienserna är:
  • Grönt te som främjar fettförbränning och bidrar till att minska aptiten.
  • Fikonkaktus som bidrar till fettmetabolismen och främjar viktkontroll och minskad aptit.
  • Indisk coleus främjar till viktkontroll och bidrar till att reglera fettlagring och fettmetabolismen.
  • Ingefära bidrar till normal matsmältning och till att bibehålla normala blodsockernivåer.
  • Maskros har prebiotiska egenskaper och främjar normal kardiovaskulär hälsa.
  • Krom bidrar till att bibehålla en normal blodsockernivå.
  • Koffein bidrar till ökad vakenhet och koncentration. Den gynnsamma effekten uppnås vid ett intag av minst 75 mg koffein.
  • Spanskpeppar bidrar till ökad kroppstemperatur och energiförbrukning. Spanskpeppar bidrar även till ökad förbränning av fett och kolhydrater, vilket bidrar till viktminskning.
  • Kolin bidrar till normal fettomsättning.
  • Samt högkvalitativa extrakt av hallon och kakao
De finns även utan koffein och är meningen att man tar dem för att hålla fettförbränningen hög även under natten, så funderar på om det bara är pengar i sjön eller värt att testa som ett extra stöd i viktnedgången.
 
Fick för mig att prova koffeintabletter pga att jag är så otroligt trött jämt, funkade bättre än förväntat, så VAKEN och så mkt energi tillgänglig!

Fick tipset om Burn så det var dessa jag köpte men de påstås även sätta sprätt på fettförbränningen. Min fråga är: Funkar det verkligen? Ngn annan som testat detta?

De aktiva ingredienserna är:
  • Grönt te som främjar fettförbränning och bidrar till att minska aptiten.
  • Fikonkaktus som bidrar till fettmetabolismen och främjar viktkontroll och minskad aptit.
  • Indisk coleus främjar till viktkontroll och bidrar till att reglera fettlagring och fettmetabolismen.
  • Ingefära bidrar till normal matsmältning och till att bibehålla normala blodsockernivåer.
  • Maskros har prebiotiska egenskaper och främjar normal kardiovaskulär hälsa.
  • Krom bidrar till att bibehålla en normal blodsockernivå.
  • Koffein bidrar till ökad vakenhet och koncentration. Den gynnsamma effekten uppnås vid ett intag av minst 75 mg koffein.
  • Spanskpeppar bidrar till ökad kroppstemperatur och energiförbrukning. Spanskpeppar bidrar även till ökad förbränning av fett och kolhydrater, vilket bidrar till viktminskning.
  • Kolin bidrar till normal fettomsättning.
  • Samt högkvalitativa extrakt av hallon och kakao
De finns även utan koffein och är meningen att man tar dem för att hålla fettförbränningen hög även under natten, så funderar på om det bara är pengar i sjön eller värt att testa som ett extra stöd i viktnedgången.

Jag har funderat på samma sak. Vet inte om det är värt det..
 
Eftersom mina jobbkläder inte passar längre måste jag också ta tag i det här! Har inte motionerat på tre månader pga skada och dessutom tyckt synd om mig själv och proppat i mig godis och kakor. Ridbyxorna går inte heller att stänga och jag hade tänkt ta mig en svängom på hästryggen i februari!

Tänkte väl sätta igång ”på riktigt” kring årsskiftet då jag kanske ätit upp allt julgodis:angel: Men smygstartar lite nu genom att äta bättre till frukost och lunch (middag äter vi alltid nyttigt), och framför allt köpa en våg! Så jag återkommer med startvikt.

Jag är ganska kort (160) och allt lägger sig kring magen så bara några kilo hit eller dit gör stor skillnad på kläderna.
 
Men hjälp! Jag har gått upp ännu mer! Den enda förändringen är ökad vid Abilify (10 mg).
Har visserligen varit tvungen att dra ner tempot på promenaderna pga ont i benet, men det borde inte ge en viktuppgång på nästan fem kilo.

Suck. Jag måste verkligen ta tag i det här ordentligt. Jag vet bara inte hur. Känns som att jag testat "allt". Just nu ligger jag på 1600 kcal ungefär och går som sagt upp som en raket. Motionerar dagligen, promenad minst 45 minuter om dagen. Kan inte öka intensiteten speciellt mycket pga benet.. Så jag får väl dra ner kalorierna ännu mer.
 
Men hjälp! Jag har gått upp ännu mer! Den enda förändringen är ökad vid Abilify (10 mg).
Har visserligen varit tvungen att dra ner tempot på promenaderna pga ont i benet, men det borde inte ge en viktuppgång på nästan fem kilo.

Suck. Jag måste verkligen ta tag i det här ordentligt. Jag vet bara inte hur. Känns som att jag testat "allt". Just nu ligger jag på 1600 kcal ungefär och går som sagt upp som en raket. Motionerar dagligen, promenad minst 45 minuter om dagen. Kan inte öka intensiteten speciellt mycket pga benet.. Så jag får väl dra ner kalorierna ännu mer.

Men gud vad frustrerande! Det borde ju verkligen resultera i viktnedgång :(

Är det ett alternativ att styrketräna något? Rygg/bål/armar t.ex? Försöker övertyga mig själv att komma igång med det nämligen, kul när man känner sig starkare och alltid bra att bränna kalorier och sen ha större muskler som drar mer energi dygnet runt är en liten hjälp på traven åtminstone.
 
Men gud vad frustrerande! Det borde ju verkligen resultera i viktnedgång :(

Är det ett alternativ att styrketräna något? Rygg/bål/armar t.ex? Försöker övertyga mig själv att komma igång med det nämligen, kul när man känner sig starkare och alltid bra att bränna kalorier och sen ha större muskler som drar mer energi dygnet runt är en liten hjälp på traven åtminstone.

Jag styrketränar redan.
 
Fick tipset om Burn så det var dessa jag köpte men de påstås även sätta sprätt på fettförbränningen. Min fråga är: Funkar det verkligen? Ngn annan som testat detta?

Finns inget lagligt som fungerar. De som fungerade förr i tiden är ju inte lagligt längre.
 
7/12 87 kg
12/12 88 kg
16/12 89 kg :cry:

Fattar inte varför det skenar uppåt så :cry: det enda jag slarvat med är att jag vid ett tillfälle ätit godis och pannkaksfrukost en dag i helgen utöver att jag varit inne en veckas tid. Iom kontorsjobb och mörkrädd rör jag inte jättemycket på mig när jag jobbat som vanligt heller men då har det iaf stått still på de där jävla 87 kilona.
 
7/12 87 kg
12/12 88 kg
16/12 89 kg :cry:

Fattar inte varför det skenar uppåt så :cry: det enda jag slarvat med är att jag vid ett tillfälle ätit godis och pannkaksfrukost en dag i helgen utöver att jag varit inne en veckas tid. Iom kontorsjobb och mörkrädd rör jag inte jättemycket på mig när jag jobbat som vanligt heller men då har det iaf stått still på de där jävla 87 kilona.
Den tiden i månaden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 715
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp