Vikttråden 2021

Svårt att gå ner i vikt/lätt att lägga på sig är i sig inget symptom specifikt för sköldkörtelproblem.
Övriga symptom är mer påtagliga och fingervisande än just viktfrågan.

Hmm, har fått till mig att hypotyreos kan göra att man går upp i vikt. Känner en som har det som hade jätteproblem, som förbättrades med medicinering. Sen om det har med ökad aptit eller förbränning vet jag inte.
 
Hmm, har fått till mig att hypotyreos kan göra att man går upp i vikt. Känner en som har det som hade jätteproblem, som förbättrades med medicinering. Sen om det har med ökad aptit eller förbränning vet jag inte.
Som sagt, viktproblem i sig är inget specifikt symptom på sköldkörtelproblem.

Dvs viktuppgång som enda symptom indikerar inte att sköldkörteln går på sparlåga.
 
Jag använder Lifesum och det var verkligen en ögonöppnare. Trodde inte att jag åt såååå farligt dåligt ändå men alltså; två korv med bröd är ju helt galet mycket kalorier t ex. Nu tänker jag till för allt jag ska äta för jag vill ju inte behöva skriva in något som tar hela dagens pott på ett enda mål mat :)
@sthu Jag kryssade ur att den skulle räkna med motion i de kalorier man får äta, det hjälpte för mig. Äter alltså bara de kalorier planen säger och de jag tränar bort räknas inte med i tillåten diet. Det kanske kan hjälpa dig med?

Jag har aldrig "räknat bort" motionen i lifesum. Bara ätit enligt plan. Och som sagt, det spelar ingen roll hur högt eller lågt jag lagt målet. Jag har gått upp 20 kg och går inte ner.
 
Jag har tagit lite blodprover som bara visat lågt b12. Sköldkörtel var inom normalspannet. Jag tror inte det är något medicinsk fel på mig.
 
Jag ligger konstant på 66-68 kilo nu och det är väldigt skönt att jag varken går ner eller upp. Jag äter precis hur jag vill. Min största skillnad mot innan är nog att jag ägnar mig åt periodisk fasta, dva jag äter bara mellan kl 12 och 20. Det funkar precis hur bra som helst för mig. Pigg och aldrig hungrig
 
Du får kaloriräknare, program att följa (om man vill), recept i massor, veckomenyer, coachning mm.

Ok, samma princip som lifesum då. Det brukar funka dåligt med deras kostplaner när man är är vegan, de envisas med att ha ägg till allt i lifesum.. har du koll på om wellobe är bättre på sånt?
 
Ok, samma princip som lifesum då. Det brukar funka dåligt med deras kostplaner när man är är vegan, de envisas med att ha ägg till allt i lifesum.. har du koll på om wellobe är bättre på sånt?
Tyvärr inte. Jag är allätare så jag tänkte inte på det. Och nu har jag avslutat det så jag kan inte gå in och kolla.
 
Tyvärr inte. Jag är allätare så jag tänkte inte på det. Och nu har jag avslutat det så jag kan inte gå in och kolla.

Nä, det förstår jag. Jag kollade på deras "vegetariska" recept och det var väldigt mycket ost i dem. Hmm. Det är nog inte värt pengarna då. Men tack!
 
@sthu Jag har yazio. Har dock bara använt den som kaloriräknare, men det finns allt det som @Malin_L skrev finns i wellobe. Jag har ju som sagt inte testat recepten men om jag kryssar i "vegan" och "middag" bland recepten så får jag 263 resultat och om jag bara kryssar i "vegan" så får jag upp 492 resultat, så verkar ju finnas mycket veganska recept iaf :)
 
Laddade hem yazio och visst var det mycket recept men inte mycket mat. Mycket mellanmål/fika. Lifesum å andra sidan har mest sallader, och ärligt talat vill jag inte leva på bara sallad.
Jag känner mig mest kräsen och besvärlig nu. 🙄
 
Ok, jag vet att det bara gått några timmar. Men hallå, vad sysslar appen med?

Till lunch föreslog den 450 g potatis och en mosad avokado. That's it.

Alltså, visst. Det är veganskt. Det är det. Men allvarligt?! Bara potatis i ohemula mängder? Är det bra kosthållning?
Hur får man ens i sig så mycket potatis? Jag åt 150 g och en rödbetsburgare á 85 g utan bröd och blev mätt.
 
Jag vet att apparna inte gör jobbet åt mig, jag är inte korkad.
Jag har provat lifesum i flera år med varierande kaloriintag utan att gå ner ett hekto. Loggat precis allt, till och med vatten. Legat på allt från 500-1900 kalorier i olika perioder.
Var med i Viktväktarna tre månader och gick upp fem kilo

Jag tränar och motionerar dagligen. Går minst 10000 steg och styrketräning. Men uppenbarligen är det inte tillräckligt för mig.

Jag vill ner i vikt för jag mår inte bra med allt extra fluff.
10 000 steg är ju inte speciellt mycket. Det gör nog varken från eller till med vikt tänker jag. Om man inte jämför med typ 1000 steg om dagen förstås. Styrketräning lär heller inte göra varken från eller till.

Kanske du är som jag, att då jag tränar gör jag allt så himla mycket att kroppen säger stopp? Man måste lära sig att ta det i sakta mak.

Kanske motionscykel, crosstrainer, jogging?

Har du vägt maten eller uppskattar du kalorier?

Äter du någon medicin som kan göra att du samlar en massa vätska eller som stör ämnesomsättningen?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
748
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 963
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp