Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Ja, ibland är den inte långt borta, i synnerhet när de gäller de som berättar att de själva hade huvudvärk häromdagen. Men i de andra fallen så vill de ju faktiskt bara hjälpa, även om de är irriterande.

Jag önskar dock att fler visste att huvudvärk bara är ett av symtomen på migrän.

Det är lite som när folk säger att de gjorde ditten och datten och fan och hans moster fast de hade migrän. I helvete heller - man gör ingenting mer än försöker överleva när man har migrän. Allt annat är nånting annat.
 
De råden för depression jag har fått har involverat att sluta äta medicin och gå ut i friska luften. Skulle helst rycka upp mig och sluta klaga (innan diagnos) och äta bättre. Skulle tydligen börja äta kött igen trots att problemen uppstod långt innan jag blev vegetarian. Fick till och med ett tidningsurklipp av farmor med "supermat", visserligen inte illa ment men ALLTSÅ. Hade jag kunnat ÄTA mig frisk hade suttit och knaprat selleri och spenat och vildfångad lax hela dagen.
Att det som verkligen hjälpte var medicin och att sluta plugga gick tyvärr emot alla åsikter om vad man ska göra, aka skaffa högbetald karriär och äta hälsomat :angel:
 
Det är lite som när folk säger att de gjorde ditten och datten och fan och hans moster fast de hade migrän. I helvete heller - man gör ingenting mer än försöker överleva när man har migrän. Allt annat är nånting annat.
Som när jag förtvivlad ringde vårdcentralen efter en dryg vecka med migrän (första gången den höll i sig sålänge). Jag hoppades ju på hjälp men får istället höra, -men du jobbar väl? Ehhh nej, hade jag kunnat jobba så hade jag inte haft migrän. Att prata i telefon med dig är ansträngande nog... Dessutom skrev läkaren ut just den medicin jag hade sagt att hen inte skulle skriva ut eftersom jag spyr som en kalv av den. Mer illamående behövde jag liksom inte. Jag grät när sambon kom hem med medicinen. Jag hoppades så på något som hjälpte också blev det inte det ändå :(
 
Inte heller ska vi glömma rådet från en sjukvårdsminister för rätt länge sen, som rådde folk med depressioner att äta äpplen...
Skulle det fungera så borde jag vara ett under av psykisk hälsa! Tio äpplen om dan för att hinna äta fallfrukten innan den blir dålig och efter det så det nog 20 - 30 liter äppelmos i frysen - räcker nog till hjul i vart fall!
 
I skolan var där folkdansövning då och då. Kul men kände direkt att det opererade knät inte gillade sådan behandling så nöjde mig med att lyssna och titta på. Men titta som tätt var där någon som hurtfriskt ville man skulle lära sig med deras hjälp, och bara man lär sig hur turerna går så är det bra träning. Slutade att jag hällre skyllde på att jag var trött när nu ett nejtack inte dög. De ville ju bara väl och kände sig nobbade givetvis - kände mig så oschysst.
 
Skulle det fungera så borde jag vara ett under av psykisk hälsa! Tio äpplen om dan för att hinna äta fallfrukten innan den blir dålig och efter det så det nog 20 - 30 liter äppelmos i frysen - räcker nog till hjul i vart fall!
Ett äpple om dagen håller doktorn borta. Universalmedlet mot all ohälsa. :idea:
(verkar mycket bättre än silver och cannabis, tycker jag ;))

Eller tydligen inte sant enligt studie, dock mindre förbrukning av receptbelagda mediciner. Med förbehållet att studiens utformning inte gör det möjligt att avgöra om det är ett orsaksamband eller inte... https://www.dagensmedicin.se/artikl...-dagen--verkar-minska-lakemedelsanvandningen/
 
Det är lite som när folk säger att de gjorde ditten och datten och fan och hans moster fast de hade migrän. I helvete heller - man gör ingenting mer än försöker överleva när man har migrän. Allt annat är nånting annat.
Finns det inte olika sorters migrän? Jag får ibland konstiga auras och synstörningar någon/några timmar innan jag får en helvetisk huvudvärk och behöver ligga ner i ett dunkelt eller mörkt rum tills huvudvärken är borta, vilket kan ta några timmar till en hel dag ibland. Har inte fått någon diagnos men har antagit att det är migrän.

Dock KAN jag göra saker om jag verkligen, verkligen måste, lite beroende på vad det är. Jag har kvällsfodrat ett stall en gång (men bodde då i anslutning till stallet så det var ingen resväg) och gått ner och fyllt på parkeringspengar till bilen osv.

Edit: Dock kan jag inte jobba för jag tittar på en skärm hela dagarna och när jag har sådan huvudvärk/migrän kan jag inte ens kolla på mobilen för att ringa upp någon, det är ren tortyr med alla typer av skärmar!
 
Välkommen till klubben!

En annan favorit är såklart "Men du kan ju inte vara deprimerad, du som är så glad jämt"...

/L
Eller som jag fått höra bakvägen, "hur kan han hålla på som han gör med att snickra och fixa, han kan ju inte vara sjuk eller skadad". Dom kan få låna mitt huvud och min kassa kropp en vecka för när dom ser att jag gör nåt är dom dagar jag mår bra, vilket inte är varje dag. Jag har fått rådet att skaffa ett lättare jobb som jag klarar,,,,,,,undrar vilken arbetsgivare som skulle vilja ha en medarbetare som kom sent eller inte alls eftersom dagsformen bestämmer vad jag kan och inte kan. :meh:
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp