Bukefalos 28 år!

Vilka broddar? (För människor)

Rosett

Trådstartare
Det är halt och jag har hala vinterskor så behöver köpa broddar. Vet inte om jag ska köpa såna som bara spänns runt hälen eller såna som sitter fast i tå och häl.
Vilka använder ni?
Vilka är bra/inte bra?
 
Det är halt och jag har hala vinterskor så behöver köpa broddar. Vet inte om jag ska köpa såna som bara spänns runt hälen eller såna som sitter fast i tå och häl.
Vilka använder ni?
Vilka är bra/inte bra?

Yaktrax är oslagbara IMO. Enda nackdelen är att "gummisnörena" går sönder rätt snart om man går på sandade/grusade ställen, men även när det har hänt funkar de bra länge. Du har halkskydd under hela foten och kan i princip gå som vanligt, inga onödiga spänningar eller så, såvida man inte spänner sig bara för att man går på halt underlag.
 
Yaktrax är oslagbara IMO. Enda nackdelen är att "gummisnörena" går sönder rätt snart om man går på sandade/grusade ställen, men även när det har hänt funkar de bra länge. Du har halkskydd under hela foten och kan i princip gå som vanligt, inga onödiga spänningar eller så, såvida man inte spänner sig bara för att man går på halt underlag.
Tack! Hade aldrig hört talas om dem innan, ser ju inte ens ut som broddar men funkar de så är det ju bra. :up: Blir de hala när man går på stengolv?
 
Alla broddar är ungefär jämndåliga, så köp två par av de billigaste du hittar...
Yaktrax håller några km inte mer, mycket hala på stengolv(!), fördelen med dem är att de låter lite mindre än de flesta broddar.

Ska du gå på ordentliga promenader eller springa, köp Icebug!
 
Jag köpte broddar på en butik för löpning. De är faktiskt super. Sitter i tå och häl och det finns reservdubbar ifall de blir slitna.
 
Jag har nog provat igenom hela sortimentet som finns men nu till denna säsong hittade jag broddarna Twicegrip, kanonbra! Yaktrax är inget bra på is och icebugs finns inte med stålhätta så de går bort. Twicegrip är rätt dyra men nu har de suttit på mina Blundstones sedan snön och halkan kom efter jul och jag är helnöjd. Dock är de lite små i storlekarna så på min Blundstone storlek 39 har jag Twicegrip storlek 40-44. Dessutom finns broddarna i rosa...
 
Jag tycker att dom som finns på apoteket och är till för promenad och jogg är riktigt bra. Alltså dom som sitter på hela foten. Har provat andra som ser likadana ut men det är stor skillnad på fäste och passform.
Halkskydd aktiv heter dom.
 
Jag har köpt i en hobbyfiskebutik dubbskor som man trär utanpå sina vanliga skor/kängor. Det är metalldubbar under hela foten och de kan inte trilla av. Man ska ha skorna de ska träs på med sig till butiken när man köper dem så får man hjälp att prova ut rätt storlek. Kostar runt 300,- och du kan springa/löpträna med dem på blankis. De är avsedda för vinterfiskare som går ut på isen.
 
Jag har icebugs, skor med broddar utspritt över hela sulan alltså. Lätta, extremt bekväma, snygga och jag skulle kunna springa på blankis om jag skulle vilja. Nu när jag går promenader med galen valp i koppel är icebugs mina livräddare :angel:
 
Jag har icebugs, skor med broddar utspritt över hela sulan alltså. Lätta, extremt bekväma, snygga och jag skulle kunna springa på blankis om jag skulle vilja. Nu när jag går promenader med galen valp i koppel är icebugs mina livräddare :angel:
Blir det inte halt sen när man ska inomhus på stengolv?
 
Har ett par monster med metalltänder som sitter under trampdynan. Inköpta på apoteket för fem-sex år sedan. Gummi som sätts fast runt skon, och metallpiggar/tänder under foten som tar tag i allt.
 
Verkar som om jag får krypa till apoteket nån dag och kolla. Att gå är typ omöjligt idag, är inte ens speciellt isigt men massa modd som är som såpa.
 
Verkar som om jag får krypa till apoteket nån dag och kolla. Att gå är typ omöjligt idag, är inte ens speciellt isigt men massa modd som är som såpa.
När du kollat ut några på apoteket, gå hem och beställ på apotea.se om de finns där. Det är sjukt hur mycket billigare de är. Jag spontanköpte en helt suverän fotfil vid kassan på apoteket för 119 spänn häromveckan. När jag sedan kollade på apotea.se så kostade den 69. Och det var inte ens extrapris :meh:

Jag sökte just på broddar på sajten, de har jättemånga olika.
 
Jag har testat massor (inkl Yaktrax, och Icebugskorna passar inte mina fötter) och tycker att Biltemas är bäst. Men fram och bak ska det vara i alla fall.
 

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 446
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 763
Senast: Diabetikern
·
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
586
Senast: FrDrake
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp