Vilka jobb känns helt omöjliga för dig?

alazzi

Trådstartare
För min del är det nog lättare att säga inom vilka branscher jag klarar att jobba.

Inga tunga lyft. Inte jobba med slakt. Så stressfritt som möjligt...
 
Insett nu att jag inte mår bra av att jobba med människor, alltså inom vård och omsorg. Så därför ska jag i höst påbörja en yh-utbildning för att kunna jobba inom industrin.

Annars är det väl jobb som helt strider mot min ideologi, djurindustrin och slakterier.
 
Finns en hel del, spontan sak som dök upp i huvudet som gjorde blev jobb byte förra sommaren. Är jobb som innebär gå i stegar går verkligen inte. Är fall/höjd rädd så tar emot på en gång.

Dåvarande chef sa var bara trappor på jobbet :grin: insåg längre in i jobbet så bra koll hade han inte, tack lov pga trevlig kollega som såg jag ville verkligen jobba fick jag bytt till jobba på koksverk, inga stegar där att brottas med för min del. Ska tillbaka dit snart igen :banana:
 
Pga min hälsa skulle det inte fungera med för fysiska jobb. Inte heller arbeten som kräver att man alltid är på plats. Jag behöver kunna arbeta delvis hemifrån.
 
Allt fysiskt, har en dålig rygg. Vill inte ha folk omkring mig hela tiden, behöver ett rum att kunna fly till.
Behöver omväxling, få lösa problem. Ha möjlighet att jobba hemifrån och till en viss del kunna välja när jag ska utföra olika arbetsuppgifter.
 
Allt fysiskt, har en dålig rygg. Vill inte ha folk omkring mig hela tiden, behöver ett rum att kunna fly till.
Behöver omväxling, få lösa problem. Ha möjlighet att jobba hemifrån och till en viss del kunna välja när jag ska utföra olika arbetsuppgifter.

Vi har väldigt liknande tankar!
 
Allt stillasittande. Visst kan jag plåga mig igenom om needs must, men det skulle vara riktigt illa för både kropp och knopp. Barn går bort helt och hållet, och vård generellt. Det skulle behöva vara rätt plats för att det skulle fungera.
Generellt kan jag stå ut med det mesta i perioder, jag har till och med jobbat tolvtimmars nattskift med att bara vika och häfta broschyrer :arghh:😅... men just barn och gamla eller mycket sjuka människor skulle aldrig gå. Samma sak med grym djurhantering som burhöns till exempel.

Framför allt vill jag röra på mig, och slippa tänka på jobbet efter skiftets slut.
 
Busschaufför! Ser mycket dåligt med rullande pupiller och dessutom ett lokalsinne som gjorde att jag och min mormor hamnade på E4 till Uppsala när vi egentligen skulle till Saltis. Dessutom är min avståndsbedömning icke-existerande :D

Kundtjänst på PostNord eller SL, eftersom jag inte är en masochist ;)

Skämt åsido, fysiskt fixar jag inte ett tungt jobb. Att bara sitta på en kontorsstol och göra samma saker dag efter dag skulle döda mig själsligt. Jag behöver stimulans att göra olika saker, jobba med människor.
 
Slakteri. Skulle inte heller kunna ha ett alltför monotont jobb. Jobbade en höst i grönsaksfabrik med rensning på ett löpande band, det var fruktansvärt. Jag kände mig bara som en funktion, knappt som en människa.
 
Telefonsäljare eller säljare generellt om det förutsätter en mer gåpåig ”telefonsäljarattityd”
Vård
Allt med höga höjder
Slaktdjursindustrin
Beridare hos Helgstrands/”hästfabriker”
 
Helt omöjligt vet jag inte om något känns.
Om inget annat stod till buds och jag var utförsäkrad hade man väl fått prova det som känns svårt ändå.
Fysiska begränsningar har jag inte i alla fall.

Men jag vill helst inte jobba med:
Barnomsorg
Äldreomsorg
Städare
Slakteri
Vara chef med personalansvar
 
Helt omöjligt vet jag inte om något känns.
Om inget annat stod till buds och jag var utförsäkrad hade man väl fått prova det som känns svårt ändå.
Fysiska begränsningar har jag inte i alla fall.

Men jag vill helst inte jobba med:
Barnomsorg
Äldreomsorg
Städare
Slakteri
Vara chef med personalansvar
Jösses ja, chef med personalansvar går fetbort! Kan inte tänka mig någon lön som är värt det för mig, den som klarar det på ett bra sätt är en makalös människa.
 
Jösses ja, chef med personalansvar går fetbort! Kan inte tänka mig någon lön som är värt det för mig, den som klarar det på ett bra sätt är en makalös människa.
Ja, alltså jag skulle nog inte stå ut.
Jag har inte tålamodet som krävs 😅
 
Säljare känns helt omöjligt, jag skulle förmodligen aldrig lyckas sälja något eftersom jag inte skulle kunna hålla tyst om nackdelar med det jag säljer eller låta bli att berätta om konkurrerande produkter som jag tycker är bättre.

Jobb med mycket kundkontakt har jag haft tidigare och överlevt men det tar extremt mycket energi av mig att hela tiden vara "påkopplad".

Socialsekreterare och behöva besluta om att omhänderta barn - eller inte, skulle gå sönder av beslutsvånda och att känna att jag inte kunde göra alla glada.

Domare i domstol - jag är väldigt mycket gråskala och skulle ha svårt att bestämma att någon ska i fängelse om det fanns minsta lilla som talade för att personen skulle kunna vara oskyldig, även om det var mycket annat som talade för att den var skyldig.

Slaktare - jag kan inte slå ihjäl en fluga, tror jag skulle må otroligt dåligt av att behöva avliva djur hela dagarna.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 674
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 283
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 690
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Träning och hälsa del 11
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp