Vilka jobb känns helt omöjliga för dig?

Det enda jobb jag haft som jag verkligen inte klarade av var på demensboende. Nej, nej, nej. Aldrig igen.
Älskade det.
Det gav så mycket.
Är lite liknande jobbet som lärare dock är lärarjobbet mindre fysiskt.
Skulle gärna jobba inom vården igen men kroppen pallar inte
 
Som sagt, står det mellan överlevnad och ett jobb som känns väldigt fel och till och med direkt olustigt så skulle jag hypotetiskt välja jobbet i nästan alla fall.

Men skulle de enda alternativen vara detta eller svältdöden så hade jag faktiskt hellre tynat bort långsamt än att dö på stubinen av skräck. Latrintömning eller telefonsäljare framstår plötsligt som rena önskedrömmar i jämförelse.

Min man klättrar ofta och gärna i master - och hoppar från dem (BASE). Han hade glatt gjort det för pengar!

De som gör det i jobbet är dessutom säkrade intill det bisarra, med selar och rep och karbinkrokar.
 
Jag tycker om bebisar och barn i alla åldrar, inklusive tonåringar, men skulle aldrig klara av att jobba på högstadiet. Jag skulle få sparken efter en halv dag. Tonåringar i grupp som inte lyssnar, skriker, kastar saker och är oförskämda skulle få mig fullkomligt rasande och jag skulle inte vara trevlig, vilket inte är något framgångskoncept som lärare. Förskola skulle däremot gå bra.
Tonåringar 😊😊😊😊 vilken utmaning 😅Och spännande ålder det händer mycket! Har arbetat med tonåringar och unga vuxna och älskade det!
 
Förutom tidigare nämnda säljjobb kan jag lägga till alla typer av jobb på, båtar, flygplan, tåg och dyligt som guppar/svajar hela tiden om än lite. Blir så himla lätt åksjuk. Även bilar eller liknande om man inte får köra själv utan ska göra något annat skulle vara omöjligt 🤮
 
För min del är det nog lättare att säga inom vilka branscher jag klarar att jobba.

Inga tunga lyft. Inte jobba med slakt. Så stressfritt som möjligt...
inget är omöjligt för golit.

däremot är det generellt bättre att golit ödmjukt leder och fördelar arbetet
 
Det närmsta jag kan tänka mig att arbeta med människor är i kassa/på mack eller liknande.
Jag har svårt för människor och skulle hellre dö än klämma en finne på någon. Djur kan jag däremot göra det mesta med.
 
Som sagt, står det mellan överlevnad och ett jobb som känns väldigt fel och till och med direkt olustigt så skulle jag hypotetiskt välja jobbet i nästan alla fall.

Men skulle de enda alternativen vara detta eller svältdöden så hade jag faktiskt hellre tynat bort långsamt än att dö på stubinen av skräck. Latrintömning eller telefonsäljare framstår plötsligt som rena önskedrömmar i jämförelse.

Och att han inte ens använde säkerhetslina ...
 
Har klaustrofobi och rädd för höjder så det får inte vara något som innefattar det. Tycker inte om att prata inför folk så inget sånt heller. Vilket är lite typiskt då många jobb jag varit nyfiken på innefattat att man tex ska utbilda människor och det hade jag inte klarat av. Vårdyrken går bort också. Just nu funderar jag på att byta jobb till t.ex transport av gods i någon form, tror jag hade trivts med att sitta och köra, lyssna på radio och leverera saker i tid.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 674
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 283
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 690
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Träning och hälsa del 11
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp