Vilken bok vill du se som film eller serie?

@Sel Ja First Law vore ju helt fantastiska som tv-serie, med massor med karaktärsskådespelare i rollerna! Funderar redan på vem som skulle spela Glokta :D
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag tror nog den kan funka bra som serie eftersom det blir svårare att få med all hans inre domedagsmonolog, såvida man inte gör sån där hemsk voice over med monolog som man gjorde med Outlander (som är jättefina böcker men helt outhärdlig som serie). Tror man skulle kunna få till riktig GoT-känsla om man bara hör det rätt, för intrigerna är rätt bra och många av karaktärerna coola.
(Har precis läst ut den senaste boken :D)
Precis vad jag tänkte! De jag har läst var ju fulla av död, förräderi etc. Borde ju bli populärt och det säger jag som en som inte gillar såna serier :rofl:
 
Jag skulle även vilja ge andra Bachman-böcker en chans nu när King äntligen fått upp budgeten lite. "The running man" är till exempel en helt fantastisk bok! Jag tycker att den, "The Long Walk" och "Rage" är bland det bästa han skrivit.

Filmatiseringen som gjordes av "The running man" tidigare med Schwarzenegger är ju helt idiotiskt. O_o Det enda den har gemensamt med boken är titeln.

The Long Walk är ju helt fantastisk, och borde kunna göras till en riktigt käftsmäll till film i stil med Never Let Me Go tror jag! Thinner gjordes ju en rätt medioker film av, men den borde kunna göras till något intressant också om man inte helt missar poängen som de som gjorde den gamla filmen.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Vet ni vad jag vill läsa? En filmatisering av en av de bästa fanficsen någonsin skrivits, med de rätta skådespelarna (om det är från en film eller tv-serie). Det ni! Det skulle spränga kassorna! :rofl::D
 
The Long Walk är ju helt fantastisk, och borde kunna göras till en riktigt käftsmäll till film i stil med Never Let Me Go tror jag! Thinner gjordes ju en rätt medioker film av, men den borde kunna göras till något intressant också om man inte helt missar poängen som de som gjorde den gamla filmen.
Den är ju verkligen det! Jag vet inte hur många gånger jag läst och lyssnat på den och jag tröttnar aldrig. Samma sak med Rage, men den vore nog väldigt svår att få ned på duk.
Thinnerfilmen missade helt poängen, och de försökte sig på The Dark Half också och misslyckades igen.

The Running Man är ju i princip ett färdigskrivet actionmanus med djup. Hur enkelt som helst!
 
Visst är det sorgligt. Samtidigt tycker jag mig se en jätteförändring i den fantasy som skrivs idag, och det gör mig så himla glad! :)

Ja, det har verkligen blivit mycket bättre.

Sedan finns det ju tyvärr inte jättemycket av queer fantasy men den jag läst har jag tyckt varit bra.
 
Ja, det har verkligen blivit mycket bättre.

Sedan finns det ju tyvärr inte jättemycket av queer fantasy men den jag läst har jag tyckt varit bra.
Jag har inte läst någon tror jag :crazy: Men jag läser som sagt fanfiction och där är det fullt med queer historier, och vissa är riktigt bra, så jag får mitt behov därifrån :love:
 
Jag har inte läst någon tror jag :crazy: Men jag läser som sagt fanfiction och där är det fullt med queer historier, och vissa är riktigt bra, så jag får mitt behov därifrån :love:

Det finns absolut queer fantasy. Jag kan pm:a några, min utbrända hjärna får inte upp namnen direkt bara...
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja, det har verkligen blivit mycket bättre.

Sedan finns det ju tyvärr inte jättemycket av queer fantasy men den jag läst har jag tyckt varit bra.

Jag har inte läst någon särskilt queer fantasy men om du har rekommendationer tar jag dem gärna! :)
Abercrombie är ju duktigt frigjord tycker jag, och Ed McDonald försöker.
 
Vet ni vad jag vill läsa? En filmatisering av en av de bästa fanficsen någonsin skrivits, med de rätta skådespelarna (om det är från en film eller tv-serie). Det ni! Det skulle spränga kassorna! :rofl::D

:laugh: Nu måste du ju tala om vilken fanfic det handlar om!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp