Vilken bok vill du se som film eller serie?

Jag tror det bland annat är de ombytta och utmanande könsrollerna som gör att jag ohejdat älskar så gott som Allt som utspelar sig bland drowerna i Forgotten Realms (Om vi bara stryker ett streck över Drizzt-böckerna. Pinsamt. ). Det är en animerad serie, gärna i anime, jag skulle älska att se! :love:
 
Den är ju verkligen det! Jag vet inte hur många gånger jag läst och lyssnat på den och jag tröttnar aldrig. Samma sak med Rage, men den vore nog väldigt svår att få ned på duk.
Thinnerfilmen missade helt poängen, och de försökte sig på The Dark Half också och misslyckades igen.

The Running Man är ju i princip ett färdigskrivet actionmanus med djup. Hur enkelt som helst!

Rage förstår jag, svårt att filmatisera mycket av det där subtila som händer inom karaktären.
The Dark Half är ju knappast lättbegripligt ens som bok, men just därför borde det kul att se någon göra en riktigt bra film av den! Det tråkiga är väl att just allt det här underförstådda självbiografiska lätt tappas bort när man skall göra film av en sådan här historia. King har ju rätt många böcker som egentligen handlar om hans eget liv, men jag tycker det är extra tydligt i Dark Half... Tror del av problemet är att hans böcker hamnar i "horror" facket och därmed görs av fantasilösa sensationalister. Av de filmatisering som finns är de drama-betonade som baserats på kortare historier de bästaenligt mig, som Shawshank Redemption.
Märkligast med Running Man filmen är väl att man inte ens lyckades med the action och definitivt inte det dystopiska och djupare.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har inte läst någon tror jag :crazy: Men jag läser som sagt fanfiction och där är det fullt med queer historier, och vissa är riktigt bra, så jag får mitt behov därifrån :love:

I joe Abercrombies "Sharp Ends" finns en del ickehetero karaktärer. :) Som dessutom inte känns tillgjorda, utan de är bara sådana. Sig själva. Som på riktigt.
 
Rage förstår jag, svårt att filmatisera mycket av det där subtila som händer inom karaktären.
The Dark Half är ju knappast lättbegripligt ens som bok, men just därför borde det kul att se någon göra en riktigt bra film av den! Det tråkiga är väl att just allt det här underförstådda självbiografiska lätt tappas bort när man skall göra film av en sådan här historia. King har ju rätt många böcker som egentligen handlar om hans eget liv, men jag tycker det är extra tydligt i Dark Half... Tror del av problemet är att hans böcker hamnar i "horror" facket och därmed görs av fantasilösa sensationalister. Av de filmatisering som finns är de drama-betonade som baserats på kortare historier de bästaenligt mig, som Shawshank Redemption.
Märkligast med Running Man filmen är väl att man inte ens lyckades med the action och definitivt inte det dystopiska och djupare.

Ja, det verkar vara novellerna som blir allra bäst. Stand By Me är ju också helt underbar, och Apt Pupil. Men de är också draman, inte skräck. Precis som du säger verkar allt bli lite billigt och slarvigt när det hamnar under horrorgenren.
På samma sätt borde The Long Walk bli ett dystopiskt drama. Jag önskar också en nyinspelning av The Stand! :heart


The Running Man.. jag vet inte ens. Där kan man ju Verkligen snacka om att filmatiseringen var ett rent skämt. Arnold leker Lazerdome.
 
:laugh: Nu måste du ju tala om vilken fanfic det handlar om!
Jag menar vilken som som har högsta antalet bokmärken på ao3, fast det går inte riktigt att söka efter. Hm. Fast om man tar två av de som finns på listan över mest antal fanfics så finns Supernatural och The Avengers med på den, så kan man kolla på de fanfics med högsta antal bokmärken eller kudos bland dem.
Fast man bör vara beredd på sex i handlingen :angel::D
 
Jag menar vilken som som har högsta antalet bokmärken på ao3, fast det går inte riktigt att söka efter. Hm. Fast om man tar två av de som finns på listan över mest antal fanfics så finns Supernatural och The Avengers med på den, så kan man kolla på de fanfics med högsta antal bokmärken eller kudos bland dem.
Fast man bör vara beredd på sex i handlingen :angel::D
Ah, du tänker så! Jag trodde att du hade hittat en speciell. :D
Men ja, Fanfics brukar ju på gott och ont vara rätt sexualiserade och ofta ickenormativa. Fifty shades är ett extra dåligt exempel, det finns mycket bättre därute så ännu en filmatisering känns inte helt otrolig. ;)
 
Jag menar vilken som som har högsta antalet bokmärken på ao3, fast det går inte riktigt att söka efter. Hm. Fast om man tar två av de som finns på listan över mest antal fanfics så finns Supernatural och The Avengers med på den, så kan man kolla på de fanfics med högsta antal bokmärken eller kudos bland dem.
Fast man bör vara beredd på sex i handlingen :angel::D
Jag hittade just en fanfic av Pride & Prejudice där den som bokmärkte den beskrev den som "Jane has a back bone and SOME PEOPLE *cough* Lizzy and Darcy*cough* actually communicate" :rofl::D Det finns en fanfic för allt!
 
Ah, du tänker så! Jag trodde att du hade hittat en speciell. :D
Men ja, Fanfics brukar ju på gott och ont vara rätt sexualiserade och ofta ickenormativa. Fifty shades är ett extra dåligt exempel, det finns mycket bättre därute så ännu en filmatisering känns inte helt otrolig. ;)
Gud nämn inte fifty shades... den kom från twilight, det säger väl allt?! :arghh: Det är en svart fläck i vår historia.
 
  • Haha
Reactions: Sel
Gud nämn inte fifty shades... den kom från twilight, det säger väl allt?! :arghh: Det är en svart fläck i vår historia.
Jag var tvungen! :D

Men jag menade väl mest att om sådan skit kan få komma till stora skärmen är det inte omöjligt att någonting mycket bättre också gör det så småningom. :)
 
Jag var tvungen! :D

Men jag menade väl mest att om sådan skit kan få komma till stora skärmen är det inte omöjligt att någonting mycket bättre också gör det så småningom. :)
Copyright :meh: Jag tror att en del av det som gjorde den onämnbara dålig var att karaktärerna ändrades från de älskade(nåja) karaktärerna och läsaren från de som älskade dessa karaktärer till såna som inte kände till de nya karaktärerna och därmed hade ingen förkärlek för dem. Det blir svårare då.
 
En annan helt fantastisk fantasy/steampunk/whatever bokserie som skulle bli en fantastisk Tv-serie är "the Gentleman Bastards" av Scott Lynch. Jag kan se den filmatiserad ungefär som Sherlock! Smart och snygg. :heart
 
En annan helt fantastisk fantasy/steampunk/whatever bokserie som skulle bli en fantastisk Tv-serie är "the Gentleman Bastards" av Scott Lynch. Jag kan se den filmatiserad ungefär som Sherlock! Smart och snygg. :heart
Jag känner igen författaren. Heter huvudpersonen något med Locke?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag ääääääälskar fanfics. Men tycker det skrivs mycket mindre nu än innan. :(

Vissa TV serier känner jag att jag hellre hade velat läsa som böcker, för att få mer bakgrunds story och djup.
Typ Good Behavior (som visserligen är baserad på en bok... men bättre som serie) eller Fleabag, och en annan jag glömt namnet på men som jag tänker jag hade velat läsa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp